by Thomas Franzén » 2008-08-26 21:33
Du har naturligtvis rätt! Jag var själv vid starten och det blev inte bra. Vi som planerat detta får ta på oss denna befogade kritik. Många kanske tycker att det är självklart att det inte skulle bli bra, men dessväre utvecklade sig starten på ett sätt som vi inte räknade med. Vid en masterstart skall hela startfältet vara väl samlat innan det släpps på, så blev det nu då inte. Tyvärr, misstag görs.
Till nästa år kommer vi att lösa detta på ett annat sätt, det kan jag nog med säkerhet påstå. Dessvärre låter sig inte dessa grindar flytta på sig, utan vi måste hitta ett annat sätt att förrätta starten. Ett krav är att hitta en plats där vi kan ställa upp cyklisterna som inte hindrar trafiken eller skapar självlåsningar mellan bilar och cyklar. Att stänga av vägar är inte helt lätt, även om vi fått sådana tillstånd, eftersom omledningsväg vid avstängning måste lösas. Dessutom kan starten inte efterföljas direkt av en brant nedförsbacke (helst inte en uppförsbacke heller).
Ett förslag någon?
Du har naturligtvis rätt! Jag var själv vid starten och det blev inte bra. Vi som planerat detta får ta på oss denna befogade kritik. Många kanske tycker att det är självklart att det inte skulle bli bra, men dessväre utvecklade sig starten på ett sätt som vi inte räknade med. Vid en masterstart skall hela startfältet vara väl samlat innan det släpps på, så blev det nu då inte. Tyvärr, misstag görs.
Till nästa år kommer vi att lösa detta på ett annat sätt, det kan jag nog med säkerhet påstå. Dessvärre låter sig inte dessa grindar flytta på sig, utan vi måste hitta ett annat sätt att förrätta starten. Ett krav är att hitta en plats där vi kan ställa upp cyklisterna som inte hindrar trafiken eller skapar självlåsningar mellan bilar och cyklar. Att stänga av vägar är inte helt lätt, även om vi fått sådana tillstånd, eftersom omledningsväg vid avstängning måste lösas. Dessutom kan starten inte efterföljas direkt av en brant nedförsbacke (helst inte en uppförsbacke heller).
Ett förslag någon?