Sub 12

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Sub 12

Post by isb68 »

Någon mer som funderar på att köra VR2012 på ca. 12 timmar?

/örjan i.
macdonald

Re: Sub 12

Post by macdonald »

Hej

Funderar men inte bestämt mig. Annars tror jag inte det är svårt att hitta grupper som passar i fart och haka på dem.
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Sub 12

Post by isb68 »

Ja, det blir väl att hänga på något annat gäng om intresset här är svalt.
Hade förvisso varit kul att vara ett gäng från Lygnens V. med samma ambition :-)

/Örjan I.
macdonald

Re: Sub 12

Post by macdonald »

Vad säger du om start tider för oss glada amatörer (>sub10). Jag startade 1030 sist och det var svart men inte så blåsigt. Är det bättre med start 0330?
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Sub 12

Post by isb68 »

De två gångerna jag har kört VR så har jag startat runt 02:20. Bara någon timma med mörkerkörning.
Hade lite motvind ner till Jkpg förra året men inget som var besvärligt. I övrigt perfekta förhållanden ...
Även kul att komma in till Motala när det är en del folk i rörelse :-)

/Örjan I.
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Sub 12

Post by isb68 »

Hej,
såg i Hisingen Runt-tråden att det finns några fler med mer blygsamma mål för turen runt sjön ...
Tänker själv starta långt bak i 03:44-gruppen och siktar på att ta mig runt på ca. 12 timmar.
Finns det fler med ungefär samma målsättning så hör gärna av er, alltid kul att köra tillsammans.

Missar Hisingen men tänker köra Jubileumsloppet, Kexrundan, Orust Runt och Nationaldagsloppet + klubbens träningsrundor (ej SUB) som jag har möjlighet till.


Väl mött i Motala! :-)

/Örjan I.
macdonald

Re: Sub 12

Post by macdonald »

Jag startar 0335, Går det att byta till 0340 (lygnetstarten)? Siktar på sub 12.

Michael //
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Sub 12

Post by isb68 »

Michael,
såhär står det på Vätternrundans hemsida ...

"Byte av starttid i Motala
Starttid kan ändras (i mån av plats) för 200 SEK/person på Torget innan loppet. (Du kan inte byta starttid genom att överta en annans plats.) "

Verkar som du får kolla upp det när du är på plats i Motala. Vet inte om "vår" startgrupp är helt full eller om det går att få in några fler.


/Örjan
farbman

Re: Sub 12

Post by farbman »

Jag startar i lygnargruppen 03.44 och skall ta mig runt sjön för första gången. Har mest som mål att ta mig runt för att känna på det hela.
SUB12 borde vara uppnåeligt för min del och hänger gärna på om vi får ihop fler 12-or.
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Sub 12

Post by isb68 »

Mikael,
ju fler vi blir, desto trevligare! Välkommen :-)
12 timmar är ju ett mål, märker man att man vill köra snabbare/långsammare så kan vi justera eller så är det bara att hänga på andra grupper som formas ute på banan.
Blir vi några SUB12'are så vore det trevligt att försöka träffas på någon träningstur innan VR om det går ... vi får se de kommande veckorna
Kommer med största sannolikhet att köra kommande lördag i lugna gruppen.
farbman

Re: Sub 12

Post by farbman »

Vi som körde lite lugnare tog oss runt på 12.18.
Inte helt dåligt då vi stoppade för köttbullar, lasagne och chokladbollar på vägen.
Totalnöjd med tiden.

Såg en HCK grupp i Hjo och sedan i Karlsborg, dom snackade ihop sig inför varje sträcka och gick igenom hur dom skulle köra fram till nästa stopp och vilka som var starka nog att dra eller om någon behövde ligga extra på rulle etc. Verkade vara ett riktigt bra sätt att få nybörjare att ta sig runt sjön.
Kanske något för oss att anamma till 2013 oxå?
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Sub 12

Post by isb68 »

Bra jobbat! :-)
Fick ju själv kasta in handduken i Gränna. Trist, men under omständigheterna det bästa beslutet.
När man känner att man är en trafikfara skall man inte fortsätta ...

Det verkar var en smart taktik att snacka lite innan varje delsträcka.

Vi ses absolut till VR 2013! :-D


/Örjan I.
Roger Leirvik
Posts: 43
Joined: 2007-05-21 21:36
Fornamn: Roger
Efternamn: Leirvik
Location: Göteborg

Re: Sub 12

Post by Roger Leirvik »

Ja idag gick det mycket bra. Man blir smått lyrisk. Tänk om vi får detta vädret på VR! Tack alla för ett grymt samarbete och tack Örjan för ditt engagemang! Vi är redo :-D
Post Reply