Vätternrundan 2013 anmälningsprinciper LVG

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
rolfi
Posts: 171
Joined: 2010-09-13 22:33
Fornamn: Rolf
Efternamn: Taipale

Re: Vätternrundan 2013 anmälningsprinciper LVG

Post by rolfi »

Hej alla SUB 9,
nu har jag betalt och är anmäld till VR 2013 \:D/
Ett tips, klipp och klistra dina inloggningsuppgifter så får du det rätt med en gång.
//Rolfi
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Vätternrundan 2013 anmälningsprinciper LVG

Post by Claes-Göran Andersson »

Ledsen Daniel du liknar mer och mer en haverist än cyklist. Lär dig att läsa "du är ju språkforskare eller vad det nu var!" Du tolkar inlägg som fan läser bibeln och uttalar dig på ett sätt som rent ut sagt är bedrövligt.

Det är inte bara CG som reagerar på dina stupida inlägg det finns många! Vi är alla vänliga själar men det finns gränser för vilka dumheter man kan tolerera.

När det gäller Microsoft, Facebook, Goggle och andra lösningar i Cyberspace borde du läsa på lite mer när det gäller säkerhet och personlig integritet. Jag har arbetat i ett stort internationellt bolag som IT chef i 6 år under den tiden byggde vi från ett vitt papper upp ett globalt nätverk förde in världens största IT "ERP" system SAP i 25 marknader, 7 fabriker, och 5 centrallager och är sedan 8 år i samma bolag ansvarig för vår utvecklingsproccess och de IT system som hanterar vårt intellektuella kapital i form av känslig produktinformation och processer dessa system har jag också infört som Programchef coh projektledare.

Vi tittar mycket på sociala medier och hur vi som bolag kan använda dem för det finns många stora fördelar i kommunikation med omvärlden. Det som kommer upp hela tiden är säkerhet och integritet hur hanterar vi informationen. Det finns lagar och bestämmelser ett exempel är PUL. Ett annat problem är att lagstiftningen inte hänger med utvecklingen så det skapas många gråzoner.

Vill bara göra dig lite upplyst om att du är inte den enda som kan något om IT i vår klubb. Där du arbetar i ditt micro format är jag i macro och den globala världen som ställer helt andra frågor och perspektiv på använding av IT och alla nya lösningar som utvecklas hela tiden.

Reflektera på alla Goggle applikationer! I princip kan Goggle läsa av exakt vad vi gör varje dag och minut genom att vi okritiskt använder olika appar där vi har användarkonto via Gmail. Allt vi gör via dessa applikationer lagras i deras databas och används sedan på många olika sätt av företag som köper informationen i ett längre perspektiv har vi ett annat George Orvell "1984" nu är det inte bara kameraövervakning. Detta är en stor huvudvärk för lagstiftningen idag!

Jag är inte motståndare till utveckling snarare tvärtom men jag tillåter mig att vara kritisk och använda den kunskap jag har. Det är alldeles för många som helt okritiskt hoppar på alla fräcka saker som kommer på marknaden utan att förstå vad som ligger gömt bakom hörnet.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply