SUB 9 Vätternrundan 2013! 03.44

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: SUB 9 Vätternrundan 2013! 03.44

Post by Claes-Göran Andersson »

Jo det var min Specialized. Har kollat den ingen nu på morgonen och det ser OK ut styrpluggen för lindan på styret, pedalsidan och spännanordningen för bakaxeln har tagit upp smällen.
Det verkar som min flaskhållare på sadeln med fyllda vattenflaskor tog upp mycket av kraften när cykeln gick i backen så sadeln klarade sig med en liten reva på sidan. Ramen var aldrig i backen så den har klarat sig fint. Får hålla koll på framhjulet framöver verkar som det fått en smäll precis som förra året då riktade jag det igen hos Tyson.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Pavo J

Re: SUB 9 Vätternrundan 2013! 03.44

Post by Pavo J »

Skönt att höra att ni klarade er så pass bra som ni ändå verkade göra, C-G och Kalle. Det kunde gått mycket värre.
Bra kört av gruppen som helhet i denna blåst. Och ett stort grattis till er 3 som klarade sub-9. =D> =D>

/Pavo
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: SUB 9 Vätternrundan 2013! 03.44

Post by Borat »

Gratulerar alla i sub 9 till en bra genomförd runda, trots krascher, ett speciellt grattis till dom som klarade sitt mål 9 tim. =D> =D>
Trevligt att se några av er möta upp när vi gick i mål. :-D

// Martin
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: SUB 9 Vätternrundan 2013! 03.44

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Håller med Martin Blohm. Kanonbra kört av er alla och superbra kört av er som klarade målsättningen i de tuffa förhållandena. Kul att så många av er tog emot oss i SUB 8-gänget när vi rullade i mål. Tack för gratulationerna!
Lars-Inge K
Anders B
Forumadministratör
Posts: 71
Joined: 2012-04-27 23:57
Fornamn: Anders
Efternamn: Bergvall

Re: SUB 9 Vätternrundan 2013! 03.44

Post by Anders B »

Tack alla i Sub 9 för vad som ändå var en helt okej insats, under de rådande, grisiga, förhållandena. De som stannade kvar i gruppen nådde inte riktigt det uppsatta målet, men många av oss var inte långt ifrån!

Här syns vi (med efterföljande släp) på väg innan Medevi:

Image

Fler bilder finns här http://happymtb.org/2013/06/17/bilder-f ... bild=11165.

Tillsammans med några Sub-10:or från klubben (som gjorde en stark och välkommen insats mot slutet av rundan) räknar jag minst 15-16 gul-svarta i den roterande delen, så någon total splittring av gruppen var det inte tal om. De flesta körde in omkring 9:10-9:15, om minnet inte sviker mig helt.

//Anders
User avatar
Inge
Posts: 5
Joined: 2012-08-03 10:56
Fornamn: Inge
Efternamn: Holmquist

Re: SUB 9 Vätternrundan 2013! 03.44

Post by Inge »

Tack Lygnens Venners Sub9-gäng för en god insats och att jag fick vara med och kämpa oss runt på fina 9:10 (med tanke på den tuffa blåsten)! Kul att vi också blev fångade på bild, som ett bevis på vår kamp.

Detta var min tredje cykling tillsammans med grupp, vilket (tillsammans med de höga farter Vätternrundan understundom gav) var riktigt spännande. Gav en go adrenalinkick och mersmak till mer landsvägscykling!

Hoppas därför på att kunna vara med på fler roliga cyklingar tillsammans med trevliga Lygnare framgent. Allt för att vara väl förberedd på VR 2014 (om det blir av i organiserad form) och/eller andra spännande lopp i våra klubbkläder. Ses! //Inge
Post Reply