VR 2013 – Karins runda

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
Karin_F

VR 2013 – Karins runda

Post by Karin_F »

Där i mörkret ner mot Gränna var inte tankarna snälla mot mig, som vanligt fattade jag beslutet att nä nu får detta allt vara sista gången jag cyklar Vätternrundan… Men sen senare när jag klarat av Bankerydsbacken (det blev inget hastighetsrekord i år heller, precis när jag tänkte trampa på järnet så fick cyklisten framför mig haveri…, fin kolfiberhoj med zipphjul men kedjan hade hoppat av och låg och rasslade runt och han stirrade lätt vettskrämt ner och undrade förmodligen hur han skulle lösa detta – så jag skrek inte ”håll höger” som jag tänkt…, nej såklart inte :-) - utan fick slå av på farten och glida förbi och sen var jag framme vid rondellen) men nåväl, en stund efter där så steg solen upp över bergen i norr och allt blev så himla vackert. Kossorna idisslade i hagarna, tjärblomster och prästkragar lyste upp dikesrenarna och strax började lärkorna drilla i skyn. Så det blir Vättern nästa år igen! Motvinden var som bortblåst, och leendet satt där sedan resten av rundan.

I Fagerhult hade alla börjat tina upp och en del ville ta det lite lugnare än sina kamrater. Fick se en kille stega iväg ifrån sina kamrater med breda och bestämda steg ”Vart ska du?” ”Jag ska ha massage” ”Men för fan Tomas, det här är ingen jävla thailandsresa…” Vet inte hur det slutade men helt klart årets oneliner :-D

I Hjo åt jag min lasagne sittandes på en parkbänk i solen, lite otippat det.

Sen var det liggcyklister, guldcyklist, lappmössan och alla stora snabbklungor som brakar förbi på olika sätt. I Vadstena slirade en Volvo sig sakta fram med tjutande däck och doften av bränt gummi låg tät över vägen. Vinden blåste bort näktergalen och i backen ner till Huskvarna fick jag trampa som en galning för att överhuvudtaget komma framåt. Och sen alla människor längs vägkanten som hejar på allt och alla, och nått år borde jag stanna för en chokladboll bara-för-att, men där börjar jag få bråttom av någon orsak.

Jag är inte den mest aktiva medlemmen i klubben men det är kul att cykla med klubbkläder på. Inne på lilla vägen efter Medevi så hojtades det plötsligt ”hejsan hejsan” till vänster och där drog två Lygnare förbi. Strax efter väste/flämtade någon ”Heja Lygnern” i höjd med mig armbåge kändes det som, det gick så snabbt så jag han bara se något gult som fladdrade till och försvann bakom nästa kurva!

Såklart en minnesvärd runda, det är de alla – men jag kom inte under 14 timmar i år heller…, får skylla på motvinden, hade inte den varit så jävlig så hade jag såklart fixat det. Men jag tar det nästa år, som vanligt :-)
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: VR 2013 – Karins runda

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Härligt skrivet! Och grattis till en strålande bra genomförd runda i den griniga vinden! "Detta är ingen jävla Thailandsresa" gillar jag, men han som skulle ha massage sket nog högaktningsfullt i det!
Lars-Inge K
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: VR 2013 – Karins runda

Post by mikebike »

Hej Karin!
Precis som förra året helt underbar och humoristisk beskrivning av en "äkta" Vätternrunda så som det var tänkt från början.
Så det kanske borde vara för fler, så som det var för alla innan nån ens viste vad Sub ens var för nått.
Nästintill Episk beskrivning av hur vackert det kan vara när det är som bäst i vårt fantastiska sommarnatts/sommargrynings och dags Sverige. Allt det som vi Subbare inte ens hinner registrera i vår fart och resultatjakt.
Nu är det slut med fartflängandet och Subbandet för min del.
Visst e det kul och sätta rekord (mitt stanna på 07.24) men nu ska det bli andra bullar, många Goa bullar, saltgurka och blåbärssoppa nästa år! Å vad jag längtar.
Vi kanske ses i depåerna!
Funderar faktiskt på att bilda en grupp "ej under 13,5 timmar" nästa år med Lygnnare!
Håll utkik på Forumet, vem vet........
mikebike
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: VR 2013 – Karins runda

Post by T.F »

Grattis o kul läsning Karin! -´o två Lygnare drog förbi o hejade`,det var jag o Fredd som fick extra styrka när vi såg dig,i vår minut jakt på under 9tim,det var trevligt att råkas,nästa gång får vi väl stanna o ta en fika.. må nu gott efter välförrättat varv! =D>
Karin_F

Re: VR 2013 – Karins runda

Post by Karin_F »

Även om jag blev omcyklad så fick också jag mer kraft av det glada tillropet :-D
Men sen var jag för trött för att umgås mer i målområdet, tog en tupplur istället i väntan på min mycket trötta Patrik som kom ganska mycket senare ...
Grattis till 9-timmars =D>
Post Reply