SUB 9 VR 2014

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

SUB 9 VR 2014

Post by dlridings »

Jag hoppas någon som vet något om just SUB 9 skriver här. Jag skrev detta bara för att upprätta en tråd. Jag tar bort mitt inlägg när det kommer riktig information. Jag hittade inget i gamla inlägg som jag kunde lyfta fram.

Daniel
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: SUB 9 VR 2014

Post by Mats Gustafsson »

Tack Daniel för hjälpen, jag har absolut för mig att det fanns en forumsida för SUB 9 2014 men det verkar som den bara försvann? Nu är den tillbaka i alla fall och det är fritt fram att anmäla sitt interesse på denna sida. Om jag förstått rätt så finns det 20 platser reserverade för denna grupp.
// Mats Gustafsson
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: SUB 9 VR 2014

Post by dlridings »

Jag blev lite osäker, Mats, så jag har tittat en gång till, 6 månader tillbaka. Jag hittar något för 2013, men inte 2014. Nåväl, som du säger, nu finns det.

På hemsidans första sida står det att det inte är klart vem som ska hålla i SUB 9, men det skrevs för ca 10 dagar sedan.

Är det du som håller i det? Ska folk höra av sig till dig?

Daniel

EDIT: Den här informationen fanns i kalendariet, men sista dag att anmäla sig gick ut 8/10, så det försvann från offentligheten. Det var kanske det som Mats tänkte på. Ca 8 (minns inte exakt) hade anmält sig.

--- Från kalendariet ---
Som ni ser på hemsidan har vi fått 2 x 20 platser på lördagmorgon.

Vi vill att de medlemmar som är kvalificerade enligt klubbens regler på hemsidan gör en intresseanmälan här.

Anmälningslänk och lösenord til respektive grupp läggs ut på forumet i mitten av oktober där var och en går in på Vätterrundans anmälningefunktion. Anmälan och betalning görs personligen på Sub-9 länken.

--- slut från kalendariet ---
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: SUB 9 VR 2014

Post by Mats Gustafsson »

Tack Daniel,
Det här verkar rörigt, jag tror att vår ordförande CG får förklara för våra medlemmer hur styrelsen tänkt när det gäller SUB 9, personligen har jag bara fått frågan från medlemmar som tränar med oss. Jag cyklar inte VR 2014.

1. Har anmälan gått ut?
2. Blir det ingen SUB 9 grupp, har klubben lämnat ifrån sig platserna?
3. Vilka 8-9 hade anmält sig?
4. Har dessa fått någon information?

// Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: SUB 9 VR 2014

Post by dlridings »

Anmälda:

Magnus Olsson
Fredrik Bååthe
Henrik Erdalen
Eddy Carlsson
Anders Andreasson
Sebastian Linke
Emil Rucinski
Christian Ahlquist

Jag plockade ut dessa för hand ... ber om ursäkt för tänkbara skrivfel. Mer vet jag inte.

Daniel
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: SUB 9 VR 2014

Post by Claes-Göran Andersson »

Även Rolf Taipale är anmäld. Anders fixade en maillista i fm. till Magnus så han kan skicka ut anmälningslänken till gänget! Om det är någon ytterligare "soffliggare" :-P som har tänkt cykla sub-9 finns det en möjlighet. Ni får kontakta Magnus Olsson.

[email protected]

Ja du Mats om det är rörigt eller inte kan diskuteras! Intresseanmälan för sub-9 har varit ute på hemsidan så de som är intresserade har haft många veckor på sig att skriva in sig där.Länkarna skickades till L-I och Magnus i onsdags. För sub- 9 fixades de sista bitarna enligt ovan idag. Det är inte på forumet man skulle anmäla sig.


//CG
"He is able who thinks he is able!"
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: SUB 9 VR 2014

Post by dlridings »

Det som kan skapa en känsla av rörighet, tror jag, är att det har stått gammel information på hemsidan, på en framskjuten plats, i månader. I den första artikeln hänvisas till "kalendariet till höger" och bäst före-datumet i kalendariet har kommit och gått, så att det inte längre finns något där.

Man skulle ju tona ned fokus på sub-grupper och på VR, men det enda som står på klubbens första sida är skåpmat om VR. Vi skulle inte satsa på det, men det är det enda vi satsar på. Det känns rörigt.

Kan inte de artiklarna flyttas till kategorien "Träning -> Vätternrundan" (känns lite logiskt på något sätt). Sub-kategorierna där avspeglar tidigare år men flera sub-satsningar och kan gott bantas ned till 2 (sub-8 och sub-9) och man har kategorien "Vätternrundan" för alla andra.

Daniel
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: SUB 9 VR 2014

Post by molsson »

Anmälda:

Magnus Olsson
Fredrik Bååthe
Henrik Erdalen
Eddy Carlsson
Anders Andreasson
Sebastian Linke
Emil Rucinski
Christian Ahlquist
Staffan Stenfelt

Vi kommer att träna med/samtidigt som sub 8 och första träffen är 27/10 klockan 17:00 för mental träning och för planering. Lokal är inte bestämd än, jag skriver något så fort jag vet.

Det finns fortfarande möjlighet för fler medlemmar att vara med. mejla [email protected] så skickar jag anmälningslänken.

/Magnus
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: SUB 9 VR 2014

Post by Claes-Göran Andersson »

Satt och läste Anmälan till Vättern 2014 en gång till och det kan inte bli tydligare än det är. Om man tar sig tiden att läsa dessa ca. 20 rader "tar ca. 1 minut" så framgår det tydligt att man skall anmäla sig på resp. Intresselänk innan den 9/10 och att de som som får anmälningslänken från L-I och Magnus har tiden till den 25/10 på sig för att betala på Vätterrundans anmälan.

Den långa texten står där för att principerna för Vättern skall vara förstådda!! Tas boer inom kort när anmälan till Vättern är klar.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: SUB 9 VR 2014

Post by dlridings »

Oj! Ta inte "bort" det. Flytta den bara från huvudsidan. Det gör man genom att helt enkelt avmarkera knappen "Featured article". Så hamnar det automatiskt i sin "kategori" (Vätternrundan, hoppas jag, annars kan det läggas in där). Informationen är ju bra, men jag tror att alla har sett den efter dessa 3 månader :-)

Hoppas Magnus får några fler så att en solid grupp kan bildas med marginaler för bortfall pga sjukdomar och annat. Är själv frestad, men jag vet att brevloppen kommer att ta mycket av min tid så jag kommer inte kunna träna ihop med gänget.

Lycka till alla!
Daniel
Post Reply