Lars-Inge Kjörnsberg skrev:Daniel jag gillar dig men i det här fallet tycker jag att du har fel. Bland funktionärerna på CykelCity Granfondo Kungsbacka 2013 var majoriteten de som sedan i år har kört i olika SUB-grupper på Vättern-rundan.
Varför skall du/vi peka finger? I vår cykelklubb borde det finnas och finns plats för alla:
* De som är nybörjare och vill lära sig köra i klunga. Men här tycker jag absolut att vi kan bli bättre.
* De som vill köra "mystempo" på rundorna och njuta av att vara ute i den vackra naturen.
* De som vill köra lite snabbare men ändå stanna för en fika.
* De vildar (ironi!) som vill köra 200, 300, 400 och t.o.m. 600 km eller längre på cykelrundorna. Själv skulle jag inte mitt psyke palla detta men du gillar ju det. Inte pekar jag finger åt dig, tvärtom jag är impad att du pallar!
* De som vill köra sig blå och ventilera ut lungorna.
* De som vill hänga över styret i ett gäng kortast möjlig tid på exempelvis Vätternrundan.
* De som helt enkelt vill cykla tillsammans med andra på en racer utan att ha andra ambitioner än att må bra och kanske bli lite bättre tränad.
Nu tycker jag att vi alla i klubben välkomnar alla som liksom jag älskar att cykla och slutar gnälla, gnabba och tjafsa om vad som är bäst på en cykel.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst