SUB-Grupper VR 2015

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
User avatar
remnis
Posts: 160
Joined: 2009-09-10 17:20
Fornamn: Peter
Efternamn: Remneberg

SUB-Grupper VR 2015

Post by remnis »

Hej all Lygnare

Med VR 2014 precis avklarad och med finfina insatser i bagaget så är det nu dags att ta tag i nästa års satsning.
Med anledning av att Lars-Inge efter 6 år som ansvarig ledare för olika SUB-grupper känner sig ganska nöjd med den saken, så har jag erbjudit mig att ta över stafettpinnen.
Jag kommer således att vara sammanhållande för klubbens SUB 7.30 satsning för VR 2015.
Att köra under 7.30 ställer oerhört höga krav på lag såväl som på individ.
Farten kommer att vara högre och med ökad fart kommer tröttheten och med den säkerhetsriskerna
Således måste vi träna mycket både individuellt och som lag.
En SUB 7.30 satsning VR 2015 börjar inte i April nästa år, den börjar NU.

En förutsättning för att detta skall vara genomförbart är dock att vi är tillräckligt många som är beredda att anta denna utmaning.
Men jag vet att klubben har många starka cyklister och flera har redan kört runt pölen på dessa tider.
Skulle vara oerhört kul om vi kunde bli ett gott gäng på 25-30 personer.

14 starka cyklister har redan meddelat mig att man vill vara med på denna satsning 2015.
Så till alla er som vill ha en rejäl utmaning och som vill bli en del av ett härligt gäng som kommer att få svettas ihop under åtskilliga mil kommande år:
- Hör av er här på tråden eller skicka ett mejl till mig.

Grundläggande policy för oss som kör SUB-grupper:
1. Ställer upp som funktionär på något eller några av våra arrangemang. Lygnartåget till Vätterrundan, CC Gran Fondo i augusti eller Klubbmästerskapet
2. Är passledare eller hjälpryttare på några pass / år.
3. Är synlig och deltar med jämna mellanrum på våra normala träningar. Som erfaren cyklist stötta nya med råd och vara lite mentor.
4. Cyklar i Lygnens klubbdräkt på Vätternrundan och de obligatoriska tävlingarna nedan.
5. SUB-grupps träning skall samordnas med samma start tidpunkt och i huvudsak samma bana.
6. All kommunikation skall göras på klubbens hemsida och forum.

Med vänlig hälsning
Peter Remneberg
User avatar
remnis
Posts: 160
Joined: 2009-09-10 17:20
Fornamn: Peter
Efternamn: Remneberg

Re: SUB-Grupper VR 2015

Post by remnis »

Idag har inte mindre än 20 personer meddelat mig att man är intresserad av att delta i en SUB 7.30 satsning till VR 2015.
Det är riktigt roligt att vi redan är så pass många, och jag hoppas att detta kan inspirera fler duktiga cyklister att anta denna utmaning.
Om jag uppfattat C-G rätt så har klubben begärt 30 SUB-startplatser till 2015. Återstår dock att se vad tilldelningen från Vätternrundan blir.
Det finns redan ideer om samarbeten med andra team, men hur vi gör med den saken tar vi senare.
Viktigast nu är att vi får ihop ett starkt Lygnarlag på 30 personer.
Så tveka inte nu utan ta chansen att få vara med om något riktigt roligt. För kul skall vi ha!!!!
Jag kommer att samla till ett möte efter semestern där vi kommer att gå igenom träningsupplägg mm.

Följande personer har anmält intresse
1. Peter Remneberg
2. Ragnar Crona
3. Niklas Rönnefall
4. Hans Törnblom
5. Emil Rucinski
6. Anders Rimen
7. Magnus Börjesson
8. Anders Andreassson
9. Christer Larsson
10. Anders Tykesson
11. Martin Johansson
12. Johan Hallneus
13. Torbjörn Wolffram
14. Janne Pettersson
15. Ashkan Fivrin
16. Mikael Rydström
17. Magnus Lindh
18. Kristian Olofsson
19. Fredrik Kronlid
20. Marcuz Agblad

21. Claes Sjösvärd (funderar)
22. Magnus Johansson (funderar)
23. Mikael Jansson (osäker, kanske)

Ha de gott och träna hårt.
Och glöm inte att anmäla er till tjänstgöring på Gran Fondo

// peter remneberg
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: SUB-Grupper VR 2015

Post by dlridings »

Kan inte påstå att det är en mangrann uppslutning till klubbens aktiviteter från det här gänget. Jag tänker på Gran Fondo.

Min stilla fråga är: varför ska vi andra ställa upp? VR har tagit över klubbens verksamhet och vi som inte är ett skvatt intresserade av VR har inte längre någon glädje av klubben. Tja, en överdrift, kanske. Det är är alltid kul att träffa trevliga människor, men inte inte när de sitter på cykeln. Vi har ju konstaterat att det blir en personlighetsförändring i det fallet.

Daniel
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: SUB-Grupper VR 2015

Post by dlridings »

Lars-Inge Kjörnsberg wrote:Daniel jag gillar dig men i det här fallet tycker jag att du har fel. Bland funktionärerna på CykelCity Granfondo Kungsbacka 2013 var majoriteten de som sedan i år har kört i olika SUB-grupper på Vättern-rundan.


Jag pratar om 2014. Om inte över 50% av dessa syns på anmälningslistan för 2014, så drar jag tillbaka mitt "ja" för att sköta sekretariatet. Klubben har NULL att erbjuda sådana som mig, jag jag vill inte slösa min tid på något som inte ger något.

Varför skall du/vi peka finger? I vår cykelklubb borde det finnas och finns plats för alla:


Fel.

* De som är nybörjare och vill lära sig köra i klunga. Men här tycker jag absolut att vi kan bli bättre.


Ja, om Janne P. är passledare. Annars är det rena rama cowboys och de så älskade "horn" som växer ut. Det är klubben. Kör ifrån din kompis, hjälpa ingen. Klubben har bara en passledare som klarar uppgiften och han har inte hunnit med mer än ett fåtal pass de sista åren.

* De som vill köra "mystempo" på rundorna och njuta av att vara ute i den vackra naturen.


Lars-Inge, jag gillar dig, men du ska veta att vi är flera som vet att det du skriver och säger och det som visas i handling är orelaterat. Jag har ingen som helst aning om varifrån du har fått den här idén.

* De som vill köra lite snabbare men ändå stanna för en fika.


Nämna 5 namn. De som vill köra snabbare 1) ber en annan att flytta på sig därför att de vill ha hans position 2) hänger av densamma så fort de får möjliget, 3) skäller på den avhängda.

* De vildar (ironi!) som vill köra 200, 300, 400 och t.o.m. 600 km eller längre på cykelrundorna. Själv skulle jag inte mitt psyke palla detta men du gillar ju det. Inte pekar jag finger åt dig, tvärtom jag är impad att du pallar!


Hormonstina wannabees utan licens (seriöst).

* De som vill köra sig blå och ventilera ut lungorna.


På en lördags distanspass.

* De som vill hänga över styret i ett gäng kortast möjlig tid på exempelvis Vätternrundan.


99,9% av klubben. Det är dessa som har förstört lördagspassen. Jag tycker klubben ska erkänna sitt misslyckande och lägga ned lördagspass istället för att köra med en skenverksamhet.

* De som helt enkelt vill cykla tillsammans med andra på en racer utan att ha andra ambitioner än att må bra och kanske bli lite bättre tränad.


Om man tar i akt alla andra "de som" ... ovan, så finns det inga medlemmar kvar i klubben. Vi krymper ju. Det är bara VR-maffian som är kvar.

Nu tycker jag att vi alla i klubben välkomnar alla som liksom jag älskar att cykla och slutar gnälla, gnabba och tjafsa om vad som är bäst på en cykel.


Du säger så mycket ... låter vackert.

Daniel
Magnus Orrebrant

Re: SUB-Grupper VR 2015

Post by Magnus Orrebrant »

Hej Peter
Har inte varit inne på sidan under semestern, bla. titt på touren. Är gärna med på SUB 7.30 satsning för nästa år då jag kommer att lägga mer tid på cykelträning framöver

Mvh
Magnus Orrebrant
User avatar
remnis
Posts: 160
Joined: 2009-09-10 17:20
Fornamn: Peter
Efternamn: Remneberg

Re: SUB-Grupper VR 2015

Post by remnis »

Härligt Magnus!
Kul att du vill vara med. Jag sätter upp dig på listan.
Noterade oxå att du anmält dig som funktionär till Gran Fondo, vilket vi alla uppskattar.

Ha det gott och träna hårt
// Peter Remneberg
Magnus Orrebrant

Re: SUB-Grupper VR 2015

Post by Magnus Orrebrant »

Super, ser fram mot detta //Magnus
Lars R

Re: SUB-Grupper VR 2015

Post by Lars R »

Hej!
Jag vill vara med på satsningen 2015. Peter, jag har skickat dig ett mail.
Mvh
Lars Rosencrantz
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: SUB-Grupper VR 2015

Post by Sköld »

Hej !
Jag kör gärna 7:30, men om två år!

Bakgrund:
Jag cyklade mycket i ungdomen, alltid älskat att cykla fort och långt , men aldrig tävlat.
Nu kört seriöst i två år , har forfarande en stark stigande förbättringskurva, och kan inte utan en viss stolthet konstatera att jag sannolikt
hade kört ifrån mig själv som 20-åring idag (54 år ) Känns riktigt bra.Snart kört 450 mil i år., med ca 30 i snitt.

Men ... efter två Vätternrundor nattetid konsterar jag att jag inte kommer att göra det någon mer gång, ffa pga säkerhetsskäl.
Jag vill köra dagtid och fort.

Lygnens Venner är en kul klubb , med många "galningar", på ett positivt sätt, och jag har haft jätteskoj på de rundor o evenemang jag deltagit i ,
frånsett några långrundor där det växte ut okontrollerade horn på några kollegor som inte kunde bärga sig.Vi är många som kan cykla fort o har vinnarskalle,
men ska man cykla i grupp så är det väl det som gäller den dagen...eller?
Till ämnet igen, sub-gruppssatsning.
Frågan lyder:
Finns det intresse /plats i i klubben för t ex en sub-9 satsning nästa år , vilket hade varit lagom för mig , kanske 8:30, eller tror ni det är bättre att kolla med annan klubb?
Ha det gott så hörs vi

Bengt Sköld
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
User avatar
Magnus Lindh
Posts: 49
Joined: 2014-08-15 23:28
Fornamn: Magnus
Efternamn: Lindh

Re: SUB-Grupper VR 2015

Post by Magnus Lindh »

Hej
Magnus Lindh här.
Nybliven medlem som ser fram emot att komma in i klubbens gemenskap och även köra med er på VR 2015.
Vi ses!
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: SUB-Grupper VR 2015

Post by molsson »

Hejsan ni cyklister som inte har fullt så bråttom och gärna stannar för en fika.
Jag funderar på att cykla på 11-12 timmar med stopp för fika men inte mat och ett rullsnitt på 28-30, finns det någon mer som vill fira Vätternrundans 50-års jubileum på detta vis. Start i Lygnargruppen på morgonen kl 5-6 eller när det blir.

/Magnus
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: SUB-Grupper VR 2015

Post by Sköld »

Hej !
Jag hade helst varit med i en sub-9 grupp , men kan tänka mig att köra runt 10 också, jag vill i alla fall inte köra på natten.
Oklart om det blir någon sub-9grupp i år?
Dessutom får väl inte klubben hur många platser som helst?
Någon som vet?
Med vänlig hälsning!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: SUB-Grupper VR 2015

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej

Vi har ansökt om en full startgrupp (70) runt kl. 06.00 och en grupp som startar på dagtid lördag. Hur många platser vi får är inte klart just nu eftersom Vätternrundan inte är klara med sitt arbete för 2015.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: SUB-Grupper VR 2015

Post by Sköld »

Toppen , då finns det hopp!
Vet man något om tidsaspekten , och hur man anmäler intresse?
Med vänlig hälsning!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: SUB-Grupper VR 2015

Post by Claes-Göran Andersson »

Nej jag har inte hört något från Vättern efter semestern. Antar att det blir som förra året i oktober. Kommer att dra ett mail till kansliet för lite mer info.

Skall be Anders B. att lägga upp en ny tråd för Vättern 2015. Just nu skrivs det på flera ställen om Vättern lite oorganiserat! Verkar som jag inte är betrodd att lägga upp en tråd i den kategorien! [-X

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply