Vätternrundan 2016 sub 9

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
staffans
Posts: 93
Joined: 2013-10-13 12:30
Fornamn: Staffan
Efternamn: Stenfelt

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by staffans »

Hej,
Kan tyvärr inte komma på intro mötet p.g.a jobb resa.
/Staffan
User avatar
strålis
Posts: 8
Joined: 2015-07-22 23:25
Fornamn: Ingemar
Efternamn: Strålberg
Location: Göteborg
Contact:

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by strålis »

Jag kommer på mötet som passiv åskådare då jag inte ska köra VR 2016. Det ska dock bli intressant att höra hur ett upplägg för Sub9 ser ut.

/Ingemar
Ingemar Strålberg - Rosensköldsgatan 9, GÖTEBORG
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by olof »

God morgon

Ber om ursäkt för att jag inte kom. Hade mycket på jobbet och glömde av tiden.
Mvh
Olof

Hoppas att ni kan redogöra lite här på tråden om mötet.
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by Sköld »

Hej , och tack allihop för trevlig samling !
Magnus o Magnus som fixade lokal o fika, vår gruppledare Anders som gav oss några grundläggande visdomsord,
och kommer att leda oss till oanade stordåd.
Inspirerande föredrag om cykling i allmänhet, cykelresor , och cykling i backar i synnerhet av Lars-Inge!
Känns kul o inspirerande , och vi är ett gott gäng som kommer att fixa detta o ha mycket kul ihop!
Nu gäller det att hålla i träningen i vinter ,och på klubb o sub-träningar framöver.Kul också om de som har lust o möjlighet kan hänga på till Mallis, som ju är riktigt fint att cykla på.
Ha det gott!
/Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by andale »

Tack alla som kom för ett bra möte. Alltid lika roligt att få träffa både nya och gamla venner. Man kan även konstatera att det kan vara lite besvärligt att känna igen en del utan svett och cykelmundering.

Vi gick igenom agendan där jag lagt till ett antal punkter. Ingen hade några nämnvärda invändningar utan vi kan betrakta följande som bestämt.

Klubbens riktlinjer.
Man måste vara medlem i Lygnens Venner.
Vi cyklar i klubbens kläder på Vätternrundan - inga undantag.
Vara med på klubbens träningar.
Ställa upp som funktionär på klubbens arrangemang. Framförallt gäller det Cykelcity Gran Fondo Kungsbacka som vi arrangerar den 24 april.

Sub9-gruppens riktlinjer.
Obligatorisk närvaro på gemensamma sub-träningar och lopp.
Vara med på klubbens träningar .
Rekommenderar starkt att vara med på 7:30-gruppen spinningpass under vintern.
Det skall se snyggt ut.
Förbud mot kompressionsstrumpor. [-X
Det ska vara roligt. \:D/
Peppar varandra, kommunicerar hela tiden.
Vi håller ihop hela vägen så länge vi ligger på tidsschema.


Målsättning och strategi.
Köra Vätternrundan under 9 timmar.
Körschema på 8 tim 50 min för att klara målsättningen i händelse av broöppning i Karlsborg.
Fasta positioner.
Max tre planerade stopp.
Gränna 1 min
Fagerhult 4 min
Boviken 3 min
Stannar om vi kraschar men inte för mekaniska problem, tappade flaskor, byta kläder osv.
Rullar snyggt i tvåpar sista kilometern och njuter av målgången.

Gemensamma obligatoriska subträningar, lopp och möten.
Alla datum, Västkusten runt, och Orust runt är spikade. Däremot är det möjligt att banorna kan ändras på subträningarna. Se till att dessa datum är reserverade i er kalender redan nu!
3:e april Lindome Viared ToR.
17:e april Lindome Varberg ToR.
30:april-1 maj Bjärelägret.
15:e maj Sävedalen - Gråbo- Upphärad - Kungälv 15,5 mil.
28:e maj Västkusten runt.
4:e juni Orust runt.
17:e Juni Samling Motala för genomgång.

Att tänka på innan utöver att man måste träna, träna och åter träna
. (Den här listan kan nog göras hur lång som helst).
Öva på att kunna äta ock dricka utan att vingla och tappa rullen.
Beställa klubbkläder när den möjligheten kommer.
Planera in nya däck, slangar och kanske kedja två veckor innan Vätternrundan så att man har fräsch utrustning.
Stora flaskor som sitter väl i flaskställen.

Vi rekommenderar alla att boka Lygnartåget omgående.

En träningsresa till Mallorca ger också en rejäl kickstart på säsongen.

Summa summarum.

Anmäl er omgående till:
1) Västkusten runt 20 mil med körtid under 6 timmar. Nedsatt pris tom 31 januari.
2) Orust Runt i startgrupp 11:03 Lygnens Venner.
3) Boka in er på Lygnartåget så ni vet att ni har en plats. Tror att de försvinner ganska snabbt.

När möjligheten kommer att köpa kläder gör man det. Info om det kommer på hemsidan!

Skriv gärna på forumet om egna funderingar. Hittar ni bra länkar om så posta gärna dom. Jag kommer att lägga ut en del vad det lider, men glöm inte att detta är en laginsats. Alla kan bidra!

Kör på med träningen. Om 219 dagar står vi på startlinjen :-D .
/Anders
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej Sub-7.30 och 9or

Ser att ni lagt in Bjärelägret i er planering. Som många av er vet har jag hållt i det lägret under många år. Jag kontaktade våra boenden och golfrestaurangen vid Mölle golfbana angående 2016 direkt efter årets läger så det är bokat på Rasta och aviserat på de andra.

Som det ser ut nu kommer det att bli fler än 50 personer om Sub-7.30 och 9 kommer ner till lägret. Till det skall vi lägga de av oss som avstår SUB satsning 2016 men gärna åker ner för en trevlig cykel helg med klubbgänget! Om det blir så kommer det att vara "Alltime high" med antal deltagare.

Vi har 31platser på Rasta och ca. 20 på vandrarhemmet i Hjärnarp som vi använde för första gången i år 2015. Det finns fler boenden i närheten som jag kontaktade i år eftersom vi slog rekord med 50 deltagare. Nu räckte det med Hjärnarp som fick gott betyg av de som bodde där.

Det fungerade bra med lunchen på söndagens långtur till Mölle genom att vi tog en och samma rätt till alla förutom några få vegetariska. 50 luncher på ca. 1 timma när de olika grupperna kom ner med lite förskjutning. Vi kan nog vara fler som äter men jag behöver prata med restaurangen så att de klarar en sådan belastning under kort tid!
Några kom med förslaget att vi skall inkludera lunchen 150 kr "2015" i anmälningspriset. Ett bra förslag som vi skall införa tycker jag i år betalade alla på plats. För er som inte varit med tidigare är prisbilden väldigt billig. Vi betalar 300 kr för boende, middag på Rasta lördagskväll, frukost söndag då har klubben subventionerat med 100 kr.

Om vi skall inkludera lunchen skall den faktureras klubben får höra med restaurangen om det är OK!!

Vi behöver utöka antalet platser så jag ber er som är ansvariga att lyssna av ert gäng och återkoppla till mig så fort som möjligt. Ni har ju lagt in det som en obligatorisk träningshelg så jag förutsätter att de flesta kommer ner!

Kommer att ta detta med styret men vill bara förvarna så att alla förstår att vi måste vara ute i tid nu när intresset ökar och fler platser verkar behövas.

//CG

[email protected]
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by andale »

Nu har klubbens egen klädshop öppnat för sommarkollektionen! Har ni inte klubbkläder så går det nu bra att gå in och beställa fram till den 25:e januari. Tveka inte för det kommer inte att bli någon mer chans såvitt jag förstått.

Kom ihåg att skall man starta med sub9 så är ett av kriterierna att man kör med klubbkläder, inga undantag. Inte minst är detta viktigt för att hålla ihop gruppen internt och att visa andra att vi kör som en klunga.

Mer detaljerad info finns på forumet http://lvg.nu/forum/viewtopic.php?t=3041#p21497

Dessutom vill jag önska God Hjul och Gott Nytt År och fortsatt bra träning!
/Anders
matshakansson
Posts: 25
Joined: 2015-10-26 01:35
Fornamn: Mats
Efternamn: Håkansson

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by matshakansson »

andale wrote:Nu har klubbens egen klädshop öppnat för sommarkollektionen! Har ni inte klubbkläder så går det nu bra att gå in och beställa fram till den 25:e januari. Tveka inte för det kommer inte att bli någon mer chans såvitt jag förstått.

Kom ihåg att skall man starta med sub9 så är ett av kriterierna att man kör med klubbkläder, inga undantag. Inte minst är detta viktigt för att hålla ihop gruppen internt och att visa andra att vi kör som en klunga.

Mer detaljerad info finns på forumet http://lvg.nu/forum/viewtopic.php?t=3041#p21497

Dessutom vill jag önska God Hjul och Gott Nytt År och fortsatt bra träning!

Hej!

Räcker det att man köper byxa och t-shirt? Vid dåligt väder eller kyla under VR tänkte jag att man kan använda jackor och annat man redan har men isf syns ju inte klubbtillhörigheten lika väl...

God hjul!
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by andale »

Hej!

Överdelen är det som syns mest så jag anser att tröja och väst (som räcker i de flesta fall) är det som gäller. Blir det så dåligt väder så vi behöver jackor får man väl ta vad man har, men det får vi inte hoppas.
/Anders
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by andale »

På lördag mellan KL 11-13 är det sista chansen att prova kläder för. Då står några från klubben på Cykel City och bjuder på fika och delar ut Gran-Fondo T-shirt.
Den som provar kläder då är också med på utlottning av en vindväst.

Passa på nu om ni inte redan beställt och se till att ni har tröja och väst för det blir ingen mer möjlighet. Klubben har inga kläder på lager och den info som gick ut tidigare om en senare shop stämmer inte. Så har ni inga klubbkläder är det nu ni måste beställa. Det gäller samtliga!

Har ni någon kompis i gruppen som inte har så påminn denne! Den 25:e januari är sista dagen för beställning.

Mer info om hur man beställer finns i tråden.
/Anders
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by andale »

Om ni inte redan anmält er till Västkusten runt så passa på nu innan priset höjs från 650 kr till 775! Ange under 6 timmar som mål.

http://www.vastkustenrunt.se/anmal-dig-har/

http://www.vastkustenrunt.se/information/
/Anders
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by olof »

Tjena

Har idag anmält mig till 200 under sex.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
thoost60
Posts: 68
Joined: 2015-09-08 10:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Österström

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by thoost60 »

Anmäler mig under dagen. =D> =D>
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by Sköld »

Anmäld sedan tidigare.
Med vänlig hälsning!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
pewe
Posts: 285
Joined: 2009-11-03 22:58
Fornamn: Peter
Efternamn: Wenander

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by pewe »

anmäld tvåhundra under sex.
Peter
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by T.F »

..ja..alltså! -då jag som draghäst i affischbilden ståtar,så kände jag mig manad att anmäla mig även till årets Västkusten Runt 200km under 6tim,
vilket nu är gjort! så gnägga loss på pedalerna tills dess ni anmälda så blir det hö,hö,nä,ha,ha,ett glatt galopperande banan runt tillsammans!
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by fabbev »

Då har även jag krupit till korset och anmält mig till Västkusten runt 200 Km under timmar.
FORZA LYGNARE
Fabbe
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by molsson »

Nu även anmäld till Orust Runt. /Magnus
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by andale »

Klubben behöver funktionärer för att klara av vårt lopp Gran Fondo Kungsbacka. Uppslutningen från vår grupp kan vara betydligt bättre! Hittar bara fem stycken av totalt 38 anmälda till sub9! En av klubbens riktlinjer och något som vi kom överens om vid uppstartsmötet är att man skall ställa upp på något eller helst några av klubbens arrangemang om man vill vara med. Så se till att sätta upp er omgående. Planeringen är i full gång och det behövs betydligt fler funktionärer!
/Anders
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: Vätternrundan 2016 sub 9

Post by Borat »

Är anmäld till Orust runt.
Post Reply