VR 2016 SUB 7:30

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
AndersT

Re: VR 2016 SUB 7:30

Post by AndersT »

DSC00773.jpg
DSC00778.jpg
DSC00784.jpg
AndersT

Re: VR 2016 SUB 7:30

Post by AndersT »

DSC00786.jpg
DSC00788.jpg
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: VR 2016 SUB 7:30

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Imponerande starkt kört i grisvädret - STORT GRATTIS TILL ER ALLA oavsett om ni var med förstagänget eller ej!
Stefan Troede
Posts: 63
Joined: 2015-01-21 10:22
Fornamn: Stefan
Efternamn: Olofson

Re: VR 2016 SUB 7:30

Post by Stefan Troede »

Fantastiskt kul att 7.30 gänget klarade sitt mål! Det finns så många grymt starka åkare i laget!
Visst gick det fort ner till Jönköping! Jämförde med Stockholm CKs 7.30 lag, som startade 4 min efter oss och de var 4 minuter efter i Gyllene Uttern och 5 min efter oss i Bankeryd. Hem till Motala var de dock 5 minuter snabbare än vi (om man räknar bort deras onödiga depåstopp på någon minut, vid 21 mil). De kom in på 7:29.50. Själv hade jag som ambition att dra o hjälpa till så mycket som möjligt ner till Jönköping för att sen försöka återhämta mig. Nu brände jag nästa allt krut de första 10 milen. Skulle nog gått ner på rulle lite tidigare. Så blir det lätt när adrenalinet styr. Hade 86% i snittpuls vilket straffade sig i backarna vid Bankeryd. Åkte sen själv ett tag och krafterna kom tillbaka. När Stockholm CK kom ångande hängde jag på dem till Motala.
Det finns alltid saker vi kan förbättra. Kanske åkte vi aningen för fort ner till Jönköping? Sen kan vi lära oss något mer av Stockholm CK. I sidvinden upp längs västsidan av Vättern låg deras försa par o slickade mittlinjen. Det fanns gott om plats att ligga någon decimeter till höger om framförvarande bakhjul o få en bra rulle och det blev ingen trängsel vid vägrenen till höger. Den bit som jag var med Lygnens gäng efter lagningen så låg första paret långt till höger på vägen och det blev trångt bakom och ett balanserade på vägrenen. Vi fick också en vurpa där en Lygnare voltade i diket. Tur nog gick det bra.
Nu tar vi tag i resten av säsongen. Nån som skall köra Varbergs sommargiro? Som gammal Wanoit kan jag rekommendera vägarna runt Varberg!
cyclingmary

Re: VR 2016 SUB 7:30

Post by cyclingmary »

Wow vilken resa. Vilket gäng! Att få ha varit med er och slitit under vinter, vår och finalrundan har varit väldigt roligt. Stenhårda spinningpass, stenhårda subpass och en stenhård finalrunda. Alla ni som är nämnda i ovan inlägg - stort tack för ert engagemang och möjlighet till bra, kvalitativ träning.
Stort tack också till alla i gänget som har fått en att känna sig som en del i maskineriet. Att som tjej få vara med och träna med så starka killar är oerhört utvecklande och de tvivel jag haft på om jag skulle ha en chans att fixa detta har ni verkligen hjälpt till att överbrygga. Mycket lärdomar och insikter under själva loppet, precis som Peter brände jag mig en hel del i motvinden till Jönköping och fick sen kämpa för att bita mig fast stundtals. Men ungefär sjutton gels senare intagna i en mörk källare, med Mikkos pepp och fastetsade ord "det gör bara ont, det är inte farligt" kom jag in i andra andningen och kunde köra igen. Andra kan till och med göra kullerbyttor i diket, jaga ikapp och sen ändå köra på som om inget har hänt (tur att det gick bra). Oerhört spännande hur man funkar!

Alla som varit med under våren är grymma oavsett tid på själva VR. Ett jättetack för att jag fick uppleva detta med er!

P.s Även folk utifrån ger er mycket cred ska ni veta, jag fick en hälsning från en bekant från Team Östkusten "Lygnens Venner är kända för fina belgiska kedjor". Om ni inte redan visste det.
fredrikkronlid

Re: VR 2016 SUB 7:30

Post by fredrikkronlid »

Stort grattis hela gänget! Mycket imponerande!

Om allt klaffar, och om jag får, hänger jag gärna med på en satsning nästa år 7:20-7:30 nånstans.
cyclingmary

Re: VR 2016 SUB 7:30

Post by cyclingmary »

Förresten, hoppas det är ok att använda de fina bilderna?
Emil R

Re: VR 2016 SUB 7:30

Post by Emil R »

Bra kört allihopa och extra skoj att vi fick in så många på en så fin tid. Det började tufft utan mycket tid till återhämtning men blev mkt bättre när vinden var med oss. Avslutades dessutom stenhårt där låren fick lida rejält för att ta Mikkos rulle :-o och kunna hålla måltiden (vilket säkert inte gått om vi inte dundrade på som vi gjorde).

:-)
AndersT

Re: VR 2016 SUB 7:30

Post by AndersT »

Marie, självklart fritt fram att använda bilderna. Säg till om du (eller någon annan) vill ha högupplösta.
User avatar
FAbIo2
Posts: 145
Joined: 2012-09-19 11:17
Fornamn: Fabio
Efternamn: Abate

Re: VR 2016 SUB 7:30

Post by FAbIo2 »

Stor Tack till alla som var med! Vi behöver varandra för att lycka 7.20 nästa år.
Ses vi snart och glad sommar....träning menade jag☺
Fabio
cyclingmary

Re: VR 2016 SUB 7:30

Post by cyclingmary »

AndersT wrote:Marie, självklart fritt fram att använda bilderna. Säg till om du (eller någon annan) vill ha högupplösta.
Tack, jag använde dem på min blogg.
Maru
Posts: 163
Joined: 2014-07-14 13:41
Fornamn: Marcus
Efternamn: Freivald

Re: VR 2016 SUB 7:30

Post by Maru »

Grattis! Över 40 i snitt runt den pölen är respekt! =D> =D> =D> =D> =D>
Post Reply