Vätternrundan 2021

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Vätternrundan 2021

Post by Mikeryd »

Jag fick just ett brev från Vätternrundan som börjat planera nästa års lopp, som jag inte vet om det skickats direkt till alla deltagare, så jag lägger upp informationen här.

Följande gäller enligt VR:

Alla förbokade grupper 2020 behåller sin starttid, antal platser och anmälningskod för 2021. För de som valt att flytta sin plats till nästa år får plats i samma startgrupp genom att betala halva avgiften (900 kr) och de som valde att inte behålla sin plats (utan som valde att få tillbaka 900 kr) kan registrera sig men får då betala full avgift, 1800 kr.

De som vill cykla VR nästa år skall registrera sig och betala senast den 27 oktober, på "mina sidor" med samma anmälningskod som i år, på www.vatternrundan.se

Vi hade ju en grupp Kl. 05.08, en grupp Kl. 05.18 och en subgrupp med start lördag lunch-tid. Jag utgår i från att mailet avser alla dessa grupper och att vi därmed kan börja formera olika typer av grupper inför VR 2021. Det är upp till er medlemmar att "dra ihop folk" om ni vill skapa något specifikt, eller om ni hellre vill anmäla er som enskild cyklist.

Om någon till äventyrs skulle sakna sin anmälningskod, så skicka ett mail till [email protected], så skickar jag den.

// Mikael
tnj80
Posts: 17
Joined: 2019-06-25 22:37
Fornamn: Tony
Efternamn: Nilsson Johansson

Re: Vätternrundan 2021

Post by tnj80 »

Hej
Nu siktar vi 2021 =D>
Jag gick in och fullföljde anmälan på VR och fick då direkt samma start tid som jag skulle haft 2020 (05.08).

Jag är helt med på liknande upplägg som var planerat.

Sommar hälsning från Tony Nilsson Johansson
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: Vätternrundan 2021

Post by AndPap »

Skall vi dra ihop en snabbgrupp nästa år?
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: Vätternrundan 2021

Post by Borat »

Hänger med på snabb grupp om vi får ihop ett större gäng.
//Martin
deepd
Posts: 87
Joined: 2009-05-10 19:01
Fornamn: Johan
Efternamn: Strindö

Re: Vätternrundan 2021

Post by deepd »

Hej,
Jag är också med om vi blir en större grupp
/Johan S
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: Vätternrundan 2021

Post by AndPap »

Vi var 40 anmälda i år + flera intresserade. Finns nog en bra grund att bygga på för att få ihop en stor grupp.
Nu krävs det bara att 2-3 drivna personer beslutar sig för att "leda" en sådan grupp.

Haft den rollen i 2 år och vill nog bara cykla i år. Kan såklart bidra med mailadresser till förra årets grupp osv.
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Vätternrundan 2021

Post by Mikeryd »

Jag hade kontakt med Vätternrundans kansli i veckan och de ville vet ungefär hur många vi tror att vi blir från Lygnens Vinner nästa år. De ser att ganska få är anmälda från vår klubb och eftersom vi har inte mindre än tre startgrupper vill de börja planera. Min generella kommentar var att många dragit lärdom av årets inställda lopp och den osäkra framtiden och kanske väntar med att registrera sig/betala. En möjlighet som de kan ge oss om vi inte blir betydligt fler är att vi slår ihop 05.08 och 05.18 till en grupp (40 platser i stället för 60).

Vad gäller snabbgruppen så förefaller intresset vara svagt trots att Andreas skickat både mail och foruminlägg till gruppen från 2020.

I dag ser registreringarna ut enligt följande:

05.08 ==> 6 betalda och klara + 4 med en rödmarkering. Jag misstänker att de inte betalt.

05.18 ==> 1 betald + 4 med en rödmarkering

Jag kommer göra så att om inte anmälningarna ökar inom 2 veckor så kommer jag gå med på att flytta 05.18 till 05.08. Jag kommer också avboka vårt intresse för en snabbgrupp om inte någon tar tag i det innan mitten av september.

Ni som tror er vara anmälda gå in och dubbelkolla så er anmälan är grönmarkerad!

Med vänlig hälsning,
Mikael
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Vätternrundan 2021

Post by Mikeryd »

Hej Alla,

Vad gäller Vätternrundan 2021 har jag bekräftat till kansliet att vi slopar både vår snabbegrupp och vår grupp 05.18 och slår samman alla till gruppen som startar Kl.05.08. Lygnens Venner har därmed 1 startgrupp med 40 platser totalt.

Jag bifogar bekräftelsen från VR nedan. Ni som redan har betalt kommer bara bli överflyttade och ni andra som är registrerade för Snabbgruppen och 05.18, men inte betalt får en rabattkod skickad direkt till er, så ni bara behöver betala 900 kr.

Kom i håg att gå in på er "mina sidor" och verifiera att ni betalt och är grönmarkerade. Totalt är nu 23 cyklister registrerade men alla har inte betalt. Risken med att vänta är att andra tar era platser. När det är fullt, 40 platser, så kommer man inte kunna anmäla sig i vår startgrupp 05.08 utan blir då hänvisad till den allmänna anmälningsproceduren.

// Mikael

Meddelande från VR:
"Jag har stängt eran subgrupp och gruppen kl. 05:18 samt flyttat över de 10 personerna som var anmälda i de grupperna. Jag har skickat rabattkoder till de som inte hade betalat ännu, för tyvärr så följer inte summan på 900 kr med när man byter grupp. Jag har ökat upp grupp 05:08 så nu har ni totalt 40 platser där.
Kika gärna in på Mina sidor och kontrollera så det har blivit rätt. 😊
Hör gärna av dig om det är några frågetecken. "
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Vätternrundan 2021

Post by Mikeryd »

Till alla anmälda som inte tänker cykla Vättern. Senast den 13 juni måste ni göra ett val på ”mina sidor” där ni kan få en till-godo-check för 2022.

Om ni avstår från att göra ett val anses ni starta i september och platsen går därmed förlorad.

Om ni tänker cykla måste ni inte göra något, men det är möjligt att bekräfta sin medverkan.

Vi har också begärt en senare start, ca Kl. 06.00-06.30 för att undvika mörkerkörning första timman, men besked kommer senare.

// Mikael
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Vätternrundan 2021

Post by Mikeryd »

För alla som är anmälda i Lygnargruppen med start Kl. 05.08 har VR nu bekräftat att starttiden är flyttad till Kl. 06.44. Om ni går in på era "mina sidor" skall det vara ändrat.

// Mikael
Roger Leirvik
Posts: 43
Joined: 2007-05-21 21:36
Fornamn: Roger
Efternamn: Leirvik
Location: Göteborg

Re: Vätternrundan 2021

Post by Roger Leirvik »

Hej.

Övernattning:

I och med att det inte blir något tåg i år kollade jag med Sporthallen i Motala om övernattning. Jag har övernattat där flera gånger tidigare.
Fick detta svar:

Hej Roger
Nej, sporthallen kommer tyvärr inte att vara tillgänglig detta år.
Vätternrundan har valt att flytta sitt arrangemang till den helg då vår basketförening har sin årliga cup. Det kommer att spelas basket i samtliga fullstora idrottshallar i Motala under denna helg.


Så förbered andra alternativ.

Mvh

Roger L
User avatar
Jägerman
Posts: 24
Joined: 2016-12-16 09:30
Fornamn: Magnus
Efternamn: Jägerman

Re: Vätternrundan 2021

Post by Jägerman »

Är det någon som behöver en startplats till årets Vätternrunda så har jag en till salu. Jag ger alla Lygnare en veckas försprång innan jag lägger ut den till allmänheten. Jag tänker mig 1500:- inklusive överlåtningsavgift.
User avatar
Jägerman
Posts: 24
Joined: 2016-12-16 09:30
Fornamn: Magnus
Efternamn: Jägerman

Re: Vätternrundan 2021

Post by Jägerman »

Såld!
Post Reply