RR nationaldagsloppet 2010

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
Post Reply
cappet

RR nationaldagsloppet 2010

Post by cappet »

tjoo alla

vill börja med att tacka all funkisar för ett bra arr.

hade planer på 10 milaren men haft kännigar i vaden en tid och spec denna helgen, blev ändring i planen och en 6 milare ist'ället.

drog i väg i ett underbart vackert väder tidsenliga militärer och kanoner, när dessa släpte var vi 5 som drog i väg vaden glömdes snabt bort och hornen växte ut rejält, fick släppa vid kåhög då förnuftet sade nja till tempot
hade följe med en till och vi växlade bra tappade honom i backarna mellan jonsered och lerum , då vart det bara att köra då tänkte jag .
när 6 milaren vänder in i härskogen möttes jag av en underbar motvid som var med hela vägen till mål "träning tänkte jag" fick kontakt i skogarna av en av de tre som hade dratt iväg haha så går det ;) vi följdes åt ett tag till depån stannade till för en banan sedan vidare igen i ensamheten :) fick kontakt med ngr som hade passerat under depå stoppet, tungt nu i backarna mellan landvetter och lerum eller nja SATANS tungt men lite jävlar anamma så gick det , backen ner till jonsered visade 75 nytt rekord för mig "hurraa hurraa :)"
fick kontakt med nuvarande trean vid lexby och lade och ful körde bakom honom fram till rondellen vi sotenäs sop , spurtdags nu jämrnas var det bara att köra och inte visa smärta vid inträdet till kviberg kul att så många satt där men de fick se en hyffsat sliten mats dundra förbi i glatt maner.
dags för pasta och lite massage och fick reda på att en vad kan göra betydligt ondare än man tror när den hamnar under stora kraftiga karla händer JÄVLAR vad ont det gjorde får se imon om jag kan gå överhuvudtaget.

dags att åka och hämta fru i partille när jag kör från kviberg så ser jag en folksamling som sitter vi d vägen ca 2km från mål samt lite cyklar i typ fel läge , undersköterskan och rödakorsaren i mig vaknade och stannade till och gick och kollade läget lite verkade som en axel fått en otäck smäll ev urled men gått tillbaka, satt kvar till ambulans kom hoppas att allt gick bra glömt ditt namn.

upps måste dra egot hela vägen och ta med sluttid färddatorn visade på 1,53

så nu har min lilla egotrip får leka med tangenter.


tack alla och nu siktar vi på halvvättern nästa helg väl mött där .

The one and only Mats mattan cappet larsson
Last edited by cappet on 2010-06-06 21:45, edited 1 time in total.
jabo

Re: RR nationaldagsloppet 2010

Post by jabo »

Fenomenalt säger jag bara, det bästa motionsloppet jag kört överlag. Kände dock att 10 milaren var lite för krävande för ett högt tempo, men 6 milaren hadde tillräckligt med backar den med.

Jag var en av dom 5 som kom loss i starten och det var roligt att jaga ikapp dig Mats, men du var för stark för mig i backarna. Precis innan Lerum kom en liten klunga med ett 5-tal cyklister ikapp mig och
jag låg på rullen ända till början av Härskogsvägen. Där splittrades vi och jag försökte hålla tempo med två andra cyklister som till slut baka ökade avtåndet till mig. Vid depån i Lerum passerade jag Mats men tog ju inte länge innan har var ikap och förbi. Sedan körde jag själv och såg ingen bakom eller framför mig. När jag passerar partille med ca. 8 km kvar får jag syn på en cyklist som likt jag kämpar i motvinden och det tar alla krafter jag har för att nå upp till honom. Känns nu nästan som en utbrytning på touren, ska jag hinna i fatt honom eller kommer (proffsklungan som kör 10 milaren att braka om oss vilken sekund som helst).
Till slut hinner jag upp honom med under 2 km kvar och ligger på rulle en kort tid och segar sedan mig förbi honom. Vi växlar ett par ord och jag säger något skämtsamt om att "nu är det bara spinten kvar", i det ögonblicket ställer han sig upp och försöker dra ifrån men jag släpper inte en meter och han får ta hjul på mig. När 1 km återstår segar vi två förbi oss en ensam cyklist och jag trycker nu ut all energi jag har kvar för att försöka spruta i det två sista knixiga svängarna över farthindret och uppför den sista lilla branten passerar jag under mål banderollen med armarna utsträckta.

En högst un-official 6'e plats blev det för min del och ett episkt motionslopp i all dess bemärkelse. Hann precis hämta andan och höra att spruten för 10 milaren var i full gång, fipplar upp mobilen och knäpper av några bilder. Sedan smakde pastan utmäkt.

tid 1:56
snitt 29,7 km/h
distans 57,15 km

Tack för ett strålande arrangemang
ash

Re: RR nationaldagsloppet 2010

Post by ash »

Riktigt kul i lördags att få köra NDL för 1.a gången och måste säga att det här med masstart är kanon.
Inte ofta man får chansen att åtminstånde i början av loppet få cykla ihop med Elitcyklister....

Själv är jag mycket nöjd med loppet och tempot även om det var lite surt att jag för en kort stund satt för långt ner i klungan efter ca. 1 mil när det sprack av och jag hamnade i 2.a klungan.
var sedan mycket aktiv i försöken att ansluta (hade 100 meter upp till de andra i nästan 1 mil) men fick ge upp den tanken då vi inte var så många som var intresserade av detta men trots det en bra klunga som höll ihop hela vägen (många kompisar från Borås CA med där oxå så extra kul).


Grymt bra kört övriga Lygnare (Mike, Håkan T., Emil & Milten) som satt i klungan framför och kom in 4-5 minuter före mig och inte allt för långt från segrartiden 2.34
Det lovar gott inför Vättern Sub8+. 8-)


Data från min garmin säger att banan var något kortare än de 100 km.


distans 97,58 km
tid 2:47:30 (2.51 enligt res. listan men det var den långa kön för att få nr lappen scannad)
snitt 35,0
Post Reply