Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
Karin

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by Karin »

Hej!

Ja, Karin har haft en hel del att göra det senaste :-= :-= . Det är spännande att lära sig vilka delar av vårt trafiknät som hanteras av olika myndigheter och deras olika bemötande :-$

Jag återkommer senare med info om hur vi delar in grupperna för efteranmälan, och givetvis har jag inte släppt er i Lygnern ;-)
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by olof »

Tjena!

På söndag är det dags. Hämtade idag min nummerlapp med startgrupp 2 kl 08,32. När det gäller indelning i grupper etc skall vi träffas vid bananpiren vid någon lämplig tidpunkt?

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
Karin

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by Karin »

Hej!

Svaret på frågan om efteranmälan och startgrupp 1 eller 2 är att vi beslutar detta på söndag morgon.

Jag bifogar en uppdaterad karta på sydslingan:

http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=243864

och en karta med parkeringen markerad över startområdet.
Syns på söndag!
Last edited by Karin on 2011-05-12 21:52, edited 1 time in total.
Karin

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by Karin »

dlridings wrote:Karin,

Många kartor har jag läst i mitt liv, men just kartan till startplatsen är obegripligt.

Förhoppningsvis kommer CG med ett klargörande inlägg om hur vi ska uppföra oss.

Daniel
Se den som en fingervisning till vart du ska parkera bilen. Bilen ska inte stå på Gjutjärnsgatan, utan infarten är i närheten av Kajskjul 107 (gratisparkering) eller vid Kajskjul 107 (betalparkering). Resten av pilarna är för HCKs interna logistik. Blir kartan för förbryllande, hoppa över den och följ morgonströmmen på söndag!
Karin

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by Karin »

Karin wrote:
dlridings wrote:Karin,

Många kartor har jag läst i mitt liv, men just kartan till startplatsen är obegripligt.

Förhoppningsvis kommer CG med ett klargörande inlägg om hur vi ska uppföra oss.

Daniel
Se den som en fingervisning till vart du ska parkera bilen. Bilen ska inte stå på Gjutjärnsgatan, utan infarten är i närheten av Kajskjul 107 (gratisparkering) eller vid Kajskjul 107 (betalparkering). Resten av pilarna är för HCKs interna logistik. Blir kartan för förbryllande, hoppa över den och följ morgonströmmen på söndag!
Nu är kartan ändrad till en Enirokarta med parkeringen markerad.
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by Mats Gustafsson »

Daniel, du får gärna åka med oss på söndag, vi bestämmer tiden när vi hämtar dig senare. Startgrupper ordnar vi på plats. Om jag förstår rätt så scannar dom nummerlappen vid start, sedan får vi hålla kolla på våra egna tider och inte gå på startiden. 2 minuter hit eller dit spelar ingen större roll, det är bättre att cykla ihop med dom man är van att cykla med.
Tror jag i all fall !
/ Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
Bibendum70
Posts: 196
Joined: 2010-06-02 11:42
Fornamn: Peder
Efternamn: Blohm Hobik

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by Bibendum70 »

Hej på er!

Hej CG jag vet att du skall köra på söndag.
Hur skall du ta dig till bananpiren? skall vi åka tillsammans?
Jag kan köra.

//Peder 8-)
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by Claes-Göran Andersson »

Peder

Tänkte ta bilen men det är väl bra om vi kan samåka. Jag har krok och Thuleställ för tre cyklar som är enkelt att hantera.

Slå mig en signal på 031-7223025 (även mobilnr.)

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by olof »

Olofs Hisingen runt blev intet..

Klungkörning, kör ner i håla på oljevägen. Punka både fram och bak. Har med mig en slang och fixar bakhjulet, stannar en annan cyklist och frågar om slang vilket han ger mig (en mkt vänlig människa). Fixar även framdäcket. Får i lite luft både fram och bak (har en liten pump med mig) men behöver betydligt större tryck. Rullar på, trycker på bra i uppförskörningen och raksträckor och försiktig i kurvor och utförskörningar och väntar på att en depå skall dyka upp så att jag kan pumpa däcken. Kommer till en depå efter ca 4 mil och där har dem en pump som inte funkar...inte heller service bilen enligt utsago från funktionären har pump!! Dessutom har dem fullt upp. Den lilla handpumpen hjälper inte men rullar på i alla fall. Möter Magnus vid kyrkan i Kungälv med större problem än mitt. Kör vidare och hänger med ett gäng i klunga och killen framför tappar sin flaska så att det skvätter upp väjer undan vilket resulterar i en ny punka samt att jag måste köpa nytt däck. Vet inte vad det officiella rekordet gällande punktering är men känner att jag måste tangera denna gräns...Tar mig tillbaka till Kungäls kyrka ringer hem till min privata servicebil och blir hämtad. Totalt antal mil 6 st.

Lärdomar? Jäpp.

Hoppas att det går bättre för er andra. // Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
Henke

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by Henke »

Fanns mer än 1 tråkigt lagad väg idag tyvärr. Men arrangemanget i sig var förstklassigt, att vägarna är skit efter vintern finns det andra som borde kunna ordna bättre! Förstklassig tävling av HCK förövrigt!
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by Mats Sarapik »

GP säger att loppet bröts efter 11 mil? Någon som märkte det? Eller var Vennernas första startgrupp för snabb för att hinna bli brutna?
Jag gjorde det på alldeles egen hand, dvs bröt efter 11 mil. När haglet kom var det inte kul längre.

Men banan var bättre än den gamla tycler jag, inte underlaget, men sträckningen.
Dock tycker jag att det var lite tråkigt att målgången (den var kul: Målgången!!!) var så långt borta från maten.
Det blir så uppsplittrat då.

Som grädde på moset rakade jag hem 19:e plats i lotteriet :-)

Tack HCK, detta gjorde ni riktigt bra!!

/Mats
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by ventoux »

First 110km went fine with Benny, Daniel, CG mm then a second stop for a leak and lost the pack, joined up with another guy and we took a wrong turn down to the ferry, ended up doing 165km today, after the second pits stop very much in "no man´s land" untill the last 15km. Trying hard to catch the Lvg grupp and coming in beghind them on the home straight. Moving AVS 29.8, total AVS 29.2. The question anybody is: Am I on track to do sub 10 Vättern.

Thanks to everybody for helping to endure a bitch of a ride in the rain and wind!

Regards

Duncan
Duncan Robinson
Ahlquist

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by Ahlquist »

Efter akut kramp i båda låren, fram och bak, i hällregnet vid Tagene så kändes det som rätt beslut att kliva av vid varvningen efter 11 mil...det var en frusen och moloken kille som kom hem lite tidigare än tänkt...
Men tack till gänget som kämpade bra i vinden och regnet!

/Christian
Rolf Lindkvist
Posts: 320
Joined: 2006-01-01 15:24
Fornamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist
Location: Lindome

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by Rolf Lindkvist »

Mitt mål var 5 timmar i sadeln det blev 5, 33 och 16,6 mil det är helt okej för mig men vad jag frös, det liknade ett vinter cykelpass men med fel kläder.Men ett besök i badkaret och en stor kall öl så är jag i form igen vi ses nästa helg.
Tackar mina cykelkompisar för ett "gött" jobb. Planerar en lång tur söndagen 22/5 återkommer senare i veckan med mer information.

Rolf Lindkvist
Last edited by Rolf Lindkvist on 2011-05-16 18:32, edited 1 time in total.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by Claes-Göran Andersson »

Ja du Olof i bland är det bara motvind i alla aspekter. Tyckte vi fick ihop en bra grupp när vi släppte 7, 45 och sub-9. Vi låg inte långt bakom fram till Kungälv. Det är alltid svårt att köra i stora klungor med så mycket hålor, men, men det gäller att alla är alerta och varnar då undviker vi många punkor.

Jätte bra initiativ från HCK att ändra banan den gamla var ju bedrövligt tråkig. Lite positiv kritik för ett bättre arrangemang nästa år är att se över skytningen flera skyltar låg i väggrenen och överlag satt de alldeles för lågt, upp med dem i ansiktshöjd. Funktionärerna hade det inte lätt i detta kalla, regniga och blåsiga väder men man måste lära sig att peka i rätt rikting det var mer än en gång jag fick ta fram furirstämman och skrika vilken riktning!!!
Sen bör man se till att de finns omklädningsmöjligheter och fler toaletter. Att kunna byta om en sådan här dag är A och O nu rev jag och några andra av kläderna inne på toaletten vid matsalen och satte på torrt utan att duscha.

I takt med längden och vädret som bara blev jävligare fram till varvningen blev vi färre och färre som tog förningar det tog på krafterna på oss som gick fram. Vid varvningen halverades grupppen och både Rolf och jag kände att hungern kom det var inte lätt att ta fram käket ur bakfickorna med dyngblöta och stelfrusna fingrar fick nästan soppatorsk ut mot Eriksberg på andra varvet. Det var därför jag fastnade vid rödljuset när ni andra pep iväg.

Vi gjorde ett kort pee stopp vid Kode på första varvet och ett kortare stopp i Mysterna på andra varvet för att stoppa i oss banan och bars.

Några 150 km var ju inte banan de flesta hade 166, 167 km på mätarna. Vi hade 5.34 timmar och 30 i snitt i ovädret.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by olof »

Hoppas att ölen var god Rolf. Varför inte Irish Coffe istället? Apropå långtur på söndagen. Bra att du under veckan lägger upp en tråd, jag hänger med stor sannolikhet på. // Olof

Jag skall i morgon bunkra upp med slang...
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by martin linde »

Jehepp !
Tänkte vara hjälpsam mot Magnus, men det var inte mycket att göra, och där försvann den klungan...
Claes-Göran Andersson wrote:Tyckte vi fick ihop en bra grupp när vi släppte 7, 45 och sub-9. Vi låg inte långt bakom fram till Kungälv.
-ja, ja... Jag fick då soloköra Dösebacka-Rödbo innan något annat gäng dök upp att gå med i, och det var inget LVG-gäng... Var Fn var allt folk...!
Hade dock en fördel att vara lite efter vid varvningen - hagelstromen hade upphört vilket var bra för moralen - det blev sista varvet runt ön också. Hade bra flyt i medvinden och kom ikapp övriga "fullföljande" LVG gubbar ur SUB-9 gänget vid Ragnhildsholme. Tilsammans hade vi hyfsat samarbete genom sista regnstormen in i mål.
En "fostrande" dag.

/Martin
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by molsson »

Tackar för att du vände Martin, tyvärr fanns det inget att göra, synd att du tappa klungan. Snygg service av tävlingsorganisationen och extra hjälp av Åke med transport av cykeln till reparatör och mig till hemmet var jag inte ledsen framför TV:n i ösregnet och hagelskurarna. Jag säger som Olof bättre tur i nästa lopp.
/Magnus
Karin

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by Karin »

Tack för att ni kom så många och att ni definitivt höjde stämningen hos oss :-D

Vädret var defintivt inte med någon av oss och vi kommer, precis som alla andra år, göra en utvärdering för att utveckla Hisingen Runt. Så era kommentarer är bra input för oss!

Välkomna tillbaka nästa år \:D/ \:D/
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by mikebike »

Hej Karin och alla andra HCK:are som lagt ner ett jättejobb på arrangemanget Hisingen Runt!
Tack för Ert arbete, vi vet alla vad som krävs för att organisera/genomföra ett lopp av denna omfattning.

Väder och vind(regn & hagel kan ingen) påverka, det bara blir ju.
Har lite funderingar på själva banlängden, 10 milaren verkade ha blivit 11(!) mil, 15 milaren enligt min egen och många
medcyklisters datorer ha stannat på 16,3(!) mil!
Frågan är vad Ni själva uppfattat, och var denna extrasträckningen kan ligga!?
Anar att Ni kommer att titta över detta till nästa års omgång.

Om jag får säga något så kanske jag saknade en och annan flaggvakt på ett par ställen, kändes lite ensamt
ibland då det intre var helt självklart vart banan tog vägen.
Likaså kan det nog vara så att skyltarna om färdriktning som nämnts i annat inlägg skall upp både i höjd,
kanske också i storlek samt att komma lite tidigare.
Skulle också viljat haft något aktivare flaggvakter på några ställen, inte minst i målområdet där det var lite knixsigt
och lite tvära svängar vid infarten till piren!

Ett litet önskemål om fler toaletter vid startområdet samt varför inte en kopp rykande varm kaffe vid målgången som
lite extra tröst åt kalla cyklister! Annars satt saltgurkan och bullarna och som en smäck!
Men som sagt tack för Ert jättefina jobb i övrigt!!!

Allt detta skrivet ur ett Sub 7:45 perspektiv!
Mikael Jansson / medlem i Lygnens Venners Sub 7:45 satsning 2011!
Post Reply