Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
rolfi
Posts: 171
Joined: 2010-09-13 22:33
Fornamn: Rolf
Efternamn: Taipale

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by rolfi »

Hej,

Lygnens Venner med startnummer 1 och 42 fick vinst på sitt startnummer, kul. Sista 5 milen var kämpig med så få kvar i klungan, det positiva var att solen kom fram en stund och torkade upp dyblöta kläder. Till nästa rengnomgång fick jag äntligen på mig rengjackan, härligt.

//Rolfi
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by olof »

Olofs Hisingen runt fortsättningen..

Har idag varit och bunkrat upp nytt däck plus ett lager med slang. Frågan är bara om jag nu har ett ratio på 3 punkor på 6 mil är frågan om lastutrymmet i bilen räcker till för all slang runt Jotunheimen? Dessa 43 mil innebär 21 slang (avrundar neråt), vilken väska rekommenderas? Hur skall jag frakta all denna slang? Jag skall ju även köra Vättern, hur skall all slang finansieras? Finns det någon fond för detta i föreningen?

Var inte den ende som besökte cykelcity idag, även Robert var där. Vad det gällde däcktrycket så hade jag 6,5 i tryck Robert.

Jag började köra racer med Lygnern förra hösten (överhuvudtaget började i princip min "cykelresa" då) och har inte haft någon punka. Har väl antagligen samlat ihop till detta inför Hisingen runt.

Nu till lärdomen. När vi kör i klunga är det viktigt med kommunikation, att vi visar med tecken vid olika hinder och att vi i klungan hjälper till att föra kommunikationen vidare. Och Magnus, nästar år då j-r // Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by olof »

Tjenare Daniel

Tack för tipset. Funderar starkt på att slå till...

Har du anmält dig till Jotunheimen? Läge att göra det tycker jag // Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
Ahlquist

Re: Hisingen Runt 2011 - mer detaljerade kartor

Post by Ahlquist »

Lite mer bilder från Hisingen Runt med massa Lygnare i farten:
http://www.christerhedberg.se/hisingen-runt-2011/
Post Reply