Anmälan Mjörn Runt 2011

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by ventoux »

Congrats Chaps!

Avs. 35 is impressive. Things went well for me up to about 65km when I got somekind of a flying insect in my ear and I managed to knock my new sunglasses of trying to get rid of it. I had to stop and pick them up. I struggled a bit into the wind with 2 other guys on the home stretch and came in with Avs. 31.3

Regards to all

Dunc
Duncan Robinson
User avatar
Kalle
Posts: 80
Joined: 2005-12-05 09:24
Fornamn: Karl-Olof
Efternamn: Claesson
Location: Flatås

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by Kalle »

För första gången har jag nu cyklat runt Mjörn utan att behöva regnställ. Årets lopp i solsken blev för mig ett glatt återseende av trakterna kring Alingsås.
Det är nu fyra år sedan jag försökte mig på något liknande och mitt mål var att hålla en medelhastighet över 30 km/h.
Startade tillsammans med de övriga "gulingarna" i Lygnens Venner men insåg ganska snart att det gick för fort för mig när de övriga formerade sig att köra i "tvåpar". Fortsatte sedan själv och höll en jämn, lite lägre fart, med tanke på backarna mellan Hemsjö och Tollered. Efter Gråbo blev jag omkörd av en snabbare grupp som sin vana trogen inte tog så stor hänsyn till de som blev omkörda.
Minnesbilden av sträckan från Gråbo till Sollebrunn har förbleknat sedan senaste gången och de backar som finns på den sidan klarades nu av ganska lätt.
Så min cykelväg till och från jobbet som ofta går via Östra Balltorp och "Pepparedsleden" har gett resultat.
Sista biten in mot Alingsås fick jag och några till sällskap av tre yngre cyklister som gärna stångades i motvinden och den hjälpen tog vi (gamlingar) tacksamt emot.
Mitt mål att klara av Mjörn runt på en medelhastighet över 30 km/h klarades av med råge. Men att gå under 3 timmar, som är en "gammal" målsättning som gjordes innan man ändrade bansträckningen, är nog tveksamt att jag nu kommer att klara av.
Träffade en kollega från Trollhättan i duschen och vi konstaterade att motionsloppen efter semestern är en höjdare. Det är ofta varmt och skönt i luften och man får bra betalt av den träning som är genomförd innan ”Vättern” och som ofta gjordes under ganska usla förhållanden med regn, blåst och kyla.
\Kalle
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Anmälan Mjörn Runt 2011

Post by Claes-Göran Andersson »

Kalle

Det är gött o se att du är på väg tillbaka med stormsteg efter alla år med problem och osäkerhet. Är övertygad att du knäpper 3 timmar nästa år det gäller bara att var med i en grupp så det flyter på runt sjön. Tycker det är tråkigt att man ändrat banan med den långa backen vid Hemsjö det finns tillräckligt med tävlingar som innehåller backar så det räcker.

Ni som är nyfikna på resultat! Här är en länk.

http://www.alingsastidning.se/pdfer/Mjornrunt2011.pdf

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply