300 km brevet

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
Post Reply
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

300 km brevet

Post by dlridings »

300km brevet med start vid Statoil, Fässbergsmotet nu på lördag 3/8 med start kl. 7, anmälan kl. 6.30. Loppet organiseras av Randonneurs.se

Ett utmärkt tillfälle att testa sommarens form. Rundan går från Statoil vid Fässbergsmotet, Kållered, Lindome, Kungsbacka, Varberg (norra avfarten, Statoil stämpelplats), Mordaklev över fin, fina små vägar, Östra Frölunda, Svenljunga, Dannike, Borås, Seglora, Hyssna, Sätila, Fjärås station, och sedan hem till Statoil via Kullavik.

Det är vänstervarv som gäller:

300km brevet

Man anmäler sig på plats, från och med kl. 6.30. Kom i tid. Man får ett stämpelkort, vägbeskrivning och loppet börjar kl. 7.

Samla ihop några och ha en fin dag! Man kan köra loppet som speedfreak eller som jag, ... som en grupp 1 på en vanlig lördagsträning. Lugnt uppför backarna så att man har energi för hela vägen. Jag äter väl i Svenljunga, kanske Älvsered (Mandy's Diner) ...

Daniel
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: 300 km brevet

Post by molsson »

Låter som en trevlig runda Daniel.
Väldigt tidigt att stå upp klockan 05 för att ge sig ut och cykla men jag kanske dyker upp och provar denna typ av cykling. OM detta sker hoppas jag på en trevlig tur med din hjälp, om jag är trött får det bli Lygnens vanliga lördagsrunda.

/Magnus
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: 300 km brevet

Post by dlridings »

Magnus,

Ingen stress, ingen stress ... men jag tycker det skulle vara väldigt kul om du kom. Båda 600 och 300 går nu på lördag och jag vet att några ska köra 600, men inte så många, vad jag vet, som ska köra 300. Det kommer en kille från Malmö (Milslukaren.se) men han håller säkert högre fart än vad jag vill.

Från Varberg norra till Mordaklev är det lite backigt. Jag äter nog en korv och moss i Varberg som "strategisk måltid" även om jag inte är hungrig.

Det är bra att ha en reflexväst (Craft eller något liknande) och möjligen en extra undertröja, men det är inte lika nödvändigt som det är på 400 km. Jag kommer att ha med lite mer än vad som behövs, men det är mest för att testa allt inför Super Brevet Scandinavia om ett par veckor. Det här är det sista långpass jag kör inför SBS.

Just vägen mellan Varberg norra och Mordaklev är mycket vackert.

Daniel

Edit: Det kostar 100 kr utan medalj och 150 med medalj. Jag hoppas, men jag har inte fått bekräftelse, att några stycken (4) från Uddevalla kommer. Jag ska köra med dem under SBS och vi har pratat lite löst om att köra ett pass till innan. Det är inte alls säkert, men det skulle vara kul. Vi skulle bilda en riktig bra grupp.
Post Reply