Lygnern Runt 18 maj

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
Post Reply
josef70

Lygnern Runt 18 maj

Post by josef70 »

Hej!
Vill bara tipsa om detta trevliga lopp som säkert många av er redan känner till. Fri start 08-10, anmälan på plats vid Fjärås simhall, 120 kr fika ingår, ingen tidtagning. Kl 08 står en grupp hetsporrar på startlinjen som drar iväg för att vara först runt de 50 km runt sjön. Det brukar vara ganska mycket folk med, särskilt när det är fint väder som det verkar bli i år. Bra backträning.

Se http://www3.idrottonline.se/FjarasAIK-O ... 18maj2014/

Lygnern Runt går för snart 50:e gången och jag brukar snacka med en skön lirare som har varit med alla gånger. Detta lopp var för övrigt anledningen att jag gick med i vår eminenta cykelklubb, pga ett missförstånd att det var Lygnens Venner som anordnade loppet... Där ser man hur fel kan bli rätt.
Ha de'
/Josef
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: Lygnern Runt 18 maj

Post by Eddy »

Cyklar från Lindome till starten på söndag morgon.

Skall försöka vara där runt 08.

Har cyklat några ggr för sådär 10 år sedan och då var det en kontroll på hela rundan. Efter backen i Sätila utanför Konsum.
Får se om de håller på den traditionen.

/E
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
jabo

Re: Lygnern Runt 18 maj

Post by jabo »

Kan ju vara en trevlig utmaning om jag startar från göteborg.

Får se om tuppen galer i morgon...
josef70

Re: Lygnern Runt 18 maj

Post by josef70 »

Jag har tyvärr fått förhinder imorgon, men ha en trevlig tur runt sjön ni som kör!
Post Reply