Jubileumsloppet 2014

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
Post Reply
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Jubileumsloppet 2014

Post by Mats Gustafsson »

Mycket roligt att välja på denna helg i maj. Varför inte Jubileumsloppet i Varberg söndagen 18/5. Gemensam start 09.00

http://www2.idrottonline.se/CKWano-Cyke ... oppet2014/
Självklart kan ni även efteranmäla er på plats vid starten den 18 maj. Från 07:30. Då är anmälningsavgiften 350 kr.
Tilltugg och dryck finns utmed banan vid två rastställen, de s k depåerna samt vid målgång.
Nummerlapp hämtar du vid Friskusstugan. Lämnas tillbaka efter målgång.
Jubileumsloppet är ett motionslopp där alla cyklar efter sin egen förmåga och sitt eget tempo. Vi har ingen tidtagning.

// Mats Gustafsson
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Jubileumsloppet 2014

Post by Mikeryd »

Jag missar dessvärre detta lopp i år, beroende på en tjänsteresa.
Johan Granfors

Re: Jubileumsloppet 2014

Post by Johan Granfors »

Anmäld, en självklar favorit i repris. Kombineras som vanligt med Gbg-varvet för bästa uppladdning :-D
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: Jubileumsloppet 2014

Post by Hans T »

Också anmäld
pewe
Posts: 285
Joined: 2009-11-03 22:58
Fornamn: Peter
Efternamn: Wenander

Re: Jubileumsloppet 2014

Post by pewe »

Jag och Claes kommer
pewe
Posts: 285
Joined: 2009-11-03 22:58
Fornamn: Peter
Efternamn: Wenander

Re: Jubileumsloppet 2014

Post by pewe »

De gick fort. Va med i täten ca 15 km puhhh. Hamnade i ingenmansland en stund. Tillslut blev vi en liten grupp på 4 som hjälptes åt till 70 km. Då kom Lapiere gänget så då va det bara att haka på hela vägen in i mål. Kanon bana och gött väder. Tid 3:30.
Vi var ca 7 Venner på plats.

Rekomenderas till alla andra Lygnare
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: Jubileumsloppet 2014

Post by Hans T »

Detta blir ett högt rankat motionslopp för min del. Väldigt fin bana. Inget spår av den styva kuling som vanligtvis sägs ska råda in mot Varberg, temperaturen alldeles lagom och Anders Karlssons bakhjul som tuggade på i god fart med ett stort lufthål bakom. Stora mängder varmkorv väntade i målet, en cykeltröja som vanns på nummerlappen (rätt storlek dessutom) och en klubbstuga av bästa folkhemsmodell. Till råga på allt toppades min idrottskarriär när jag till slut listade ut att den grånade herren i klungan var Tommy Prim. Fick hålla hårt i styret för att inte vingla ner i diket, har lite lätt för att bli "starstruck" i idrottssammanhang. Torskade i spurten, men han kanske inte visste att det fanns mer än tillräckligt med varmkorv i grytorna så man behövde inte skynda sig riktigt så mycket som han gjorde. Tid 3.05. Mer än nöjd. Några LV:are var vi som Peter W skriver, finns plats för många fler nästa år.
Post Reply