Velofondo Vårgårda 23 augusti 2014

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
Post Reply
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Velofondo Vårgårda 23 augusti 2014

Post by Mikael Virtanen »

Förra året var vi ett stort gäng lygnare som körde det fagra och välarrangerade Velofondo Vårgårda.
Det är i samband med damernas världscup, så inramningen är förstklassig. Själva loppet är på 140 km och går övervägande på fina kurviga landsvägar i tjusiga omgivningar. Inte särskilt backigt utan snarare lagom kuperat för att bjuda på omväxlande och utmanande cykling.
Anmäler du dig innan 14 juni kostar det bara 400 kr. Därefter stiger priset till 500 kr resp. 600 kr efter 1 augusti. Blir vi minst 10 anmälda, betalar vi bara för 9 och priset blir då låga 360 kr per person. Mitt förslag är att vi samordnar anmälningarna här på forumet och betalar kollektivt förutsatt att vi blir minst 10 anmälda. I annat fall är det enklast med individuella anmälningar. Får se hur det blir.
Här kan du läsa mer om Velofondo Vårgårda:
www.velofondo.se

Hoppas vi blir ett gott lygnargäng vid startlinjen den 23 augusti!
Anders B
Forumadministratör
Posts: 71
Joined: 2012-04-27 23:57
Fornamn: Anders
Efternamn: Bergvall

Re: Velofondo Vårgårda 23 augusti 2014

Post by Anders B »

Typiskt, nu hamnar Vårgårda och vårt eget Gran Fondo (24:e augusti) på samma helg...

Hursomhelst, en kul runda, men jag tvivlar på att jag har tid i år.

//Anders
rolfi
Posts: 171
Joined: 2010-09-13 22:33
Fornamn: Rolf
Efternamn: Taipale

Re: Velofondo Vårgårda 23 augusti 2014

Post by rolfi »

Hej Mikael,
jag hänger gärna med på detta lopp.
//Rolfi
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: Velofondo Vårgårda 23 augusti 2014

Post by Eddy »

Hej !

Var med förra året och är gärna med iår igen ..

MVH/E
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: Velofondo Vårgårda 23 augusti 2014

Post by Eddy »

Hej!

Vill göra lite reklam för detta lopp. Läs ovan .. Blir vi 10 som förra året så... Men det är den 14:e juni som gäller.

Fler som är intresserade ?


/E
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Velofondo Vårgårda 23 augusti 2014

Post by Claes-Göran Andersson »

Push
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Velofondo Vårgårda 23 augusti 2014

Post by Mikael Virtanen »

Det vore kul om vi blev några stycken lygnare på startlinjen i Vårgårda. Nu är vi tre. Och blir vi tio, betalar vi bara för nio. Men det erbjudandet och priset 400:- gäller som sagt bara t.o.m. lördag 14 juni.
Sedan är det vanlig individuell anmälning och 500:- som gäller. Fast det går ju bra det också. Bara man är ute och cyklar...
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Velofondo Vårgårda 23 augusti 2014

Post by Mikael Virtanen »

Då är vi i alla fall tre som kör.
Eddy och Rolf (och kanske Anders B), jag tycker att vi anmäler oss var och en individuellt senast i morgon lördag (om vi nu vill få det lägre priset 400 kr). Efter lördag kostar det 500 kr. Sen är det ju naturligtvis fritt för var och en som kommer på andra tankar att anmäla sig till Velofondo när som helst.
Och lycka till alla ni som kör runt sjön idag och i morgon!
Post Reply