Mjörn runt 2007, eftersnack

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
Post Reply
Johan N

Mjörn runt 2007, eftersnack

Post by Johan N »

En tråd för eftersnack, resumeér, bortförklaringar, intryck, bilder, filmer odyl från loppet.

/Johan
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Tack allihop!

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Tack allihop som hjälptes åt att genomföra Mjörn Runt i det vidriga vädret. Kan det verkligen blåsa och regna mer än det gjorde på hemvägen? En sak är säker - jag hade aldrig gett mig ut själv på en träningsrunda idag.
På lördag har jag beställt solsken - det kommer att bli en härlig tur!
Lars-Inge från Onsala
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Post by Mikael Virtanen »

Idag måndag skiner solen precis som i lördags. Som cyklist gäller det att pricka in busväderdagarna ... Fast å andra sidan ska det ju vara mycket syre i luften när det regnar. Och ibland kommer vinden faktiskt från rätt håll. Hur som helst var det ett kul (om än lätt sammanbitet) Mjörn Runt med många glada cyklister på vägen.
Mikael
putte

Post by putte »

Skönast var det att dusha efteråt. .z:

Fick en ny upplevelse på cyckelsadeln. Det hårt piskande ösregnet i kombination med stark blåst gjorde att det kändes som småspik i ansiktet. :twisted:

En resumé från loppet:

Vi lygnare körde i olika fartgrupper där jag körde i 30 + gruppen.
I början körde vi ganska lugnt och sparade oss motvinden ner till Stenkullen.
Fram till Gråbo från Stenkullen och vidare upp till Sollebrunn så hade vi mestadels vinden i ryggen och det rullade på bra, men inte tillräckligt då vi blev ikappkörda av en grupp från Hisingens Ck och ett flertal andra kändisar.
Då våran grupp hade blivit infiltrerad av utomstående, vingliga och trötta cyklister fann vi det för gott att hänga på den nya gruppen.

Efter Sollebrunn då vi vände upp mot vinden igen så fallerade även ordningen i den nya grupperingen, samtidigt låg jag först iklungan och det kom en uppförsbacke.
När jag vände mig om en bit upp i backen hade jag ofrivilligt skapat mig en lucka på 25 meter.
Då kommer 3 lygnare upp jämte och frågar med hetsiga blickar
-ska vi köra på? :twisted:

Och så blev det. Vi körde lagtempo ända in i mål i hela 3 mil och det var riktigt jobbigt och roligt. Skönt att köra av sig efter att ha sparat på krutet. :D

Vi körde på ca 3 timmar och det hade nog gått mkt fortare om vi hade rullat på bättre i början på loppet, men med vädret som var hade det nog ändå inte gått att fixa en rekordtid.

Tack Bengt, Rolf och Lars-Inge för ett gott samarbete. :D \:D/ :D
putte

Bilder från Mjörn

Post by putte »

Här är lite bilder:

http://www.lvg.nu/putte/mjorn_runt_2007/album

/Putte .z: \:D/ :D
Malin

Post by Malin »

Spik i foten :) !
Mycket gnäll om vädret på Mjörn runt här på tråden :twisted: Bockstensturen i varberg gick samma dag.....de körde 10 mil i ren lera :)
Bra genomfört =D>

Malin-mkt snack lite cykling :evil:
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Post by Thomas Franzén »

Här kommer sent om sider mer bilder från Mjörn Runt:

Uppställning framför kameran - Den glada cykelklubben
Image

En eftersläntrare glider in
Image

Vårt tappra gäng i hällande regn
Image

Startgrupperna är inte stora denna dag
Image

Dags att...
Image

...ge....
Image

...sig....
Image

...iväg!
Image

Uppför backen mot Floda....
Image

...kommer sammanbitna Lygnare i samlad tropp!
Image
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Post Reply