Så blev Nationaldagsloppet 2008

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
Post Reply
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Så blev Nationaldagsloppet 2008

Post by Thomas Franzén »

Så blev Nationaldagsloppet 2008

TACK!
Nationaldagsloppet arrangörer tackar alla som gjorde det möjligt:
  • Våra sponsorer
  • Våra aktiva volontärer från klubbarna CK Master och Lygnens Venner
  • Våra cyklande deltagare (inte minst)
Loppet i siffror
Här kommer vi att presentera hur 2008 års upplaga av Nationaldagslopet blev.

Vad tycker du som cyklade?
Alla deltagare är välkomna med sina kommentarer, vad tyckte ni var bra, vad var mindre bra.

Välkomna med dina kommentarer, detta är ett öppet forum, ingen registrering krävs!
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Så blev Nationaldagsloppet 2008

Post by Thomas Franzén »

Några inlägg på HCK:s forum:
http://www.hisingensck.se/forum/viewtopic.php?t=6579

Kul om någon vill skriva lite här :D
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Anders Widén

Re: Så blev Nationaldagsloppet 2008

Post by Anders Widén »

Jag vill tacka för en enastående arbete med loppet. Eftersom det var det första jag körde tog jag 60km och det har gett mersmak. Vädret och masterstarten var helt i min stil samtidigt som man fick tid att förbättra bonnebrännan :)

Kommer forthoppningsvis hänga på en del träningsrundor i framtiden.
Niklas

Re: Så blev Nationaldagsloppet 2008

Post by Niklas »

Tyckte det var ett kanonbra lopp. Har inget jag kan klaga över. Prisutdelningen var lite seg fast den är ju helt frivillig ;)
ErikS

Re: Så blev Nationaldagsloppet 2008

Post by ErikS »

Nationalsdagsloppet i bilder tagna av mig: http://picasaweb.google.com/NDL08FOTO/NDL08

Ska förhoppningsvis få upp dem på loppets hemsida också, men här är de så länge... :wink:
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Så blev Nationaldagsloppet 2008

Post by Thomas Franzén »

ErikS wrote:Nationalsdagsloppet i bilder tagna av mig: http://picasaweb.google.com/NDL08FOTO/NDL08

Ska förhoppningsvis få upp dem på loppets hemsida också, men här är de så länge... :wink:
Wow!
Vilka kanon (förlåt...) bilder
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
ErikS

Re: Så blev Nationaldagsloppet 2008

Post by ErikS »

En kanonbild: =P~

Image
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Så blev Nationaldagsloppet 2008

Post by Thomas Franzén »

ErikS wrote:En kanonbild: =P~
Just så! :D
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Jocke

Re: Så blev Nationaldagsloppet 2008

Post by Jocke »

Positivt: Ett superbra arrangemang, trevliga arrangörer, fin sträckning, natur och underbara backar. =D>

Negativt: Masterstart, det tar väldigt lång tid för cyklister långt bak i ledet att överhuvutaget börja cykla pga den trånga passagen. Lite långdragen prisutdelning och så vann jag inget... #-o
Gabor Kugler

Re: Så blev Nationaldagsloppet 2008

Post by Gabor Kugler »

Hejsan,

vad gör man om man saknas i resultatlistan :cry: ? Nr 793 Gabor Kugler (Jo, startnummret blev avläst vid målgång och jo, jag vet min egen tid, men det blir lite svårare att skryta nu när det inte finns bevis :lol: )
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Så blev Nationaldagsloppet 2008

Post by Thomas Franzén »

Gabor Kugler wrote:vad gör man om man saknas i resultatlistan :cry: ? Nr 793 Gabor Kugler (Jo, startnummret blev avläst vid målgång och jo, jag vet min egen tid, men det blir lite svårare att skryta nu när det inte finns bevis :lol: )
Skicka din fråga till [email protected]. Där bör du kunna få svar på vad som hänt :shock: och vad som kan rättas till.
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Anders Widén

Re: Så blev Nationaldagsloppet 2008

Post by Anders Widén »

Gjorde ett excelark av resultaten på hemsidan för att se hur man placerade sig. Kanske är fler som är intresserade :)
Skulle det vara mot loppets avsikt att presentera sånna listor får moderator ta bort denna...

http://www.anderswiden.com/NDL2008.xls
Rickard

Re: Så blev Nationaldagsloppet 2008

Post by Rickard »

Angående resultatlistan så verkar den inte stämma särskilt väl.. Synd eftersom man gärna vill se sin placering.. :-)

Jag gick imål 11:53 t ex, och hade startnummer 337, nu står jag på resultatlistan som att ha gått imål 12:11-12:51 med startnummer 335?
Min bror, som gick imål samtidigt som mig, är inte med överhuvudtaget i resultatlistan....

Så om båda vi två e så fel i resultatlistan, finns nog en risk att många andra fallit bort / hamnat fel.. "fotboja" att tänka på nästa år kanske?

MVH
Rickard Fornell
niklas

Re: Så blev Nationaldagsloppet 2008

Post by niklas »

Håller med om tiderna, dom stämmer inte!!! Hade vart kul med ett försök till bättring på det till nästa år. Tror det lockar fler och vore kul om alla fick en exkat tid.
Post Reply