Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
Post Reply
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by Thomas Franzén »

Mjörn Runt 2008-09-07 i Alingsås
------------------------------------------------------------------------------

Senaste nytt beträffande Mjörn Runt

Lygnens Venner har en egen startgrupp på Mjörn Runt. Det går inte längre att anmäla sig hos oss till vår startgrupp. Däremot går det givetvis bra att efteranmäla sig på plats i Alingsås. Kom i tid, det kan vara kö!

Samling kl 8.30 vid den gula fanan
Samling kl 8.30 vid den gula fanan (vår klubbfana) vid parkeringen inför start med taktiksnack, bildning av fartgrupper fotografering m.m.

Eftersnack med lunch
Vi har möjlighet att vara med på samma lunchaktivitet som Hisingns CK efter Mjörn Runt.
Den blir på restaurangen på Öijareds Golfbana (hitta dit 1, hitta dit 2). Det finns massor av gratis parkeringsplatser alldeles vid klubbhuset och vi får lov att använda golfbanans omklädningsrum precis som tidigare.

Vill ni veta mer, läs på hck forum.

Ni som vill delta i lunchen kan göra en intresseanmälan genom att skriva ett inlägg här. Intresseanmälan är inte bindande. Jag summerar anmälningarna här under.

Anmälda eftersnack med lunch
Thomas Franzén
Patrik Rydbeck
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by Thomas Franzén »

Följande är nu anmälda:

Vänligen betala enligt anvisning. Övriga är betalda genom vårt bonussystem.

Ni andra som anmält er själva kan gärna skriva här så gör vi en gemensam lista!

Torleif Magnussson 
Michael Richert 
Dennis Forssmark 
Klaus Hannen 
Rolf Lindkvist
Mats Gustafsson
Stefan Rahmn Betalt och klar!
Mats Stenberg Betalt och klar!
Mikael Jansson Betalt och klar!
Jon-Erik Olsson
Thomas Franzén
Malin Lind
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by Thomas Franzén »

Jag anmäler mig själv till lunchen

Thomas
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Christer Hedberg

Re: Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by Christer Hedberg »

Jättekul om vi får med en massa trevliga Lygnare. Men för att jag skall få koll på hur många som kommer med vill jag vääääldigt gärna att ni skriver på Hisingens forum. Annars får jag fara fram och tillbaka mellan forumena för att försöka hålla koll.
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by Thomas Franzén »

Christer Hedberg wrote:Jättekul om vi får med en massa trevliga Lygnare. Men för att jag skall få koll på hur många som kommer med vill jag vääääldigt gärna att ni skriver på Hisingens forum. Annars får jag fara fram och tillbaka mellan forumena för att försöka hålla koll.
Nu får nog den gode Christer vänta lite här [-X . Tills vi rett ut denna oerhört viktiga angelägenhet :lol: :lol: så gäller mitt ord, anmäl er här. Ni Lygnare behöver inte registrera er på hck forum för att delta i vår lunch tillsammans med hck. Framförallt, anmäl er inte på båda ställena. Sen får vi se om Christer öppnar upp den aktuella tråden på hck forum för oregistreade, i så fall kan vi väl göra som han säger. 8)

Var så god skölj, Christer :P
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Christer Hedberg

Re: Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by Christer Hedberg »

Haha. Love, peace and cycling friendship. Jag ber våra kära admins på hck-forumet öppna för alla. Självklart ska man inte behöva registrera sig. :D
patryd

Re: Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by patryd »

Hejsan, e ny medlem o planerar att vara med på Mjörnrundan, får man va med i någon av grupperna även utan klubbtröja? Anmäler mig till lunchen o hoppas få träffa flera glada Lygnare o HCKare. /Patrik
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by Thomas Franzén »

patryd wrote:Hejsan, e ny medlem o planerar att vara med på Mjörnrundan, får man va med i någon av grupperna även utan klubbtröja? Anmäler mig till lunchen o hoppas få träffa flera glada Lygnare o HCKare. /Patrik
Du får absolut vara med. Inga problem. :D
Men du får inte komma helt utan tröja :lol:
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
patryd

Re: Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by patryd »

Thomas Franzén wrote:
patryd wrote:Hejsan, e ny medlem o planerar att vara med på Mjörnrundan, får man va med i någon av grupperna även utan klubbtröja? Anmäler mig till lunchen o hoppas få träffa flera glada Lygnare o HCKare. /Patrik
Du får absolut vara med. Inga problem. :D
Men du får inte komma helt utan tröja :lol:

På lunchen kanske det e ok? snälla..
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by mikebike »

:wink: Hej! Är också ny medlem, och är anmäld till Mjörnracet imorgon.
Undrar om någon kan sälja/låna en Lygnaretröja storlek M?! Annars får väl jag också komma utan!
Mikael.
Ulf Warnefalk

Re: Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by Ulf Warnefalk »

Att vara välklädd är alltid en fördel, tillgången på tröjor är dock begränsad då vi skall lägga en ny beställning. Men det finns ett begränsat antal "klassiska" tröjor kvar. Kontakta Camilla för ev. beställning eller Thomas för "nö(r)dutryckning"..

pH
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by Mats Gustafsson »

Ett traditionsenligt Mjörn Runt genomfört, och då menar jag i första hand regnet, annars var det delvis ny bana i år. Efter en kort bit på E20 bar av mot Västra Bodarna och sedan vidare över Råbockekullen och ner till Tolered. Det blev viss lite fel någonstans vid Råbockekullen men det verkar inte spelat någon större roll eftersom alla andra också cyklade fel. Efter Gråbo Rondellen gick jag in i den s.k. "väggen" och blev som tur var senare upplockad av Rolf och Torbjörn. Tre trogna Lygnare följdes sedan åt, nästan hela vägen in i mål. Totalt 103,7 km och 32,45 i snitt. Tack Rolf och Torbjörn och tack Mikael för den friska och fräna starten.
/ Mats Gustafsson
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by Claes-Göran Andersson »

Hur många Lygnare blev det till slut på Mjörn?

Banbeskrivningen känns så där om ni gick Nationaldagsloppet baklänges från Hemsjö till Tollered. Vem vill ha dessa backar när sidan på E20 bjuder på så fin cykling fram till Floda!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by Mats Gustafsson »

Har lånat bilden av Lygnarna på Mjörn Runt av Christer Hedberg hoppas att det är OK.
Mjörn Runt_Lygnens2008.jpg
Mjörn Runt_Lygnens2008.jpg (145.68 KiB) Viewed 27701 times
Nationaldagsloppet baklänges är en riktig beskrivning. Det kändes "sådär" att starta med en kort bit på E20 och sedan direkt upp i backarna. Särskilt för min del som gillar slätåkning bäst. Tyvärr fick vi starta ensamma i vår startgrupp sedan alla HCK cyklister som skulle starta samtidigt med oss (9.15) valde att gå iväg 3 minuter tidigare. Det hade varit roligare om vi kunnat cykla tillsammans med HCK och hitta rytmen på E20. Som syns på bilden så blev vi ju inte så stor startgrupp själva.
/ Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
patryd

Re: Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by patryd »

För mig (längst till vänster på bilden) som inte cyklat här tidigare blev backarna ett ok inslag i en annars väl flack runda. Fick en dundrande tur med ett gäng goa HCK killar, slutade på 2,45 det blir väl ca 37-38 i snitt. Å det e jag nöjd med :D . Gillade allt utom regnet och skyltningen som orsakade oss, och flera andra, frustrerande "bonusmeter".
Christer Hedberg

Re: Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by Christer Hedberg »

Så där! Nu finns 120 snygga bilder på extremt snygga cyklister upplagda. En hel del Lygnare dessutom. Enjoy!

» Visa bilderna
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Nytt om Mjörn Runt 7 sep 08

Post by Mats Gustafsson »

Tack för många fina bilder Christer! Kul också med bilderna från Köpenhamn. "Lygnens Venner goes international"
Här nedan länk till resultatlistor från Mjörn Runt (2 sidor)

http://www.alingsastidning.se/pdfer/mjornrunt.pdf
/ Mats G
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
Post Reply