Om Kexrundan 2009

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Om Kexrundan 2009

Post by Bengt Tonnvik »

Ja, vilken underbar dag för cycling! Och jag hade verkligen sett fram emot att få vara med er där framme!
Men efter en mil lossnar mitt bakhjul! Slarv vid däckbytet i veckan, antar jag. Lyckligtvis får jag stopp på ekipaget, innan nåt allvarligare händer! Men när bakhjulet var fastskruvat, var ju tätgruppen försvunnen, och med den också motivationen att köra 9 mil.
Efter tätgruppen blev det tomt på vägen, efter en stund fick jag sällskap med två västgötar, men när banorna delades valde jag ändå 6 mil. Körde hela vägen ensam och väntade att nån 6 milare skulle hinna upp mig, men ingen kom.
För mig blev alltså dagens runda ett bra tempoträningspass, dessutom på fina vägar och i härligt väder!

Tack KCK för ett fint arrangemang, kommer säkert igen ett annat år!

/Bengt
Pierre
Kungälvs CK
Posts: 70
Joined: 2006-04-21 21:23
Location: Pierre Hansen

Re: Om Kexrundan 2009

Post by Pierre »

Tack för en jätte trevlig runda jag tycker alla kämpade bra.
Det blev bra samarbete efter ett par mil.
Banan vart bra markerat med flaggvakter i varje korsning.
God pastabuffé efter loppet också tack till Kungälvs ck för ett bra arrangemang. =D>

/Pierre
Speedrobby

Re: Om Kexrundan 2009

Post by Speedrobby »

Jätteledsen att jag inte kunda dyka upp till start idag. Blev inkallad till arbetet pga en incident som inträffade inatt.

Imponerande kört med tanke på att ni var så få som hjälptes åt!

Hoppas dock kunna köra Nationaldagsloppet den 6:e juni även om jag den dagen också har beredskapstjänstgöring..

Hälsningar
/Robert
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Om Kexrundan 2009

Post by mikebike »

:-D
Hej alla cykelkämpar!
Infaller självklart i lovorden till denna cykeldag i Kungälvs CKs regi!
Mycket trevligt arr. Kändes som ett äkta motionslopp! Ibland känns vissa "motionslopp" inte så motionslopplika, det är mycket ståhej och annat runtomkring som triggar upp tävlingsinstinkten. Det här var riktigt roligt. Juste körning. Inget skrikande och ropande eller sura miner, helt enkelt så som det nog skall vara. Att vädret sedan var på vår sida gjorde ju inte saken sämre.
Fick också en liten dipp på den långa rakåkningen innan Kareby, men piggande till emot slutet och kände att jag hade lite krafter kvar till avslutet. Kommer tillbaka nästa år om jag bara kan. Bra kämpat alla Lygnare och Hisingsgubbar mfl.
mikebikemedsinallebike \:D/ \:D/
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Om Kexrundan 2009

Post by Mikael Virtanen »

Som sagt, ett riktigt trevligt lopp på kalasfina vägar och en lagom utmanande bana. Befriande opretentiöst och avspänt, ett lopp man blir glad av. Själv körde jag i ett något lugnare tempo än de flesta andra lygnarna (vad grymt starka ni är!), men hade ett gott samarbete med en ganska stor grupp kungälvscyklister där alla hjälptes åt och supportade varandra. Och vem vet, nästa år kanske vi blir fler lygnare? Kolla bara att hjulen sitter på plats innan ;)
Hälsn.
Mikael
Malin

Re: Om Kexrundan 2009

Post by Malin »

Vad kul att det kännts som ett bra lopp, även arrangörerna verkar
vara nöjda och glada :-), antar att Carina B tittar in på detta
forum även nu efteråt :-D . Som cyklist är det är viktigt (och kul)att köra
motionslopp (eller för den del tävling) för att få erfarenhet och det
är därför nödvändigt att det är många som är med och
arrangerar tävlingar och motionslopp. Det är mycket
idellt arbete bakom så tack KCK.

Malin
Carina B

Re: Om Kexrundan 2009

Post by Carina B »

Ja, visst är det många timmar man lägger på arrangemang och klubbarbete, oavsett antalet startande/medlemmar.
Tack Malin, för alla tips och stöttning du bidragit med.

Vill också framföra ett stort TACK till alla 219 cyklister som kom till start och gjorde vårt lopp så trevligt =D>
Årets 90 km-bana kördes av 118 st (28 fler än 2008)
Till nästa år ska vi försöka förlänga och förbättra banan ytterligare.
Hoppas vi ses då!!

Carina, Kungälvs CK
Post Reply