Mjörn Runt 2009 med Lygnens Venner

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Mjörn Runt 2009 med Lygnens Venner

Post by mikebike »

:oo:
Trodde jag var anmäld, men det var jag inte! Men Nu är jag.
\:D/
mikebike
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Mjörn Runt 2009 med Lygnens Venner

Post by Thomas Franzén »

#-o Jag har hittat fler fel i den information som finns i SCF motionskalender om Mjörn Runt. Det var där jag hämtat sista dag för anmälan och klockslag för starten (som jag därmed trodde var flyttad till 12.00)

Men det verkar som om starttiden är som vanligt, från kl 9.00 och framåt

Jag kollar upp saken (eller om någon vänlig själ vill kolla detta och skriva här) men jag antar tills annat framkommer att det är:

START KL 9.00

Tröttsamt med så här dålig informationshantering [-X
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Mjörn Runt 2009 med Lygnens Venner

Post by Thomas Franzén »

BEKRÄFTAR start kl 9.00 - och inget annat!
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Benny
Posts: 140
Joined: 2008-10-19 17:04
Fornamn: Benny
Efternamn: Hedberg

Re: Mjörn Runt 2009 med Lygnens Venner

Post by Benny »

Då var mjörn runt avklarad med fint väder men stundtals mycket blåsigt #-o
Jag vill tacka C-G Roald och Jörgen för att dom gjorde detta till en trevlig tur
tack vare deras otrötliga dragkapacitet =D> =D> =D>
niclas_y
Posts: 149
Joined: 2008-03-30 15:33

Re: Mjörn Runt 2009 med Lygnens Venner

Post by niclas_y »

Resten då? Hur var det att köra runt Mjörn utan regn?
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Mjörn Runt 2009 med Lygnens Venner

Post by Mikael Virtanen »

Det var ett mycket trevligt och t o m soligt Mjörnvarv. Efter den nya tuffa stigningen vid Hemsjö hängde jag på dragloket Åke tillsammans med Jennie och vi tre körde sen ihop hela vägen ända in i mål. Tyvärr kom resten av lygnargänget med CG i spetsen inte riktigt ikapp, så under vägen cyklade vi i varierande konstellationer med andra cyklister. I vanlig ordning gick det undan i medvinden från Gråbo till Sollebrunn. Och det brukar man ju få betala för de sista milen mot Alingsås. Vi hade dock ganska bra flyt i kantvinden och tog rygg i vingformation på ett omkörande gäng och körde i mål på ca 8:06 och ett snitt på 32,8 km/h. Men det tog inte många minuter innan så gott som alla lygnarna gick i mål, så vi får nog vara väldigt nöjda med vår kollektiva insats.
Mikael
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Mjörn Runt 2009 med Lygnens Venner

Post by mikebike »

:roll:
Hej! Väntade att någon med tillförlitlig cykeldator skulle lämna rapport!
Skall försöka sammanfatta det hela ändå; Vi startade 09.06 och samtidigt så såg vi att ett blandat snabbåkargäng startade med väldigt starka cyklister typ Leo Ranta mfl. Tanken var från början att starta i ett 35 tempo och öka undan för undan. Vi gjorde ett litet försök att hänga på dessa snabbisar men det var för hårt redan i utgångsskedet: Alla insåg detta utom Fabbe som flög med det här gänget en bit tills han upptäckte att alla vi andra höll igen lite. Eftersom banan blivit rätt så kuperad i inledningsskedet kom vi inte upp i mycket mer än ca 35 nånting i snitt men vi fick ändå rätt så bra flyt på körningen. Eter backpartierna när vi kom fram i Floda fick vi motvind som sedan vände till sidovind coh därefter rätt go medvind från Gråbo och upp mot Sollebrunn. Här körde vi på rätt så hårt och fick en del friåkare med oss samtidigt som någon från gänget släppte. På vägen mellan Sollebrunn och Alingsås var det mycket hård motvind som sög en hel del på krafterna.
En del av friåkarna som var med var inte vana vid gruppkörning och drog inte så bra. Vi var fyra Lygnare Lars-Inge, Håkan T, Patrik R samt undertecknad + några andra gubbar som kom i mål på ca 2,47-48 nånting ca 36,7 i snitt. De flestas mätare visade ca 103,5 km när det gäller bansträckningen. Lars-Inge! Rätta mig om jag har uppfattat fel! Summasumarum; Hyfsad god insats men hade personligen hoppats på att komma under 2.45!! Det får bli nästa år det. Nu gäller uppladdning för klubbmästerskapet i Partempo. Pust,pust :oo:
Mikael
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Mjörn Runt 2009 med Lygnens Venner

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Tack alla Lygnare för ett väl utfört Mjörn Runt. Jag håller med C-G, det var bättre förr! Nya banan är det ju grymma backar på, Jörgen sa att det var 640 höjdmeter och detta på ett lopp som jag hade räknat med skulle vara mer eller mindre pannkaksplatt! I vilket fall blev det åka av, jag har inte åkt snabbare och med högre snittpuls sedan min galna cykelungdom. Micke har rätt vi hade 2,48 tim drygt och dettta gav 36,6 i snitt eftersom banan är ca. 103 km - puuh! va trött i benen man blir när man skall hänga med di unge och starke...
Lars-Inge
Stefan N

Re: Mjörn Runt 2009 med Lygnens Venner

Post by Stefan N »

Tänkte bara tacka för klungkörningen, var med i "Leo-gänget" men mäktade inte med deras tempo och det var mycket trevligt att få ansluta till er just innan Gråbo. Tror nog jag och andra som anslöt senare gjorde en hel del nytta med, för det var ganska trött på ben på flera i slutet ;)

/Stefan (med belgisk mästartröja, men kör i gult då och då med)
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Mjörn Runt 2009 med Lygnens Venner

Post by Claes-Göran Andersson »

Jag har 710 höjdmeter på min mätare och distans var 103 km. Har för mig att jag aldrig nått 100 km tidigare 99 någonting!!
Så banan är 3-4 km längre och partiet mellan Ingared och Tollered är helt annorlunda, undrar hur många utav alla höjdmeter som var där. Att jämföra tider över åren är lite svårt :---).

Eftersom det blev lite spridda skurar i vårt gäng blev vi tre man som gick runt med Benny och 10 andra cyklister på släp upp till Magra. Lite väl jobbigt!! Vi var en rondell bakom Åke och de andra i Gråbo det var inte mer än 10-15 sekunder efter hårdkörning nedför "som vanligt" och bort till Gråbo.

Vi landade på ca. 3.10 och 32.2 i snitt.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Mjörn Runt 2009 med Lygnens Venner

Post by fabbev »

Mjölksyra!!!
Som ni läst ovan på Mikebike inlägget så Rantade jag runt på asfalten med Leogänget i 6 km. Jag var så fokuserad på att hänga på då jag och Mike låg först vid starten och Mike säger " dom är bra och snabba, dom hänger vi på". Lydig som jag är tar jag täten i Lygnartruppen och hänger på. Fort gick det (38,5km/h i snitt). Det gick så fort att jag inte vågade vända mig om förrän efter 6km. Döm om min förvåning när jag inte såg en Lygnare så långt ögat kunde nå. Visserligen är man inte 50 längre, men ändå. Så jag rullade i lugnt tempo tills truppen kom i kapp mig. Skönt att vara "hemma" igen. Dock fick jag äta upp spurtstarten senare. Efter 6mil lyckades jag inte hålla mjölksyran borta. Bena bara dog. Jag trampade själv i 2mil tills ett nytt gäng med god fart kom ikapp mig och jag hängde på. Till slut kom jag i mål på 2:53 med snitt på 35,9 km/h. Helt OK för mig, men nästa gång lägger jag mig sist i gänget.
/Fabbe.
FORZA LYGNARE
Fabbe
Benny
Posts: 140
Joined: 2008-10-19 17:04
Fornamn: Benny
Efternamn: Hedberg

Re: Mjörn Runt 2009 med Lygnens Venner

Post by Benny »

Synd att du tycker att jag och 10 andra cyklister fördärvade din dag C-G. :-(
Jag skulle givitvis kört över min kapacitet.
Kanske det gått fortare utan oss 11 vem vet :roll:
jag är i alla fall väldigt nöjd med min dag \:D/
Ha en bra dag vi syns ;-)
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Mjörn Runt 2009 med Lygnens Venner

Post by Claes-Göran Andersson »

Snälla Benny!!

Du tolkar mig helt fel. Du tackar ju själv för draghjälpen du fick i ditt inlägg ovan. Som del av vår grupp och att vi snackar med varandra är det helt OK att du valde att ligga bakom men alla andra som låg där är inte OK.

Vi fick ju också en bra grupp att åka med på slutet det skulle aldrig falla mig in att bara ligga där och åka med om jag känner att jag kan bidra till gruppen. Även jag åkte av av sista km p.g.a. att jag tog en förning jag inte skulle gjort när mina krafter var på upphällning.

Självklart ses vi utan hard feelings det var inte menat som kritik bara ett referat av den faktiska situationen.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply