Tre Berg Skara Söndag 2015-09-06 kl. 09.00

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
pewe
Posts: 285
Joined: 2009-11-03 22:58
Fornamn: Peter
Efternamn: Wenander

Re: Tre Berg Skara Söndag 2015-09-06 kl. 09.00

Post by pewe »

Tack alla underbara Venner.
Nu har många av oss kört ett lopp "TRE BERG" som med den goda organisation, fantastiska banläggningen med underbara stigningar kommer att bli en klassiker.
Ser redan nu fram emot nästa år och hoppas då att vi är dubbelt så många Lygnare på startlinjen.
Ett speciellt tack till Peter J som jobbade med att boka middagen och Mikael V för ett bra boende.
Peter
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Tre Berg Skara Söndag 2015-09-06 kl. 09.00

Post by Timo Springfeldt »

Tack alla för ett trevligt lopp, nästa års lopp är redan bokat :-D
Riktigt trevligt när alla hjälps åt, god stämmning =D>

Ha de` Timo Springfeldt
Maru
Posts: 163
Joined: 2014-07-14 13:41
Fornamn: Marcus
Efternamn: Freivald

Re: Tre Berg Skara Söndag 2015-09-06 kl. 09.00

Post by Maru »

olof wrote:Tjena

En kanonfin bana och bra arrangemang. Tycker bara att skyltarna kunde sitta en bit innan man skulle svänga.
En del tycker om slätan och några andra backar. Sånt är livet.
För min del klev jag av tåget några kilometer innan Kinnekulle, det gick alldeles för fort för min del. Väntade in Peder och hjälpte honom upp för kinnekulle, väntade på toppen. Vi körde in på depån och tog kaffe och macka. Det kom fler Lygnare som vi väntade in och vi körde gemensamt in I mål I Skara, Magnus O, Hasse C, Timo, Erik, Mikael. Strongt av Erik att kämpa på med sin förkylning och Peder med sin kramp. Löparrundan kvällen innan loppet kanske inte var den bästa uppladdningen men det tar jag igen idag med Ik stern körning....


Konstigt att Peder inte finns med på listan.

Tack för en go helg

Olof
De träffar jag fick på Peder. :)
Attachments
Capture.PNG
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Tre Berg Skara Söndag 2015-09-06 kl. 09.00

Post by molsson »

Kör han incognito den luringen :-D :-D
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Tre Berg Skara Söndag 2015-09-06 kl. 09.00

Post by Bengt Tonnvik »

Hej!

Peder finns med i sökningen ovan, men anledningen till att varken han eller jag finns med i de tidigare listorna är att vi inte fyllt i nån klubb när vi anmälde oss.

Mvh
/Bengt
Magnus Johansson
Posts: 210
Joined: 2012-08-18 11:37
Fornamn: Magnus
Efternamn: Johansson

Re: Tre Berg Skara Söndag 2015-09-06 kl. 09.00

Post by Magnus Johansson »

Hej på er.
Jag vill bara säga att jag tycker det var ett lyckat arrangemang både från 3 berg och från vår sida,jätte roligt att så många kom till start och nu när vi känner till banan och har bra boende tack vare Mikael V och ett bra middags koncept via Peter J så kan jag bara se fram emot att köra detta lopp nästa år!
Tack till alla, nu har hornen börjat växa ut inför KM:et :twisted:

Med vänlig hälsning.
Magnus Johansson
staffans
Posts: 93
Joined: 2013-10-13 12:30
Fornamn: Staffan
Efternamn: Stenfelt

Re: Tre Berg Skara Söndag 2015-09-06 kl. 09.00

Post by staffans »

Hej,

Tack Mikael och Peter för väl arrangerat boende och trevlig middag. Jag hade fin tur, men var tvungen att släppa gruppen i backen uppför Kinnekulle. Den backen tog hårt... Ser fram emot nästa gång vi ses.
Mvh
Staffan
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Re: Tre Berg Skara Söndag 2015-09-06 kl. 09.00

Post by Henrik Erdalen »

Tack Mikael och Peter för fint arrangemang med boende och mat och allihopa för trevligt sällskap!

Det gör jag gärna igen
Henrik
Med vänliga hälsningar
Henrik
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: Tre Berg Skara Söndag 2015-09-06 kl. 09.00

Post by martin linde »

Martins rapport, lite senkommet.

Fruktansvärd regnnatt och tidig uppgång - glömt kaffet till frukosten... Tävlingsdagar har börjat bättre. På plats i Skara kunde till slut MC Donalds ordna en kopp - välbehövligt. Hade under förra senhösten haft högre förväntningar på formen, så nu stod man plötsligt i Tävlingsklass. Intressant... Det höll ca 3km innan jag + en handfull andra lycksökare fick inse vår begränsning och vänta in motionsgängen. Medvind neråt Gudhem och någonstans där kom Thomas Forsberg ikapp. Vi skulle sedan ha trevligt sällskap fram till Kinnekulle. Vinden i kombination med klättringen uppför Mösseberg gav vibbar av Flandern runt - kul ! Knixigt och smalt genom villakvarteren upp funkade ändå bra, branten höll ju nere farten. Fick bli snabbstopp på Mösseberg för att fylla den vid starten hittade flaskan i stället för den kvarglömda. (ytterligare en sak som inte blev rätt denna morgon) Dags att vända norrut mot vinden. Fick snabbt häng på bra klunga anförd av några Kungsbackakillar, där även Thomas F befann sig, och fick bra fart upp genom "Arnrike" Varnhem, Eggeby, Flämslätt, Lerdala, Berg, Timmersdala etc. Att börja dricka ur "hitteflaskan" krävde visst mod då någon antytt att den kunde ha använts för andra behov före start. Till slut tog vätskebehovet överhand och jag började försiktigt sippa, det smakade - vatten - tror jag... Allt flöt på i bra fart, och först på fälten vid Holmestad kom kantvinden med kraft ! Långa vingar blev det och bitvis var man i vänster dikesren... Första stigningen på "Kullen" upp till Österplana gick fint men i finalen från Hällekis upp till Kinnekullegården fick jag ta egen lunk. Däruppe fick det bli Vätskepåfyllning och macka. Här smet Thomas iväg och verkar ha haft rejält med kraft kvar sett till sluttiden - grattis. Resterna av klungan kom ikapp nere vid Blomberg och vi hade bra fart fram till sista motvinden till Kinne-Kleva, där jag fick släppa. Solokörning mesta vägen tillbaks från Götene, men mest medvind.
I mål på egen tid 5:34:20 mätt från start vilket är 5 min bättre än officiell tid som verkar utgå från kl 9:00 då starten skulle gått...
Ett bra lopp som kan bli bättre. Bra arrangerat med gott om kompetenta flaggvakter och poliser. För motionärer bör man ta tag i detta med mat efteråt, det brukar ingå... Det vore även kul att få rätt tid i resultatlistan.
Beträffande stigningar är det väl bara så att den som är vältränad kan köra fortare än den som inte är det - såväl uppför som på platten.

Kan även tillägga att Eva körde in på plats 30 på korta banan som 6:e dam - bra jobbat !

Martin
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: Tre Berg Skara Söndag 2015-09-06 kl. 09.00

Post by Sköld »

Tre Berg och ett Dike.

Tyckte det var en jättekul tävling , och det är ju egentligen bara Kinnekulle som är rejält kuperat, slingan uppför Mösseberg är vacker, men får nog dras om till nästa år , då det inte blir mycket körning där med mötande cyklister, tvära svängar
och depå på en gång.
Lyckades tappa bort resten av gänget där , då jag fick stanna för att tömma blåsan, fick sedan dra en hel del själv i den
ganska tuffa vinden , och lyckades samla ett litet gäng som körde ikapp en större klunga.
I Torbjörnstorp ungefär kraschade 3 i klungan precis framför mig, och jag lyckades väja för de två första , men den tredje
föll utåt höger , så jag hade bara att fortsätta rätt ner i krondiket på högersidan.
På väg att landa ser jag nästa kille komma flygande med cykel och allt, och lyckades precis rulla ihop mig , så att jag inte
fick honom i huvet,

Det hela slutade lyckligt , ett par stukade cyklar för de som körde i varandra, och ett brutet flaskställför mig.

Jag tappade väl en kvart , och efter att dessutom blivit utskälld av ett par lokala förmågor för att vi skräpade ner :shock:
(vi slängde ju onekligen oss själva ner i deras dike, och den flygande kollegan släppte ett bananskal ner i en buske.,,)
hade jag så mycket adrenalin att jag kom i kapp ursprungsgänget uppe på Kinnekulle igen,
och vi hade sedan en jättefin avslutande körning ner mot Skara sedan.

Tyvärr hade jag inte möjlighet att vara med på lördagen , men har redan reserverat datumet i almanackan nästa år.
Ska nu till Gotland o köra platt o äta gott på Gotland 360,

Ha det gott!
/Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
Post Reply