Ride of Hope 2015

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Ride of Hope 2015

Post by molsson »

Cykla till förmån för Barncancerfonden
Nu är anmälan öppen.
http://www.barncancerfonden.se/rideofhope/

Förra året cyklade jag hela vägen Lund till Stockholm och njöt i 9 dagar på cykeln, möjligen med undantag att vi blev dränkta i Skövde.

I år blir det helgpaketet Lund-Göteborg. Vore trevligt att se fler Lygnare på detta.

/Magnus
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Ride of Hope 2015

Post by isb68 »

Det blir helgpaketet för mig också, jobbet tillåter tyvärr inte hela veckan i år.
Halmstad - Gbg och/eller Gbg - Jönköping kan vara alternativ om man vill cykla över dagen.

Säger som Magnus, fler Lygnare vore trevligt :-)


Ride of Hope - vi cyklar för livet!
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Ride of Hope 2015

Post by isb68 »

Knuffar denna ...

Anmälan till hela Ride of Hope och helgpaketen stänger 11 juni.
Anmälan till enstaka etapper stänger 24 juli (efteranmälan på plats är möjlig).
http://www.barncancerfonden.se/engagera ... e/anmalan/

Fartgrupper:
20-24 km/h
25-29 km/h
30-34 km/h

Passa på att få en skön cykeltur samtidigt som du bidrar till en viktig sak! :-)

/Örjan I.
(Som kommer att cykla hela sträckan Lund-Stockholm efter lite omplanering på jobbet!)
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Ride of Hope 2015

Post by molsson »

Påminner om detta. Vill du cykla en enskild etapp så går Halmstad-Göteborg 2/8 och Göteborg -Jönköping dagen efter. Går att ta med cykel på Öresundståget i mån av plats (9st per tågsett).

Jag och Hasse C cyklar Lund-Göteborg och Örjan cyklar Lund-Stockholm, är det fler lygnare som ska cykla någon del?

/Magnus
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Ride of Hope 2015

Post by molsson »

Vi blev 4 Lygnare som cyklade Lund-Göteborg förutom ovanstående även Thomas Ö.
Vi lyckades inte hamna i samma grupp beroende på fartval och annat. Örjan lyckades provta asfalten i Halland med skinnet på sina ben men i övrigt var det en fin tur, även Örjan var nöjd och glad och har fortsatt på sin resa mot Stockholm.

Det gör mycket att cykla med en bra grupp, trots att jag bytte upp mig från 27 till 32km/h andra dagen så kändes det mycket lungnare då man kunde slapna av och alla betede sig som jag förväntade mig och då räknar jag inte med ruscherna upp för åsarna under dag 1.

Nästa år blir det nya tag om planeringen stämmer. /Magnus
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Ride of Hope 2015

Post by isb68 »

Ride of Hope 2015 var en mycket behaglig upplevelse :-)
Nio dagar i (nästan) konstant solsken och i sällskap med glada och engagerade cyklister.
Ledde grupper på 25-27 km/h och efter några små korrigeringar i början av turerna så flöt gruppcyklingen smärtfritt alla dagar.
Som vanligt en suverän stödapparat med depåer, sjukvård, bagagetransport osv.
Det lär bli repris i 2016 :-)

/Örjan

PS.
Asfalt-känningen var helt självförvållad och skedde framför min grupp .. till allas stora förtjusning :-)
annalenakilborn

Re: Ride of Hope 2015

Post by annalenakilborn »

Vi var 5 lygnare som cyklade RoH Lund-Göteborg, men jag fortsatte sedan, som Örjan, till Stockholm.

Förra året cyklade jag också Lund-Göteborg och det var då ett stort gäng med fina gula tröjor från Lygnens Venner med. Det pratades en del i grupperna vilka de var, var de kom ifrån osv och det var faktiskt så jag hittade er och senare blev medlem. Hoppas det blir ett större gäng nästa år igen! Om inte annat är det bra reklam för föreningen, för ni syns.

Örjan, hoppas dina skrapsår läkt sig ordentligt och förlåt att jag skrattade, men det var HUR du berättade och inte ATT.

/ Anna-Lena
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Ride of Hope 2015

Post by molsson »

Tråkigt att jag missade dig som Lygnare Anna-Lena. Som du skriver så syns vår klubbdräkt även om de de sista åren blivit lite mindre gul. I Ride of Hope är det ju dessutom så att vi oftast cyklar i deras blåa tröja, kanske ska köra mer i klubbdräkten nästa år #-o.

/Magnus
annalenakilborn

Re: Ride of Hope 2015

Post by annalenakilborn »

Ibland måste man ju tvätta :-?

/Anna-Lena
Post Reply