Velofondo Vårgårda 22/8

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Velofondo Vårgårda 22/8

Post by Hans T »

Jag är anmäld till Velofondo Vårgårda lördagen den 22/8. Är det några andra i klubben som tänker åka dit?
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Velofondo Vårgårda 22/8

Post by mikebike »

Hej jag har planerat in detta lopp!
Samåkning?
mikebike
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: Velofondo Vårgårda 22/8

Post by Hans T »

Samåker gärna men är ju själv inte bilägare annat än via Budget biluthyrning. Får Hans och S-Works samåka med Mikebike och hans Allebike skulle det vara en finfin start på Vårgårdaäventyret. Får vi det?
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Velofondo Vårgårda 22/8

Post by mikebike »

Halloj, dt går alldeles utmärkt!
Vi hörs om detaljer,
Min mobil; 0705-841970
mikebike
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: Velofondo Vårgårda 22/8

Post by Hans T »

Mikebike, Johan Hallneus, Hans Törnblom cyklar i Vårgårda på lördag. Några fler?
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Velofondo Vårgårda 22/8

Post by molsson »

Hoppas det gick bra för er och ni inte var inblandade i olyckan.

Vi mötte 2 damlag på Långaredsrundan och i morgon blir det att se på TV. SVT1 klockan 9-12 visas världskupploppet.

/Magnus
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: Velofondo Vårgårda 22/8

Post by Hans T »

Härlig dag i Vårgårda. Jan Bergström, Johan Hallneus, Mikael " Mikebike" Jansson, Hans Öberg och jag själv representerade LV i långa motionsklassen. Alla tog sig i mål, inte träffat Hans Ö efteråt dock. Fantastiskt fin bana som jag inte kört förut. Passar motionslopp helt perfekt. Stor klunga som gick i mål gemensamt. Flera av oss gjorde tappra försök att gå loss i lite mindre grupp, men det är bara att inse att det är ruskigt svårt att cykla ifrån en duktig klunga. Vårgårda CK meddelade att de gärna ser fler av oss på startlinjen nästa år. Jag åker definitivt tillbaka.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Velofondo Vårgårda 22/8

Post by Claes-Göran Andersson »

Vi har varit många fler som cyklat loppet tidigare. Problemet när de startade loppet var att anmälningsavgiften var alldeles för hög första åren, gjorde att flera av oss "bojkottade" loppet. Arrangören insåg detta och ändrade policy för ett antal år sedan och införde ett lägre pris och rabatt om man var 10 cyklister från samma klubb som gjorde en gemensam anmälan. Sist jag var med var vi säkert mellan 10 - 15 Lygnare. Vet inte hur det är i år med avgiften men vill man ha fler cyklister tror jag att den ändring som gjordes var rätt.

Banan är kanon och i år när ni inte hade någon vind hade man önskat vara med! När vi körde för några år sedan var det rejält blåsigt och de sista milen från Herrljunga in till Vårgårda var hopplöst bara borra, borra..!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Velofondo Vårgårda 22/8

Post by mikebike »

Velofondo Motionsklassen 140 km! Hans T och Johan H och jag. Höll mig väl framme hela loppet, drog ibland men inte för mycket. Hade en hel del krampkänning. Kom trots dt 2:a i spurten till slut. 38.5 i snitt(!) Hans T drog mycket emellanåt, men det gick inte att komma loss från klungan. Vi cyklade dock ikapp en hel del Elitcyklister under vägen som sen var med oss in i mål, Underbara vägar och härliga omgivningar.
Varför hängde inte fler Lygnare på detta arrangemang i år?
mikebike
Post Reply