Velothon Stockholm 13/9 2015

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Velothon Stockholm 13/9 2015

Post by Hans T »

Lägger upp en tråd för de som anmält sig till Velothon Stockholm alternativt funderar på att göra det. För de senare meddelar arrangören att medlemmar i cykelklubb som ännu inte anmält sig får 200 kr rabatt vid angivande av specifik rabattkod som vi nu erhållit. Kontakta mig via e-post [email protected] så får ni den. Ordinarie anmälningsavgift är fram till 30/8 990 kr (165 km) resp 900 kr (65 km).
Ni som tänker åka, skriv gärna här så kanske några kan samordna resa och cykling.
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Velothon Stockholm 13/9 2015

Post by mikebike »

Hej alla Lygnare!

Detta kan nog bli ett höjdarlopp med känsla av hur proffsen kör med avstängda vägar mm.
Vi som var med i Köpenhamn några år minns hur härlig känsla det var.
Dessutom kommer det efter det vanliga loppet att bli ett äkta proffsrace med start kl 12.00.
Hur häftigt som helst....

Än så länge har jag och Magnus Börjesson anmält oss!
Några fler?
mikebike
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Velothon Stockholm 13/9 2015

Post by mikebike »

En kväll, en natt och ett LOPP senare är man nu hemma.
Stockholm Velothon = Fantastiskt arrangemang (ca 3000 anmälda) med Avspärrningar, Poliser, MCpoliser plus funktionärer i massvis. 5/6 km bakom följebil, sedan fri fart, Allt gick hyggligt bra trots lite knuffar, styren i arslet, bakhjulstuch och halvbra stämning i förstaklungan.
Trångt, extremt trångt med många duktiga starka cyklister som ville fram, särskilt när vi kom in till Stockholm igen,
svårt att pressa sig fram, kunde tryckt mig fram mig lite till men ville inte riskera något i slutet.
Enligt resultatlistan nr 24 i slutspurten. Sekundstrid alltså.
Magnus Börjesson kom in som nr 103 i slutet på klungan, han låg långt bak hela tiden och slet väldigt hårt för att inte tappa kontakten med oss. Han sade att han var tröttare efter detta loppet än Vättern sist.!!
2-3 man var ca 2,5 min loss sedan kom vi alla samtidigt ca 100-125
Höll mig ganska långt fram och kom loss en gång med 4:a gubbar men det varade inte länge,! Lite för riskabel cykling för en gubbe som mig även om jag kan hänga med, vi hade ett åtminstone en rejäl crash precis i min närhet vid ett tillfälle men lyckades styra undan, såg inte bra ut.
I jämförelse med Köpenhamn så var det bra mycket tryggare känsla i Danska huvudstaden än här i Stockholm. Så som jag känner nu så var det jättekul att vara med och att jag orkade och att jag höll mig på hjulen, men det kändes lite to risky, åtminstone för mig i slutet inne i stadskörningen.
Nästa år blir det nog Tre Berg istället. Men man vet aldrig.
mikebike :-D
mikebike
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: Velothon Stockholm 13/9 2015

Post by Hans T »

Vilka bra tider och ffa placeringar ni åstadkom, men det verkar vara tufft i storstan. Bättre här då där det är helbra stämning i klungan (nästan jämt).
Jag tror på Tre Berg för egen del nästa år. Lyssnat in recensionerna och då verkar Skara vinna över Sthlm.
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Velothon Stockholm 13/9 2015

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Klart att du skall satsa på Tre Berg, Hans! Du är ju bergsklättrare i proffsklass, så du skall inte bara anmäla dig - du skall skaffa licens och stå i elitledet på Tre Berg och åka med smågrabbarna och inte med oss lite halvtrötta gamm-gubbar!
Lars-Inge
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: Velothon Stockholm 13/9 2015

Post by Hans T »

Ojdå.
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: Velothon Stockholm 13/9 2015

Post by Mats Sarapik »

Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
Post Reply