Gotland 360 2015

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Gotland 360 2015

Post by Henrik Erdalen »

I ett härligt soligt väder med friska vindar avnjöts årets Gotland 360. Efter att ha ätit oss igenom 7 mil och tre depåer på prologen på Fårö på Fredagen väntade mer utmanande maträtter och 37 mils fincykling runt Gotland i dagarna två. Jag hade trevligt sällskap av mina båda bröder och ett rasande trevligt par från Eksjö CK.
Try it, you'll like it!
Attachments
image.jpg
Med vänliga hälsningar
Henrik
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: Gotland 360 2015

Post by Sköld »

Ja, riktigt fint.
Jag och min fru Marie hade förmånen att få ett par platser,
vi körde en härlig Fårörunda på 7 mil i gott fikatempo , med inlagda fin-fikor (faktiskt finfina finfikor !) o lunch på fredag , på lördag start i Visby, eskorterade av en riddare.
Hur det än är växer det lätt ut små horn, och jag tröttnade på de
klungor jag körde med o körde lite tempo-träning i sex mil pi fantastisk natur , såg vare sig bilar eller cyklister, förutom vid en underbar depå med saffranspannkaka , med salmbärssylt , och hemgjord saft . Mumma!
Kom sedan ut på slättlandet o låg o tuggade i tuff motvind, blev upphunnen av ett gäng trevliga Fredrikshofare, som jag blev adopterad av , och sedan hade vi jättefin klungkörning , med god fart resten av lördagen o
söndagen.
Fick 50 mil totalt i benen över helgen , vilket ju var kanon , och jättetrevligt socialt !
Marie körde 9 mil på lördagen o 9 på söndagen , med bland annat Benny med fru från klubben , vi nattade alla över i Ljugarn på lördagskvällen , och hade en stor fest ,
körde sedan norrut upp till Fårösund o ner till Visby igen på söndagen.

Jag tror vi snart har en kvinnlig medlem till i klubben, och jag tänker inte bidra till att förbättra hennes cykel ytterligare , då kör hon ifrån mig.
Ha det gott!
/Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
Post Reply