Gotland 360 år 2017

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
User avatar
JohanG
Posts: 106
Joined: 2014-04-09 22:06
Fornamn: Johan
Efternamn: Gustafsson

Re: Gotland 360 år 2017

Post by JohanG »

Hej!

Är ni intresserade av att boka gemensamt boende för lördagsnatten (förslagsvis stuga)? Det finns 3 alternativ på http://www.pensionatlovangen.se/gotland360/
Alt. 1 Hotelllrum m. d/t 600kr /pp
Alt. 2 Del i stuga / lägenhet m. d/t 500kr/pp
Alt. 3 Pensionatsrum m. d/t i korridor 400kr/pp

Jag kan boka detta isf...

Jag har själv bokat boende på Visby vandrarhem för fredagskvällen, det var fullt på söndagskvällen så jag kommer ev att satsa på att ta färjan om det går någon på kvällen. Vi kommer sannolikt att semestra på Gotland några dagar före loppet så jag åker i egen bil.

// Johan
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Gotland 360 år 2017

Post by molsson »

Henrik har ordnat boende till sig, mig och Olof genom sina tidigare kontakter, vi reser även tillsammans +en smålänning.

Tror det är fullt i Henriks engagemang (15 personer) men han eller någon av de andra som rest innan kanske kan lämna tipps.

/Magnus
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Gotland 360 år 2017

Post by andale »

JohanG wrote:Hej!

Är ni intresserade av att boka gemensamt boende för lördagsnatten (förslagsvis stuga)? Det finns 3 alternativ på http://www.pensionatlovangen.se/gotland360/
Alt. 1 Hotelllrum m. d/t 600kr /pp
Alt. 2 Del i stuga / lägenhet m. d/t 500kr/pp
Alt. 3 Pensionatsrum m. d/t i korridor 400kr/pp

Jag kan boka detta isf...

// Johan
Hej!

Jag är intresserad av detta. Fint om du kan ordna det Johan. Prioriterat enl ordningen i alternativen.
/Anders
User avatar
JohanG
Posts: 106
Joined: 2014-04-09 22:06
Fornamn: Johan
Efternamn: Gustafsson

Re: Gotland 360 år 2017

Post by JohanG »

Hej Anders,

Inga problem, jag har gjort en bokningsförfrågan åt oss på pensionat Lövängen (hotellrum), vi får besked nästa vecka.

För er information så pratade jag även med destination Gotland. Bokningen av biljetter för avgångar i september släpps inte förrän i februari. Angående att ta cykeln på taket så fick jag beskedet att det bara var att boka som vanlig personbil "På de stora färjorna SF1500 så har vi fri höjd på 4,60 så det bör inte vara några problem med cyklarna på taket där."

Mvh,
Johan
User avatar
JohanG
Posts: 106
Joined: 2014-04-09 22:06
Fornamn: Johan
Efternamn: Gustafsson

Re: Gotland 360 år 2017

Post by JohanG »

Hej!

Planerar ni att bo kvar i Visby på söndagsnatten efter loppet? Funderar lite på om man ska boka rum på Scandic och om någon vill dela rum isf?...

//Johan
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Gotland 360 år 2017

Post by andale »

Gotland 360 är ett cykelsocialt evenemang där man cyklar runt Gotland på två dagar. Det finns lite olika varianter men vi var några venner som körde långa rundan. Det finns ingen tidtagning och traditionen är att man går in i varje depå och tar för sig av de godsaker som serveras. Man behöver således inte ha med sig några tråkiga gel eller bars. Dessutom ligger depåerna ganska tätt så det är ingen risk att man går tom, snarare tvärtom.

Första dagen på Gotland 360 lovade några regnskurar och mulet. Så blev det också. Trots det blev det en bra dag. Jag, Johan G och Magnus O hamnade i en grupp på ca 20 cyklister med varierande vana att cykla i grupp men bra tränade. Efter ca 5 mil från start hade en grupp bildats som i stort sett höll ihop ändå in i mål och då hade man lärt sig namnen på de flesta. Första 11 milen ner mot sydänden var det motvind och en del regn men tempot hölls väl uppe och vi låg på ca 32 i snitt. Flera var som sagt ovana med gruppcykling så det gick inte speciellt jämnt, men allteftersom blev det bättre. När kursen sattes norrut ökade tempot markant och flytet i gruppen blev helat tiden bättre. Några höjdskillnader att tala om var det inte och många långa raksträckor, men det var också otaliga vägbyten vilket gjorde att man fick dra ner på farten och då givetvis accelerera efteråt. Mot slutet fick vi återigen regn men eftersom temperaturen var anständigt runt 15 grader var det inget som besvärade nämnvärt. Efter målgång blev det bankett på kvällen, men det är en annan historia.


Så här såg det ut på Relive dag 1
https://www.relive.cc/view/1175820435
Trots blötan, mycket nöjda cyklister.
Trots blötan, mycket nöjda cyklister.
Andra dagen på Gotland 360 bjöd på bra väder. Vi började med att köra norrut i en lätt medvind i en ganska stor och ojämn grupp. Vi låg på ett snitt över 37 ett tag och det var ganska slitigt för egen del. Vi valde att köra en extra sväng på 18 km så det blev motsvarande extra till första depån. Väl där delades vi upp och stommen från dag 1 fortsatte och gjorde så hela vägen in i mål. Tempot var hela tiden högt och jag fick fortsätta slita för att gå med runt men gjorde det likväl ända tills det var ca 4 mil kvar. Då la jag mig på rulle några gånger för att återhämta benen. Kändes bra att vara med hela vägen in i mål och varit med och bidragit trots allt nästan hela tiden. Johan G och MagnusO var med hela tiden och de var oförtröttliga.

Dag 2 på Relive
https://www.relive.cc/view/1177670136
Ännu nöjdare cyklister efter målgång andra dagen.
Ännu nöjdare cyklister efter målgång andra dagen.
Det här kan absolut vara något att åka på kommande år också men då kanske med ännu fler venner.
/Anders
Post Reply