Tre Berg 2017 samordning

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Tre Berg 2017 samordning

Post by Mikael Virtanen »

Hej! Nu är det tid att anmäla sig till det läckra loppet Tre Berg som går av stapeln 2 september.
180 km på finfina vägar och en del tuffa/roliga stigningar på vägen.
För egen del lär jag troligtvis tvingas avstå i år pga knäproblemet jag drog på mig under förra årets Tre Berg.
Och eftersom jag hållit i vandrarhemsboendet tidigare får nog någon annan ta över den biten. Jag har dock preliminärbokat vandrarhemmet för i år, men någon annan får hålla i bokningarrangemanget och dylikt.
Meddela gärna här om du är intresserad att ta över samordningen av boendet. Kanske Bengt T, Thomas F eller Peter W? Eller någon annan som känner sig manad?? Det är en smidig uppgift.
Vore ändå kul om vi kunde fortsätta köra Tre Berg i den formen vi gjort tidigare. Väldigt trevligt o lyckat.
Mikael

PS. Anmäler dig till Tre Berg gör du på treberg.se
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Tre Berg 2017 samordning

Post by Mikael Virtanen »

Hej igen.
Vi har fått gruppkod TB2017GR008 för anmälan så att alla Lygnare som så önskar hamnar i samma startfålla. Har man redan anmält sig går det bra att redigera anmälan i efterhand. Dock verkar den uppskattade farten också påverka vilken fålla man hamnar i, så vill man verkligen samla alla från start är det bra att också ange samma uppskattade fart vid anmälan.
För den som känner sig manad att ta över samordningen av vandrarhemsboendet kan det vara bra att känna till följande:
• Sommargården Planteringen i Skara, mer info och karta finns på equmeniakyrkan.se/skara/planteringen/
• 9 sängplatser i vandrarhemsdelen där det även finns kök
• Ytterligare upp till 10 sängplatser vid behov i en sal i huvudbyggnaden, typ logementsboende. Även här finns kök.
• Vi städar efter oss
• Egna lakan och handdukar medtages
• Priser 2016: Boende i vandrarhemsdelen: 136 kr/person. Logementsdelen: 100 kr/person
• Betalningar sätts in på Bankgiro 5144–7472 (Skara Missionsförsamling) och märks "Boende Tre Berg"
• Kontaktperson på vandrarhemmet är Bengt-Owe Jilderbo: [email protected]
• Vi är som sagt preliminärbokade på vandrarhemmet 1–2 september. Dock är det hög tid att bekräfta bokningen nu om intresse finns från klubbens sida.
Hoppas någon vill ta över detta. Det är en bra och trevlig klubbaktivitet värd att förvalta – bara ett par km från vandrarhem till startplats.
Mikael
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: Tre Berg 2017 samordning

Post by Sköld »

Hej !
Jag är anmäld till loppet , jag gillar banan ( och banan :oops: ) jättemycket,
har dock inte möjlighet att hålla i boendet, anmäld i 33+, vilket även är min ålder.
Med vänlig hälsning!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Tre Berg 2017 samordning

Post by Mikael Virtanen »

Hej, kul att du ska köra Bengt. Det är verkligen ett toppenlopp. Men hur är det med övrigas intresse? Särskilt för vandrarhemsboendet. Jag behöver ge vandrarhemmet ett definitivt besked nu. Men om det inte finns något intresse, får vi tyvärr släppa vandrarhemmet i år och var och en får fixa ev boende på egen hand. Den stora frågan är alltså: ska jag boka vandrarhemsboende för Tre Berg i år? Kanske någon från styrelsen kan ge svar?
Mikael
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Tre Berg 2017 samordning

Post by Bengt Tonnvik »

Hej Mikael!

Vi har ju pratat lite om detta tidigare, och nu har jag nog bestämt mig för att åka Tre Berg. Behöver ha nåt att se fram emot. Fick lite extra pepp av Bengt S på Mallorca också.
Jag kan i alla fall ta hand om vandrarhemsbokningen. Så boka det, så får du sen instruera mig vad det innebär. Ska försöka göra lite reklam för det på Bjäre i helgen också.

Vi hörs!
Bengt
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Tre Berg 2017 samordning

Post by Mikael Virtanen »

Toppen! Tack Bengt. Vad glad jag blir. Jag meddelar vandrarhemmet detta.
Nu hoppas jag bara att flera anmäler sig till detta helsköna klubbarrangemang, det blir både toppencykling och glad gemenskap.
Mikael
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: Tre Berg 2017 samordning

Post by Sköld »

Hej Bengt!
Det blir jättebra, jag är intresserad av en plats på vandrarhemmet.
Med vänlig hälsning!
Bengt S.
(en helt ovidkommande spaning: äntligen har jag haft en nyfödd bebis på barnavårdscentralen som döpts till Bengt! \:D/
Första gången på 30 års BVC! .Bengtarnas återkomst!)
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Tre Berg 2017 samordning

Post by Bengt Tonnvik »

Fantastiskt Bengt!

Mina barn har bedyrat att det kommer aldrig att hända att namnet Bengt kommer att återkomma. Nu kan jag med stolthet meddela dom detta ovedersägliga bevis! \:D/

/Bengt T
Post Reply