Tre Berg 2017

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Tre Berg 2017

Post by Bengt Tonnvik »

Hej Venner!

Nu är det dags att bestämma sig för att åka Tre Berg den 2 september!

För anmälan gäller följande:

Vi har fått gruppkod TB2017GR008 för anmälan så att alla Lygnare som så önskar hamnar i samma startfålla. Har man redan anmält sig går det bra att redigera anmälan i efterhand. Dock verkar den uppskattade farten också påverka vilken fålla man hamnar i, så vill man verkligen samla alla från start är det bra att också ange samma uppskattade fart vid anmälan.

När det gäller boende satsar vi på det som fungerat så bra de två tidigare åren:

• Sommargården Planteringen i Skara, mer info och karta finns på equmeniakyrkan.se/skara/planteringen/
• 9 sängplatser i vandrarhemsdelen där det även finns kök
• Ytterligare upp till 10 sängplatser vid behov i en sal i huvudbyggnaden, typ logementsboende. Även här finns kök.
• Vi städar efter oss
• Egna lakan och handdukar medtages
• Priser 2016: Boende i vandrarhemsdelen: 136 kr/person. Logementsdelen: 100 kr/person, kan bli en liten höjning detta år.

Anmäl er till loppet, och anmäl här i tråden om ni är intresserade av boendet. Återkommer med uppgifter om pris och betalning.

Varma vårhälsningar
Bengt Tonnvik
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Tre Berg 2017

Post by Bengt Tonnvik »

Hej venner!

Mitt i alla förberedelser inför försommarens alla begivenheter måste jag påminna er om att det är hög tid att bestämma sig för hur det blir med Tre Berg första helgen i september!

Startplatserna är inte på väg att ta slut, men vi kan inte räkna med att kunna hålla platserna på boendet mycket längre.

Jag pratade idag med Tre Berg, och fick veta att ingen är ännu anmäld med gruppkoden. Flera kan ju vara anmälda med bara klubbnamnet, jag vet åtminstone en, men på det kan dom inte söka i sitt register, så det kunde han inte svara på. Skulle alltså önska att ni som redan är anmälda meddelar det, antingen här i tråden, eller i kalendariet, och att ni också går in och redigerar er anmälan och lägger till gruppkoden, TB2017GR008.

När vi vet hur många vi är kan vi ta ställning till om det är meningsfullt att hålla boendet.

Skulle vara väldigt roligt om vi blir en bra grupp även i år på detta fina lopp! \:D/
/Bengt
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: Tre Berg 2017

Post by Sköld »

Hej Bengt!
Jag är anmäld.
Med vänlig hälsning!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Tre Berg 2017

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Har just läst att TRE BERG 2/9 2017 är inställt! För få anmälda säger arrangörerna. Ni som anmält er får pengarna tillbaka. Så här skriver dom på Facebook idag 19/6:
Tre Berg 2017 - Inställt

Vi har fattat beslut att ställa in Tre Berg den 2 september 2017 - ett beslut som självklart känns mycket tråkigt att meddela.
Anledningen är att vi inte ser den utveckling i antalet anmälningar som vi hade hoppats och trott på. Vår målsättning har från start varit att skapa ett lopp som är lite utöver det vanliga, och att på så sätt ge dig som cyklist en riktigt bra produkt. Genom all den fantastiska respons Tre Berg fått känner vi att vi lyckats med detta.

Vad vi dock inte lyckats med är att tilltala och attrahera en ökande skara cyklister.

När man startar projekt och företag är det självklart att ta ansvar för de ekonomiska följder och konsekvenser det innebär. Det är därför givet att alla startplatser återbetalas med start från den 20 juni. Vi kommer inte att aktivera de försäkringar som har köpts (Startklar), utan vi återbetalar även dessa (samt de eventuella tilläggstjänster som har anmälts och köpts).

Tre Berg är sponsor till Team Tre Berg - Postnord. Två av delägarna, Wejshag Invest och ABR Trading, fortsätter även vidare att ta betalningsansvaret för de ekonomiska åtagandena i teamet. Därmed förändras inga ekonomiska förutsättningar för verksamheten eller cyklisterna i teamet.

Vi stänger inga dörrar för att Tre Berg återkommer i framtiden - kanske i annan form eller inom en annan struktur.

Vi vill tacka alla fantastiska funktionärer, personal, publik, poliser och cyklister som gjort de två genomförda Tre Berg till de fina och uppskattade arrangemang som det har varit. Ett stort tack riktas till alla killar i teamet som varit fantastiska ambassadörer för Tre Berg. Tack till er sponsorer och partners som stöttat vår verksamhet och som trott på idén - Tre Berg. Ett extra stort tack till Alexander Wetterhall och Håkan Oldin.

Kristian Wejshag


För återbetalning gäller

Återbetalning sker med start per omgående. Vi önskar att ni har förståelse och respekt för att det kan ta lite tid att administrera betalningsprocesserna till de många anmälda.

För er som anmält er i grupp, och som inte betalat via vårt anmälningssystem, tas en direktkontakt för återbetalning.

För de startande som inte återkopplat till oss inom kort, tar vi en direktkontakt via mail eller sms för att säkerställa att alla nåtts av informationen.

Såhär gör du:

Klistra gärna in dessa tre rader och fyll på med din individuella information.

Namn: Förnamn Efternamn
Återbetalning till: Ange konto (glöm inte cl. nummer och ange bankens namn)
Mobilnummer: XXX-XXXXXX

Denna information mailas till [email protected]

Har du frågor eller funderingar går det bra att maila till [email protected]
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Tre Berg 2017

Post by Claes-Göran Andersson »

Blir man förvånad? Nej inte alls, en sådan bana kommer aldrig att attrahera motionscyklister. Precis samma problem som vi har haft med Nationaldagsloppet och Gran Fondo.

Att så många cyklar Vättern som är 300 km beror på banan som i stort sett är platt och att Vättern ingår i klassikern och måste göras som en av fyra aktiviteter.

Båda åren har jag svarat på Tre Bergs utvärdering att banan är för lång och att man kan ta bort idiot backen i Mösseberg med cykling inne i villaområden och trånga cykelbanor. Samma sak med andra stigningen på Kinnekulle rena dårpippin bröt där förra året och stod och väntade på transport i 30 minuter. Så många negativa kommentarer har jag aldrig hört på ett lopp som vid den kontrollen på toppen.

Det var samma första året alla var små negativa runt mig "kul att testa ett nytt lopp" men det blir ingen mer gång alldeles för jobbigt. Det är inte bara backarna det är också rena blåshålen på många ställen på banan i början av september.

Det är ett fantastiskt område att cykla i. Rena kulturlandskapet som man säkert kan hitta många fina cykelvägar i för kommande år om man ändrar konceptet till ett motionsarrangemang.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Tre Berg 2017

Post by Mikael Virtanen »

Väldigt trist nyhet. Vi är nog många som uppskattar detta smått episka lopp.
Visst är det tufft (pajade knäet där förra året), men det är också bland de roligaste loppen jag kört.
Men kanske är det för få som går igång på den här typen av stolleprov.
Tack Tre Berg för loppen som varit. Hoppas på en återkomst i någon form.
Mikael
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Tre Berg 2017

Post by Bengt Tonnvik »

Tråkigt!

Jag hade just tänkt knuffa liv i den här tråden, nu när så många lygnare har fått upp flåset efter Vätternrundan!

Inte många från oss har hunnit anmäla sig, så vitt jag vet. Hur ni gör med återbetalning hittar ni i inläggen ovan.
Nu får jag avboka vandrarhemmet, som tålmodigt väntat på oss.

Synd på ett så fint lopp! Förhoppningsvis kan det bli en fortsättning i någon form i detta fina kulturlandskap!

/Bengt
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: Tre Berg 2017

Post by Sköld »

Trist att höra!
Synd på ett riktigt kul lopp, i en fantastiskt vacker trakt , med för en gångs skull lite krävande backar.
Så vad hittar man på istället frampå hösten , hade ju inte tur i lottningen av Gotland 360 heller.?
Har hittat Veloton Stockholm , och Mjörn runt möjligen som går ungefär då.
Finns kanske fler, hoppas det kommer tillbaka i någon form.
Ha det gott
/Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
Post Reply