Bornfondo isf Mecklenburger 2018

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: Bornfondo isf Mecklenburger 2018

Post by martin linde »

Tack Peter och alla andra för en kanonhelg.
Gör gärna om det, och då inkl tempolopp - man vill ju alltid cykla till fyren...

/Martin
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bornfondo isf Mecklenburger 2018

Post by Claes-Göran Andersson »

Här kommer kartan och höjdprofilen!

Karta: Bakgrundsinformation försvann men man ser hur krokig banan är den går medurs. Många 90 graders svängar.
Bornfondo banan karta.png
Bornfondo banan karta.png (16.07 KiB) Viewed 8215 times
Höjdprofil: Det var inte mycket vila på denna bana. Långa uppförsbackar när det var plant så körde vi in i vind. Upp och ner hela tiden.
Den första lilla knixen vid kilometer 1-2 är backen i Gudhjem som är samma knix i slutet när man passerade målet i Gudhjem. Då ser man hur resten av banan ser ut höjdmässigt, inte att leka med!
Bornfondo banan.png
Bornfondo banan.png (10.66 KiB) Viewed 8215 times
//CG
Last edited by Claes-Göran Andersson on 2018-05-31 11:56, edited 1 time in total.
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: Bornfondo isf Mecklenburger 2018

Post by T.F »

Ja, mkt tufft lopp, helt slut efteråt o faktiskt under färd! Jag hade 39/25 som lättaste vxl, ha inte det, inget för en klen en som mig, blev omkörd av ’alla’ uppför, fick jobba hårt hårt för att ta igen förlorad mark innan nästa backe tog vid, pust.. dock var det inspirerande å se ’alla’ veva på uppför med lättare utväxling, ha det! Vid varje sväng kunde man under 3 varv se ett pärlband cyklister efter sig det var gött! Då hade man marginal i nästa backe o behövde inte bekymra sig för att ligga sist. På varv 4 blev det tunt med cyklister då de snabbare försvunnit i fjärran o de som låg efter hade fallit bakåt så mkt vind på näsan fick man då men herrejösses det var bara att jämka bentrampet så krampen som smygandes annalkande kändes inte tog över utan 3-2-1 mil kvar å hurra sista djävla gången uppför Gudhjemsbacken å i mål! Steg av cykeln så att jag inte skulle ramla men kunde inte gå förrän efter några minuter,totalt slut! Yes det var mitt mål, totalt slut!!
Jag beundrar o tackar mina Venner för en fin helg och ett fint äventyr,ni är bäst med Peter W i spets som lvg arr! Hoj
Magnus Johansson
Posts: 210
Joined: 2012-08-18 11:37
Fornamn: Magnus
Efternamn: Johansson

Re: Bornfondo isf Mecklenburger 2018

Post by Magnus Johansson »

Hej och tack Peter Wenander och alla som var med.
Det var en upplevelse att minnas. Och bra kämpat allihop.
=D> \:D/
Mvh.
Magnus Johansson
Post Reply