Ränneslättsturen- en lygn upplevelse

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
Malin

Ränneslättsturen- en lygn upplevelse

Post by Malin »

Hej här i semestertider!

För att sona mitt dåliga samvete :oops: blev jag i helgen "tvungen" att plocka fram min stackars MTB som inte sett skogen på iallafall ett halvår för att köra den kortare sträckan av en av deltävlingarna i långloppscupen, nämligen Eksjös rännelättstur. Stackars Eksjö är helt vattensjukt men lyckades att på rätt dag uppbåda vackert väder och någorlunda :twisted: upptorkade stigar vilket gav en otroligt trevlig cykelupplevelse :D
I mitt nu mycket tjockare tillstånd har hornen växt inåt och det känns helt plötsligt ok att fika, tjöta med funktionärer och bara njuta av själva omgivningen. Jag hade dessutom turen att få sällskap med en äldre man (som jag hoppas kommer göra oss sällskap på några racerturer framöver) så trevligt att hinna och orka prata medans man cyklar, en helt ny upplevelse :) Vi hade dessutom sällskap av "kvastbilen"...några lokala enduroförare som hade som uppgift att följa oss runt, har aldrig någonsin haft så mycket uppbackning på ett lopp :wink: . Att vi sedan fick stora applåder när vi väl kom imål (kanske för att vi var mer än sist? :) ) gjorde inte det hela sämre.
För er som funderat på att köra ett lopp på MTB är rännelättsturen ett bra val för att testa på, inte för tekniskt, mycket rolig stig och bra arrangerat, skall bli trevligt att köra loppet på riktigt kanske nästa år :twisted:

Fortsatt skön sommar!

Malin
Post Reply