Cyclocrosscupen finalen 1-2 december 2007

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
Michael Richert

Cyclocrosscupen finalen 1-2 december 2007

Post by Michael Richert »

Ni missar väl inte att finalen i cyclocrosscupen hålls i Göteborg 1-2 december!

INBJUDAN

HCK och Mölndals Ck är värdar för finalen för cyclocrosscupen den 1-2 december. Det kommer att finns en öppen klass och en tävlingsklass.

För de som vill testa cyclocross så är det två tillfällen kvar, nu på lördag 10/11, kl. 11.00 i Skatås och 25/11 vid Slottskogsvallen även då kl. 11(grusplan).

Introdagarna innehåller en praktisk genomgång av cyclocross. Här får du tillfälle att testa på att crossa på riktigt, med en av Sveriges bästa och mest erfarna cyklister, Mathias Karlsson. Ingen som helst förkunskap behövs, alla kan vara med, både ungdomar och vuxna. Åldersgränsen är satt till 12 år, men även yngre får vara med i sällskap av någon vuxen. Intropasset kräver ingen superkondition utan inriktas på teknik och att ha kul med cykeln.

Det går även bra att köra med sin MTB, men Thomas du har ju en riktig cross, är det inte dags att visa vad den duger till :D , själv kommer jag försöka köra skiten ur Malins Cross, eller om det blir tvärt om :lol: !
Väl mött!

Läs mer på www.cxgrandprix.se

/Michael
Fredric Engelke

Post by Fredric Engelke »

Merida CX Grand Prix, 1-2 december 2007

Image

Avslutningen av Kalas CX Cup kommer bli nåt utöver det vanliga, såväl för deltagarna som för publiken. Ordentliga prispengar, publikvänliga centrala banor och full fart från början till slut gör att det här blir det absolut bästa sättet att spendera en decemberhelg i Göteborg. Att få träffa och lyssna på världens bästa speaker, Roberto Vacchi, är bara det hur kul som helst!

Kom till Slottsskogsvallen, det blir garanterat en kanonhelg!

Tider både lördag och söndag:
10:00 Ungdomsklasser
11:00 Sportklasser
13:00 Damelit
14:00 Herrelit
Fredric Engelke

Post by Fredric Engelke »

Knattecross för barnen! En egen bana där man kan låna en cykel, eller ta med sin egen och köra över lite riktiga hinder osv. Medalj såklart.
Michael Richert

Post by Michael Richert »

Lerigt, skitigt och blött!

Så då har man provat på att köra en cykelcrosstävling :D !

Körde CX Grand Prix i Slottskogen nu i lördags, vädret var nog det sämsta tänkbara och toppformen långt långt borta, det blev till att kämpa och det mycket. Mitt mål med tävlingen uppnåddes, det var att ta mig runt alla varv och att inte komma sist ..hm...jag blev näst sist :-=!
Banan var helt vattensjuk och leran fastnade överallt på cykeln, extremt tungkört men kul var det, så Malin älskling, det dröjer nog innan du får tillbaka din crosscykel , men då kommer den att vara så ren att du kan spegla dig i den :D .

Tyvärr blev bilderna från loppet bortraderade av ett klåfingrigt barn :evil: så jag var tvungen att föreviga loppet på annat sätt!

Image
/Michael
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Post by Thomas Franzén »

Kul att se någon som kämpar på så här års, inget man själv är särskilt stolt över.

Apropå stolt
Michael Richert wrote:Mitt mål med tävlingen uppnåddes, det var att ta mig runt alla varv och att inte komma sist ..hm...jag blev näst sist :-=!
Varför så blygsam i fomuleringen? Du kunde ju ha skrivit:
Vad Michael inte wrote:Mitt mål med tävlingen uppnåddes, om än med minsta möjliga marginal... :-=!
Resten kan ju läsaren få lista ut själv :D
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Jag e Michael på spåren..

Post by Hans Carlberg »

Undrar du varför det gick så tungt? :?
Kolla nummerlappen. 8)
Sherlock H
Michael Richert

Re: Jag e Michael på spåren..

Post by Michael Richert »

Hans Carlberg wrote:Undrar du varför det gick så tungt? :?
Kolla nummerlappen. 8)
Sherlock H
Nej Hasse, det hänger inte startnumret eller vädret, har efter en lång diskussion med klubbens tränare Mattias Reck, blivit övertygad om att vila sig i form inte är den mest optimala träningsformen :( .

Tyvärr alla ni som likt jag föredragit denna träningsform, det är bara att följa råden och börja cykla irl :?.

Då kanske vi syns på spinningen imorgon??

/MR
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Spinningen får vänta till nästa vecka

Post by Hans Carlberg »

Åker till Dalsjöfors imorgon tillsammans med C-G för att lyssna till
föredraget med Jonas Colting o Lars-Åke Nilsson. :lol:
Hasse
Michael Richert

Killen med kollen?!

Post by Michael Richert »

Hans Carlberg wrote:Åker till Dalsjöfors imorgon tillsammans med C-G för att lyssna till
föredraget med Jonas Colting o Lars-Åke Nilsson. :lol:
Hasse
Det verkar som klubbens självutnämnda Sherlock Holmes gjort en dålig förundersökning, jag tror att han blir mycket förvånad när han träffar Sven-Åke Nilsson och ingen Lars-Åke Nilsson :^o :D !!

//MR
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Sherlock replik

Post by Hans Carlberg »

Mittåt som di säger i Norrland.
Nu stänger jag ner PC:n för idag,
så ut o träna Mikael.
Det kommer inga mer konstigheter från Sherlock.
Ha det. :lol:
Malin

Post by Malin »

Måste bara göra en liten inflikning angående cyclocrossen i lördags och söndags...Hasse din benämning av träningen i lördags som grispass var ingenting emot det allmänna bökandet i lera de cyklades/löpande gjorde :twisted:

I lördags gällde beskrivningen (som tex för MTB kan vara att "MTB är det roligaste som kan göras med kläderna på") att" cross är det roligaste man kan köra vältränad på en trainer inomhus" :D

o Michael....jag betvivlar inte dina ord...antar att du kör samma tvättprogram som på bilen..."självspolning av bussarna på gatan" :D

Malin
Post Reply