Etape du tour 2008

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Etape du tour 2008

Post by martin linde »

Dags att uppgradera med nytt ämne - "Övriga motionslopp och tävlingar 2008" Eller vad säger forumadministratör ?

Nåväl, denna tråd får duga tsv.

2008 års Etape du tour går återigen i Pyrineerna, Etapp 10 från Pau till Hautcam är det som gäller. 6:e juli är datumet.
Utmaningen blir att ta sig över Pyrineernas högsta pass, Tourmalet.
Trots detta verkar etappen relativt lätt jämfört med de två senaste prövningarna. Något som kanske kan väcka modet i några av er…
Masstart, bilfria vägar och skamligt vältränade franska pensionärer = 100% cykellopp...
Anmälningsblanketten kommer i februarinumret av Velomagazine, som förväntas ligga i lådan sista onsdagen i Januari.
Jag scannar den gärna och skickar ut till intresserade. Under tiden bör ni skaffa läkarintyg på att ni är fysiskt tillräkneliga.
Blanketten måste i stort sett in med vändande post, så det är bra om ni överväger ev intresse redan nu.

Lygnionärhälsinngar
Martin
Göran Töyrä

Jag vill veta mera

Post by Göran Töyrä »

Hej
Jag är intresserad.
Är anmäld till Maratona dles Dolomites som går veckan innan. Jag skulle kunna göra en Europa Tour.
Jag behöver lite mer info för att se om det fungerar med resandet.

mvh Göran T
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Post by martin linde »

Jag vet inte var jag kommer att bo vid den tiden, troligtvis i Sverige. Men det finns en del kompisar här i Lyon som ev kommer att hänga på.
Att ta sig till Lyon och göra bilsällskap med dessa eller att flyga direkt till tex Toulose är en öppen fråga.

Mer info om loppet finns på
http://www.letapedutour.com/

/Martin
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Post by martin linde »

:!: :!: :!: :!: :!:

Nu är Februarinumret av Velomagazine här, och med det den hett eftertraktade anmälningsblanketten. PDF finns nu bland medlemsbilderna om ni loggar in på medlemssidorna.
Hämta hem "Letape 2008"
Även en liten instruktion hur man fyller i om man inte fullt behärskar franskan... :shock: , se "Letapinstr"
Göran och andra, nu är det snabba ryck som gäller. Anmälningstiden varar bara någon vecka.

Vi ses i Pyrineerna

/Martin
Göran Töyrä

Post by Göran Töyrä »

Måste nog skippa letape 2008. :x
Får inte ihop det med allt annat som ska göras i sommar. Men Maratona dles Dolomites kvarstår :)
///Göran
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: Etape du tour 2008

Post by martin linde »

Så var det gjort !
Trotsandes Regn, dimma, kyla och tourmalets blöta hala utförskörning tog sig två lygnionärer inenom loppet.
Denna gång fick man veta hur det är att vara proffs de dagar eurosport mest visar dimma och vatten...
Tältning vid starten kompletterade uppladdningen med åskregn samt arrangörernas högtalartest framåt midnattsnåret.
Varvade ner och vilade ut gjorde vi i staden lourdes bland brittiska pilgrimer, vilka visade sig befolka restan av staden också = rullstolar var i klar majoritet mot cyklar...

Resultat
Lars Johansson: 07:14:12 plac 1271
Martin Linde 08:23:46 plac 3953

Vinartid: 05:38:04, totalt startade ca 8500
Beräknad vinnartid den 14:e juli: 04:30...

Martin/Lars
Post Reply