Etape du tour 2009

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Etape du tour 2009

Post by martin linde »

Hej igen.
Nu på onsdag 28 jan utkommer "anmälningsnumret" av Velo Magazine.
Om mina franska cykelkollegor håller vad de lovat kommer en scannad anmälningsblankett att skickas till mig. Jag distribuerar gärna den vidare till intresserade.
Årets lopp kommer att gå genom hjärtat av Provence.
Det är etapp 20 Montélimar - Mont Ventoux som gäller.
Tuff så det förslår, men med omgivning och atmosfär som sakanr motstycke.
20 juli går loppet av stapeln

From onsdag har man 15 dagar på sig att skicka in anmälan. Om man inte har internationell licens (vilket få har hunnit få denna tid på året) måste ett läkarintyg med. (nog så krångligt i sverige visade det sig - ingen i sjukvårdsapparaten vill befatta sig med en så länge man är frisk... Till slut har Medikus lovat kolla upp mig på onsdag)

Länk till loppet här
http://www.letapedutour.com/index.htm

Info om läkarinty + förskriven blankett här
http://www.letapedutour.com/2009/ETDT/p ... edical.htm

Vore kul med några fler från oss.
Logi mm löser vi när vi vet om vi kommit med till loppet.
Min prel plan är att bila ner.

Martin

Ps: Bilder från dessa trakter finns i tråden "Lygnion etranger på Mont ventoux"
eyeless

Re: Etape du tour 2009

Post by eyeless »

Jo, tänkte bara säga att det gick bra med att scanna in en kopia från min licens från föregående år också (om man har det) (och det här med speciell utlandslicens är inte aktuellt på denna typ av motionslopp -- enbart på reguljära tävlingar). (Skall inte med i år -- cyklade delar av denna rutt i somras ... .) /Jerry
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Etape du tour 2009

Post by Mikael Virtanen »

Jag hoppas verkligen det blir några lygnare som nappar på detta. Kom igen nu, häftigare än så här blir det knappast. Om inte detta förtretliga om hade varit hade jag inte tvekat en sekund. Men kanske nästa år…
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: Etape du tour 2009

Post by martin linde »

Lät ungefär så förra året också vad jag minns...

I vilket fall ligger blanketten bland medlemsbilderna, leta upp "Etape_2009"
Om 15 dagar, räknat från i onsdags skall den vara med posten hos arrangören i Frankrike så det brinner i knutarna !
Sedan får man se om man haft tur i lottningen, hittils har jag alltid kommit med, men jag misstänker att trycket är hårdare i år pga loppets "attraktiva läge"
Som sagt, välkomna att göra ett försök !
(Eller är det som jag tycker mig ha märkt i detta forum:
antingen "kan inte med så kort varsel" eller "kan inte planera så långt framåt" :-o )

Martin
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Etape du tour 2009

Post by Mikael Virtanen »

Vad krävs för att fixa ett sånt här lopp med hedern i behåll? Hur mycket träning innan? Och vilken typ av träning? Hur är mentaliteten och stämningen på ett sånt här lopp? Klarar man sig med sin vanliga racer, eller är det bara värstingar som gäller? Kan tänka mig att det finns flera som attraheras av tanken på en riktig cykelutmaning i formel 1-klass, men inte riktigt litar på sin egen kapacitet. Men för den som fixat sin vinterträning och gjort hemläxan inför VR2009 kan ju steget inte vara så jättelångt att bestiga Mont Ventoux med tusentals andra cyklister. Eller?
Post Reply