Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Christer Dalgren

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Christer Dalgren »

Då var årets premiär tur medracer avklarad, inlånad stålhoj från Henry Sällylä(stort tack). \:D/

Tycker som föregående talare och han före och han före osv.

Underbart arr, bra väder, bra parkamrat MIkael V som drog lite mer än mig. =D>

Våra två mål klarade vi också, ingen körde om oss och vi klarade 40 min gränsen med god marginal. =D>

Hoppas det här blir en tradition i LVG.

Vh Crister D
Jennie

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Jennie »

Hej alla grabbs!

Tack för en trevlig tillställning =D> det gjorde ni bra "The boys of Kingshill"
och jag tackar Martin som en bra kompanjon. ( Ni andra missade chansen av att vinna mixklassen)
Det var ju skoj att alla uppskattade äppelkakan. :-D Lovar inget men så länge jag är med och cyklar så skulle det kunna vara som en tradition att jag har med mig en.

8-) Jennie
User avatar
Åke Johansson
Posts: 220
Joined: 2005-12-05 10:46
Fornamn: Åke
Efternamn: Johansson
Location: Majorna

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Åke Johansson »

Tack för det mycket trevliga arrangemanget med ett klubbmästerskap, jättebra ställe att starta och måla (så heter det väl inte) på.
Banans markeringar stämde perfekt med min cykeldator. Antal höjdmetrar på banan fick jag till 220 meter.
Det här vill jag ha som en tradition kommande år. Det här var skitkul.
Om inte jag minns fel så var de första fyra eller fem snabbaste paren inom en minut, spännande. :twisted:
Äppelkakan var också riktigt jättesmaskig. O:)

Sedan kom jag hem lagom för att se herrarna på cykel-VM mösa :-= sig runt, runt, 19 gånger. Skulle jag varit med där så hade jag nog krävt Mats och Lars-Inge som banläggare =D> till nästa gång.
Åke
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Mikael Virtanen »

Instämmer i hyllningskören. Ett toppenarrangemang, helt enkelt.
Tack kompisar för en kul dag. Lite tävlingsmoment då och då piggar upp.
Mikael
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Claes-Göran Andersson »

Det är bara att instämma med gänget ovan! För att bli en KLUBB är alla dessa olika cykelaktiviteter oerhört viktiga och att vi som medlemmar ställer upp när det bjuds upp till dans! =D>

Vi har en palett av olika aktiviteter som startats upp de senaste åren och detta var ytterligare en milstolpe i klubbens historia.

Nästa år kommer Rolf och jag igen men det blir inte 50 km cykling innan och besök i mjölkaffären för att införskaffa mjölk till kaffet. :evil:

Jag är ingen fantom i backar men kände mig som kung när Rolf fick släggan redan vid Fjärås kyrka.
Tack för en otrolig kämpainsats sista milen! Tiden i år slår vi med många minuter nästa år, då :twisted:

//CG
Last edited by Claes-Göran Andersson on 2009-09-28 17:34, edited 1 time in total.
"He is able who thinks he is able!"
Åke Haraldsson
Posts: 21
Joined: 2008-11-05 14:55
Fornamn: Åke
Efternamn: Haraldsson

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Åke Haraldsson »

mikebike wrote: Fabbe och Åke! Njut av Era välförtjänta gula tröjor detta året. 3 oktober 2010 kommer vi (Jag och Patrik) att försöka ta dom från Er! ;-)
Mikebike
Mikebike.

10-10-03 kan ni få min och Fabbes tröja, vi tänker nämligen byta våra insvetttade KM T-shirts mot två nya......

Åke
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Timo Springfeldt »

Så jäkla roligt med partempo, stort tack för ett trevligt arrangemang. Hur många medlemmar är vi ,typ 300?? Hur många kan inte vara med nästa år??
Kom igen alla medlemmar, det är roligt att cykla MÅNGA på träningar, tävlingar.Tack till min starke partner Jörgen P för förningarna.

// Timo
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by martin linde »

Instämmer i alla hyllningar, och tack detsamma Jennie =D>
Och tack alla andra för en toppendag.
Siktar på 10-10-03 och ny titel...

/Martin
rayka

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by rayka »

Hej Lygnare och tack för igår söndag! Jag har alltså förmånen att få cykla både ett lite längre lopp (Medio Fondo i mitt fall) och ett partempolopp (KM) alldeles utanför hemmaknuten... Kan det bli bättre???
Detta och en hel del annat (klubbens goda atmosfär och humor bl.a) har fått mig att anmäla mig till Vättern för första gången. Vi hade ju ett snack kring detta i går efter KM:et. Känns inspirerande att ha en sådan klassiker att sikta på, i synnerhet i detta goda sällskap.

Som sagt; mot Vättern vad det lider!

Raymond i Fjärås ;-)
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Mats Gustafsson »

Hej alla tappert kämpande partempocyklister.
Vi tyckte det var lika kul som ni att vara med om detta klubbarrangemang. Vi skall se till att vi kan göra om det nästa år !
Uppladdningen har visst redan börjat här på forumet ?
Jag hoppas att det fungerar med bilderna så ni kan njuta av många sammanbitna anleten.


http://www.pixbox.se/alb1126559


// Mats G.
Attachments
Kopia av ellahöst 169.jpg
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
putte

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by putte »

Såna söta grimaser på en del av fotona, sammanbitna och plågade. Precis som det skall vara när det är tävling. :-x

Tack till organisatörerna för en trevlig tillställning.
=D> =D> =D>
Jag ångrade inte alls att jag fick gå upp i ottan och köra 30 mil tur och retur för att cykla de dryga 2 mil som tempobanan mätte.
Längtar redan till nästa gång.
På något sätt så känns det lättare och inte alls så plågsamt att köra på max i 35 minuter när man är 2st som delar på jobbet, trots att pulsmätaren låg på konstant överhettning.

Slutord: Tjohoo!

/Putte
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by andale »

Detta var minsann en rolig början på medlemskapet i LV! Jag får tacka alla för en bra organiserad tävling och ännu bättre efterfest eller vad man nu skall kalla det. För egen del har jag stoltserat för mina ungar med klubbmästartröjan men jag har inte nämnt att jag faktiskt inte drog nånting i princip :oops: . Det var Janne som släpade mig runt och han hade dessutom fått en bättre tid om jag inte varit med. Pulsen var uppe på rött redan innan den första lilla bron efter första nerförsbacken och sedan hämtade jag mig aldrig. Får skylla på för lite tid i sadeln senaste månaderna. Nu har jag dock tagit sikte på 3:e oktober 2010 och som ett led i den satsningen så blir det VR på 8,12. Ser fram emot detta.

/Anders
/Anders
Post Reply