KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Mats Gustafsson »

RESULTATLISTA KM PARTEMPO 2013

Tack för i år och välkomna nästa år!
// Lars-Inge och Mats
Attachments
resultat 2013 copy.jpg
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by mikebike »

Grattis till Er alla som kämpade hårt idag och som blev klass-segrare!
Särskilt stort grattis till De nya innehavarna av de "Gula hjälmarna"!
Som jag kan utläsa Marcus & Morten! =D> =D> =D>
Skönt att hjälmarna stannade "inom" klubben. :lol:
mikebike fd Klubbmästare 2011/2012
niclas_y
Posts: 149
Joined: 2008-03-30 15:33

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by niclas_y »

Som vanligt bjöd årets KM på ett kul arrangemang. Man cyklade, det blåste, det regnade, man blev trött
men fick igen lite krafter efter smaskigt fikade och trevligt tjötade.

Många undrar säkert vem jag är och vad jag gör där eftersom jag aldrig är med annars på klubbens motionsrundor?
Svaret helt enkelt att jag är engagerad i flera cykelklubbar i stan. Med HCK brukar jag bara dyka upp på Laholmslägret
och sedan undrar folk om jag inte tränar däremellan ;-) Men det gör jag naturligtvis. Hårt och själv för det mesta
och ännu hårdare med Conti på onsdagar, där snabbcyklister från många klubbar träffas för att göra upp under ömsom tävlingslika förhållanden, ömsom lek och trams. Jag har aldrig sett en begränsning i att löst sammansatta grupper
träffas och tränar tillsammans, men jag vet att även HCK ser med viss oro på utvecklingen. Det är iaf inget hot utan
ett bra komplement.

Att köra för flera klubbar innebär tyvärr också att man inte kan vara med och arrangera överallt. Några av er körde
säkert HR eller Göteborgsgirot? Bra, för där ställde familjen upp under flera dagar.

Men man behöver inte vara orolig. Motionsklubbarna kommer att fortsätta att attrahera cyklister som vill köra i grupp,
gärna i kombination med en VR-satsning. Ett tips är dock att se till att ni syns så att tillströmningen av nya medlemmar
fortsätter. Är man inte störst så får man vara listig, och det är där någonstans jag landar. Lygnens Venner var klubben
som fick mig att regelbundet börja träningscykla såväl på sommaren som på vintern, och det är nog därför jag envisas
med att besöka er åtminstone en gång per år.

/Niclas

ps Så var det där med navigationsmissen idag. Lite drygt 2 minuter tappade vi, men eftersom det bidrog till att öka spänningen så bjuder vi på det :-D ds

http://www.strava.com/activities/84128776
niclas_y
Posts: 149
Joined: 2008-03-30 15:33

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by niclas_y »

mikebike wrote:...Skönt att hjälmarna stannade "inom" klubben. :lol:
Trist att jag just fick ett exempel på vad jag menar. Enfalden härskar.
Endast de med den rätta inställningen är välkomna. Lycka till i framtiden!
/N
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by olof »

Tjena Allihopa.
Ett hjärtligt tack till alla som var med och arrangerade detta härliga evenemang. Härlig bana med både regn och en härlig motvind. Precis som det skall vara ...

Läste i mailet ovan, det finns även Lygnare som kör med andra klubbar..... Alla som är medlemmar är hjärtligt välkomna att strida om KM hjälmen (och deltaga i övriga träningar och evenemang om det finns möjlighet och tid).

Självklart är du välkommen att ställa upp nästa år Niclas. Fördelen med ett KM är att oavsett vem som vinner så förblir KM hjälmarna "inom klubben".

Tack för ett härligt arrangemang.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by fabbev »

Halhoj.
Tack för allt jobb och fixande Ni ( L-I och Mats) gjort för att KM:et skall kunna genomföras.
Är bara förbannad på en sak. OCH det är de där j...a 8 sekunderna som fattades idag.
Tack alla för en trevlig stund.
FORZA LYGNARE
Fabbe
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Hans T »

Ett stort tack till Lars-Inge, Mats, alla funktionärer, och med-/motståndare! Mitt första KM i LV motsvarade förväntningarna med en extra knorr för tårtbonusen. Vädret sådär lagom grinigt. Parkamrat Johan G kompenserade med gott humör. Banan roligt varierad. Nu börjar jakten på dom där väldigt, hmm, snygga gula hjälmarna till nästa år.
josef70

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by josef70 »

Hej alla! KM är verkligen en höjdare, tack för ett fint arrangemang =D>
Kändes som att jag fick väldigt bra betalt för mina två passledningar under året, med både räkmacka och tårta :)

Förra året 2 min efter på en femte plats. I år 19 sek efter på en delad sjätte!!
Kul att det var så jämnt och spännande.... Ännu mer revanchsugna inför nästa år! :evil:

/Team Nishiki
Anders B
Forumadministratör
Posts: 71
Joined: 2012-04-27 23:57
Fornamn: Anders
Efternamn: Bergvall

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Anders B »

Jag vill också tacka alla inblandade för en trevlig tillställning, vädret till trots

Början till ett bildgalleri finns här: http://lvg.nu/index.php/bilder/category ... tempo-2013

Ni andra som tog bilder (Wenander och Åke, m.fl.), maila mig på [email protected] så försöker jag att fylla på i galleriet.

Hälsningar,
Anders
KalleH
Posts: 133
Joined: 2009-04-29 11:21
Fornamn: Kalle
Efternamn: Hammarström

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by KalleH »

Fantastiskt kul. Otto och Kalle tackar för helskön förmiddag. Skulle vara kul med konkurrens i vår klass. Banan var jättekul att köra och kändes mycket kortare än 18 km. Vi tränar hårt till nästa år och har som mål att placera oss bättre tidsmässigt. Vi kommer närmare och närmare för varje år.

Kalle/Otto
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by mikebike »

Hallå Niclas!
Jag retas ju bara! :lol: :lol:
Var och en får la köra med vem man vill och träna var man så önskar.
Är själv medlem både i Hisingen och även Kungälv, har ju också tränat en hel del för mig själv och med andra löst sammansatta grupper detta året.
Vi är väl inte livegna heller även om vi är medlemmar i LVG.
Men jag tycker att det var kul att några nya killar i klubben gjorde väl ifrån sig och bärgade de Gula Hjälmarna.
mikebike :-D :-D :-D
Anders B
Forumadministratör
Posts: 71
Joined: 2012-04-27 23:57
Fornamn: Anders
Efternamn: Bergvall

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Anders B »

Fler bilder (från Åke) uppladdade: http://lvg.nu/index.php/bilder/category ... tempo-2013
Johan Granfors

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by Johan Granfors »

Instämmer i tidigare lovsång årets KM i partempo. Fina bilder dessutom, tur att det inte syntes på bild att jag tuggade på Hans bakhjul stora delar av banan :oops: Jag gick på rött redan i Landabacken, lite orutinerat. Nästa år skall jag dra bättre så vi plockar mer än tre sekunder.... :lol:

/Johan Granfors
niclas_y
Posts: 149
Joined: 2008-03-30 15:33

Re: KLUBBMÄSTERSKAP i partempo söndag 22 september 2013

Post by niclas_y »

Ingen fara Mikael, jag blev bara lite irriterad i onödan :-$ Tur att man inte är långsint :-)
Se nu till att hoppa upp på den där cykeln som du säkert har kvar hemma, innan du blir helt förslappad!
Post Reply