Nove Colli 2014

Här hittar du information om, och kan tipsa om, andra cykelrelaterade aktiviteter.
Post Reply
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Nove Colli 2014

Post by olof »

God morgon.

Ja, då var det klart, anmälan till nästa års Nove Colli. Äventyret är under perioden 10-20 Maj. Vi som nu är klara är Magnus O, Olof T och vi kommer att köra ner med egen bil. Jag tror att även Fabbe funderar i dessa banor.
Cirka 3500 höjdmeter (nio "berg") skall forceras om du kör det 21 mil långa 9 Colli, man kan även korta av banan och då blir den 13 mil med fyra fina bergsturer.
Ha det gott

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
jote
Posts: 136
Joined: 2009-04-25 15:25
Fornamn: håkan
Efternamn: ternow
Location: göteborg

Re: Nove Colli 2014

Post by jote »

hej Olof!

Vi är fler som pratat om Nove Colli 2014 i klubben. För min del har det inte blivit något annat än just prat än så länge.
Löser ni allt på egen hand? Resa, boende, anmälan, träning?

/Håkan
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Nove Colli 2014

Post by olof »

Tjena Håkan.

Vi åker med Cykelttours. Vi är med i deras hela paket, träningar, mat, passledare, vingårdsäventyr m.m. Förutom det faktum att jag tar egen bil ner. Det är ett intressant upplägg med några fina dagar i Riolo Terme och sedan ett par dagar i Cervia som är en kustort och "grannbyn" är Cesenatico där starten går. Perioden är ungefär 10-20Maj. Jag betalar ca 10 000 kr och då ingår även starten till loppet och man brukar också få ett cykelplagg varje år från "Nove Colli loppet". Vi fick en väst förra året. Man kan också säga att all mat ingår, frukost, lunch och middag på kvällen. De enda utläggen är en kall Moretti efter turen och kanske ett glas vin på kvällen.
Häng på, det är fina cykelvägar.

Loppet är fantastiskt vackert (det tycker jag i alla fall). När vi körde förra året föll det lite regn och då körde alla lite försiktigt men det blåste även så det torkade snabbt upp och sedan blev det ett kanonväder. Det enda man får tänka på att när starten går så är det full spruta de tre första milen till det första berget och sedan börjar det glesas ut i leden. Jag satt och undrade hur fan skall vi orka detta tempo i 21 mil...men faktum är att den stora majoriteten kör Gran Fondot som är 13 mil och får fyra fina berg (och då har man själv kvar fem "berg"). Man kan nämligen välja under resans gång om man vill köra det långa loppet eller det korta så istället för att svänga av på den långa banan och få fem berg till kan man köra rakt fram och trycka på för fullt den sista milen mot mål. Jag tror att 60 - 70 % kör korta.

Dock ett förtydligande, det är det långa loppet som gäller. Det finns många officiella depåer med pizza, frukt, läsk kaffe, bullar etc. och många inofficiella med vin och Grappa. Det finns dessutom mekaniker med utrustning vid varje officiell depå, ca 8 st depåer.


Med vänlig hälsning
Olof

Följande skall åka:

Olof
Magnus O
Fabbe.
Last edited by olof on 2013-10-04 08:07, edited 1 time in total.
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Nove Colli 2014

Post by fabbev »

Nu har jag också bokat denna fantastiskt trevliga resa med knorr på slutet i form av en tävling i en fantastisk natur.
Kan det bli bättre??????
Längtar till Bella Italia.
FORZA LYGNARE
Fabbe
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Nove Colli 2014

Post by olof »

Tjena Fabbe.

Fasen så roligt Fabbe, tre goa gubbar. Någon annan som vill hänga på?

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
Post Reply