GoPro videokamera

Här hittar du information om, och kan tipsa om, andra cykelrelaterade aktiviteter.
Post Reply
josef70

GoPro videokamera

Post by josef70 »

Klubben har köpt in en videokamera för att filma och dokumentera våra olika evenemang. Det är en så kallad "actionkamera" av modell GoPro Hero 3+ Silver Edition. Se http://gopro.com/cameras/hd-hero3-silver-edition

Till kameran finns:
-ett vatten- och stöttåligt plexicase
-fästen för montering på styre/ram
-fästen för montering på hjälm
-ett extra batteri (batteritid ca 4 tim)
-ett 32GB minneskort (ca 4 tim video i HD)
-kabel för laddning och överföring till dator
-instruktionsbok på engelska

Jag har testat kameran ett par gånger och det blir jättefina bilder.
Se en ihopklippt video här: https://www.youtube.com/watch?v=6VtTOuWnLtA
Delar gärna med mig av tips och erfarenheter från dessa test.

Efter Bjäre-lägret lämnade jag utrustningen till Olof T. Hur blir det, ska grejerna förvaras i klubblokalen eller hemma hos någon? Kanske kan vi använda denna tråd både för bokning av kameran och för att utbyta tips om hur man kan filma, klippa ihop och publicera. Annars lägger vi upp det på ett annat sätt om styrelsen tycker det blir bättre.

Kameran var väldigt smidig, lätt och kul att använda.
Hoppas att den blir till mycket nytta och glädje!
/Josef
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: GoPro videokamera

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej Josef

Det blev riktigt bra och det räcker med fem minuter. Vi fick ju en förhandsvisning nere på åsen så det finns mycket material.

Vi får ta ett snack i styrelsen på vårt möte nästa vecka hur vi skall hantera kameran. Skall man använda den behövs lite utbildning runt skötsel tycker jag så att man inte använder den på ett felaktigt sätt vid filmning och montering på olika ställen.

Vore bra om du kan köpa en väska till kameran som vi diskuterade om i helgen.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: GoPro videokamera

Post by dlridings »

Styrelsen är klok om man delegerar hanteringen ut till Josef :-)

Skitbra, Josef.

Daniel
Janne B

Re: GoPro videokamera

Post by Janne B »

Bra och roliga bilder. =D>
josef70

Re: GoPro videokamera

Post by josef70 »

Tack för det, men det var inte så svårt faktiskt. Gick inte att misslyckas med det vädret, landskapet och sällskapet. Använde iMovie för redigeringen och där fanns det en del hjälp. Ljudet fick jag dock inte riktigt ordning på när kameran satt framåtvänd på styret, något envisades med att skramla i fästet eller caset. Nästa person som testar kanske får ordning på det. Kanske i Italien eller Frankrike nästa gång..? ;)

Jag tror att det är opraktiskt att jag har hand om utrustningen, bor ju en bit från Göteborg och träffar er andra alltför sällan. Av samma anledning ber jag att någon annan kan åta sig att skaffa en kameraväska. Den som hör till finns här: http://www.siba.se/product/16572804/gop ... ef=section

Men som sagt, jag bistår gärna med råd till den som vill prova kameran. Men det funkar fint att bara prova sig fram också.
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: GoPro videokamera

Post by Borat »

Kanon bra film Josef =D> , du fick jobba för varje sekvens.
Tänker åka till Italien och cykla i sommar undrar om det finns möjlighet att låna med sig kameran.
Post Reply