Kolla på Vueltan 8 september

Här hittar du information om, och kan tipsa om, andra cykelrelaterade aktiviteter.
Post Reply
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Kolla på Vueltan 8 september

Post by Dario »

Hejsan!

Nu är Spanien runt i full gång och kampen om den röda ledartröjan är mycket spännande, det är många jämnstarka cyklister som fajtas där framme.

Lördag 8 september kommer cyklisterna att ta sig an etappen Cistierna - Les Praeres (Nava), i vackra Asturien. 171 kilometer och många tuffa backar kommer det att bli den dagen, däribland en sista klättring på fyra km med målgång uppför, 12,5 % i snittlutning :-o :-o :-o Det kommer helt enkelt att bli fyrverkerier. Här kommer info om etapp 14 från Vueltans hemsida:

https://www.lavuelta.es/en/stage-14

Ja, de fyrverkerierna vore det alltså kul att kolla på tillsammans. På förmiddagen kommer vi att cykla Gottskärs glass. Efter passet hinner vi komma hem och duscha och sedan kan vi ta oss till O'Learys Järntorget för att titta på etappen, tycker jag. Vi behöver inte boka, vi bara går dit, ber att sätta på en tv på Eurosport 1 och så tar vi nåt att dricka, snackar och njuter av etappen. Målgången förväntas ske mellan 17:30 och 18:00. Jag föreslår att vi är på plats från kl. 15:30.

Vad sägs om det? Skriv gärna här ni som tänker komma. Det blir kul!

Hälsningar,

Dario
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Kolla på Vueltan 8 september

Post by peter jonsson »

Hej Dario

Jag hänger på i alla fall på Vueltan.

//Peter J
User avatar
Corre
Posts: 52
Joined: 2018-08-21 09:00
Fornamn: christian
Efternamn: von corswant

Re: Kolla på Vueltan 8 september

Post by Corre »

Lysande idé Dario, jag hänger på
/Christian
Alkdal
Posts: 33
Joined: 2017-09-15 23:17
Fornamn: Anders
Efternamn: Alkdal

Re: Kolla på Vueltan 8 september

Post by Alkdal »

Jättekul intiativ Dario! Tyvärr jobbar jag lördag och kan inte vara med...
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Kolla på Vueltan 8 september

Post by Dario »

Va kul att vi ska titta på Vueltan tillsammans imorgon!

Jag tror däremot att vi behöver byta restaurang. Personalen på O'Learys Järntorget säger att de kan visa sändningen fast utan ljud, det beror på de sändningar som redan är inbokade och de kanaler som är kopplade till deras ljudsystem. Tråkigt tycker jag, att lyssna på Roberto Vacchi är halva nöjet...

Men! Det finns två restauranger som lovar att visa etappen, och det med ljud! O'Learys Avenyn (Kungsportsavenyn 9) säger att det är några sändningar inbokade men att vi kan sitta vid baren och så kan de lösa det. Glenn Sportsbar Gamlestaden (Brahegatan 7) lovar att visa etappen och att erbjuda en egen del av restaurangen till oss utan att vi behöver boka, det är bara att komma och önska. Jag tycker att det senare alternativet låter mest tilltalande. Vad tycker Peter, Christian och de andra? Svara gärna här i tråden.

I övrigt bekräftar vi tiden, 15:30. Och så hoppas jag att vi är många som ska cykla Gottskärs glass imorgon bitti.

Vi hörs och ses,

Dario
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Kolla på Vueltan 8 september

Post by peter jonsson »

Hej

Jag tycker vi kör på Glenns sport bar.
Jag får svårt att komma till träningspasset.
Dario om det av någon anledning inte blir något av att se på vueltan så kan du väl skriva på denna tråd.

Vi syns KL 15.30 på Glenns
Peter
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Kolla på Vueltan 8 september

Post by Dario »

Vi blir minst tre stycken på Glenns i Gamlestan. Kom ni andra också, det blir kul! Vi ses där vid 15:30! Hälsningar, Dario
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Kolla på Vueltan 8 september

Post by peter jonsson »

Tack för en trevlig eftermiddag med vueltan och trevliga cykelvänner.
Bra intiativ Dario.

//Peter
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Kolla på Vueltan 8 september

Post by Dario »

Jättekul :-D

Det var skoj att prata med vennerna även efter träningen, titta på en häftig etapp i makalöst vackra landskap och äta en riktigt god hamburgare. Tack för sällskapet ikväll!

Hälsningar,

Dario
Post Reply