Titta på Flandern runt 7 april

Här hittar du information om, och kan tipsa om, andra cykelrelaterade aktiviteter.
Post Reply
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Titta på Flandern runt 7 april

Post by Dario »

Hejsan venner!

Söndagen den 7 april, alltså samma dag som vårt första distanspass på vårsäsongen, är det dags för en av det professionella cykelårets absoluta höjdpunkter: Flandern runt!

Efter att ha kört Fjärås Bräcka tycker jag vi ska fika, ta en snabb dusch och sedan ta oss till O'Learys Avenyn (Kungsportsavenyn 9) för att tillsammans titta på Flandern runt. Då blir det stämning! Jag har preliminärbokat ett bord för 10 personer från kl. 15:30. Målgången väntas ske någon gång mellan 17:00 och 17:30.

I höstas tittade vi på en Vueltaetapp tillsammans och det blev väldigt spännande och trevligt. Med Flandern runt blir det garanterat fyrverkerier! Skriv gärna i denna tråd om ni kommer. Jag kommer med min son.

Vi hörs,

Dario
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Titta på Flandern runt 7 april

Post by peter jonsson »

Hej Dario

Det låter som en trevlig plan. Jag ska försöka komma.

//Peter
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Titta på Flandern runt 7 april

Post by molsson »

Jag kommer, förhoppningsvis även till cyklingen :)
/Magnus
User avatar
Corre
Posts: 52
Joined: 2018-08-21 09:00
Fornamn: christian
Efternamn: von corswant

Re: Titta på Flandern runt 7 april

Post by Corre »

Jag kommer.

/Christian
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Titta på Flandern runt 7 april

Post by Dario »

Vi är på plats, två trappor upp. Det är attacker hela tiden! Vi ses / Dario
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Titta på Flandern runt 7 april

Post by Dario »

Tack Christian, Magnus, Peder, Peter och lille Sandro för trevligt sällskap! Signalen var inte den bästa så vi fick inte se hela sändningen. Vi hann dock se en del på mobilen med en stark och till slut glad och nästan förvånad Alberto Bettiol ta hem segern. Värt att notera tycker jag att Marta Bastianelli vann damernas lopp, tyvärr fick vi inte se det i direktsändning. Det blev alltså mycket italienskt denna upplagan av De Ronde! Tack än en gång venner, det var roligt att hålla på med cykel tillsammans, även efter cyklingen. Ja, ni förstår vad jag menar ;-) / Dario
Post Reply