Klubbkläder 2017

Här kan du läsa nyheter om Lygnens Venner och annan viktig information från klubben

Klubbkläder 2017

Inläggav andale » 2017-02-06 17:00

Nu finns det möjlighet att beställa klubbkläder inför kommande turer och lopp. Ragnar Crona har i samarbete med Trimtex jobbat hela vintern med att ta fram den absolut snabbaste och snyggaste dräkten. Den går nu att beställa. Om man vill ha den vanliga klassiska dräkten så går det bra också.

Det finns två sätt att beställa kläder beroende på om man vill ha sitt namn tryckt på kläderna eller inte. Observera att det är enbart den nya aerodräkten som kan beställas med namntryck.

1) Information från Trimtex om hur man beställer utan namntryck
Webshoppen är öppen till den 19.02 med förväntad leverans vecka 13.

Gå in på sida: http://trimtex.se/sv/mitt-trimtex/lygnens-venner/
Vi rekommenderar att använda Chrome eller Firefox som webläsare för att det ska fungera på bästa sätt – att t.ex använda Explorer kan göra att det blir problem

För att komma in i webshopen:

Alt. 1: Om man redan är kund och har handlat hos Trimtex tidigare – Klicka på ”Logga in” och logga in med egen e-mail och lösenord (vänligen uppmärksamma att vi har lanserat en ny webshopslösning så eventuellt gammalt e-mail/lösen man haft sedan tidigare fungerar inte att logga in på i denna nya webshopslösning – då måste man skapa nytt konto)

Alt 2: Skapa nytt konto (detta gäller de allra flesta då webshopslösningen är ny och det är inte så många som registrerat sig ännu)

När man loggat in/skapat nytt konto så kommer det upp en ruta ”Teamkod för inloggning*” där fyller man i TEAMKODEN: lvg17 och klickar på ”lägg till nytt företag/klubb”.
Då kommer klubbens namn upp och klickar man på texten ”Besök teamshopen” kommer man in så man kan beställa kläder

Har ni några frågor är ni välkomna att höra av er.
Med vennlig hilsen
Ingebjørg Schenk | Trimtex Sport
Kunderådgiver og salgskoordinator
T: +47 37 26 91 00

2) Beställa klubbens nya aerodräkt med namntryck. Detta görs direkt till de personer som är angivna nedan.

Sub 7:15-gruppen: Ragnar Crona, ragnar.crona@volvocars.com
Sub 8:15-gruppen Stefan Troede, stefan.troede@outlook.com
Icke subgrupp dvs alla andra: Anders Alexandersson, andersalexandersson@outlook.com

Byxa och tröja enligt bifogad design kostar 1349 + 974 = 2323 . Detta priset inkluderar 25% klubbrabatt.
Vill ni ha er tröja med namntryck så skall ni anmäla storlek samt exakt namntryck till respektive ansvarig senast 16/2.
Namntryck enligt: Första bokstaven i förnamn-punkt-efternamn i.e. R. CRONA. Namntryck kommer att sitta under ärmen.
Storlekarna på aero är proffsanpassade dvs dom sitter ruggigt tight men det finns viss marginal för ett par kraftiga lår. Det finns möjlighet att prova kläderna i klubblokalen 8/2, kl 18-20, Flygradiogatan 40 samt troligen vid något tillfälle veckan efter. Alternativt kan ni gissa er storlek baserat på den storleken ni har på vanliga kläder eller kolla i nedanstående tabell där en del lygnare är referenser :).

lvtabell.png
lvtabell.png (10.65 KiB) Visad 9351 gånger

Senast 16/2 skall ni också ha satt in 2350 kr (inkl liten placeholder för frakt) på klubbens konto. Swish nr: 123 249 56 38 eller bankgiro 216-6700. Märk betalningen med namn.
Kläderna delas ut vid lämpliga tillfällen i vår.
Observera att medlemsavgift för 2017 skall vara betalad. Om det inte är gjort tillkommer den avgiften.

Bike Elite LZR Lygnens Venner 2017.pdf
(1.2 MiB) Nerladdad 267 gånger
/Anders
Användarvisningsbild
andale

Registrerad: 2009-09-14 10:47
Förnamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Klubbkläder 2017

Inläggav Patrik.Rucinski » 2017-02-07 19:43

Ser fint ut. Finns det möjlighet att prova Aero Bibshorts och Aero Tröja innan beställningen måste läggas? (19/2). Osäker på storlekar (large eller xl).

Mvh Patrik
Patrik.Rucinski

Registrerad: 2016-10-17 20:38
Förnamn: Patrik
Efternamn: Rucinski

Inläggav Timo Springfeldt » 2017-02-07 20:49

Tjena !
Ser inte "vanliga" cykeltröjan för män att beställa, finns bara aero eller ?

Timo
Timo Springfeldt

Registrerad: 2007-04-20 21:53

Inläggav Hans T » 2017-02-08 00:52

Hej,
Onsdag 8/2 kl 18 i klubblokalen kommer Ragnar Crona och jag finnas i klubblokalen för prov av aero-modellen. Info om ytterligare tillfälle kommer
Hans
Hans T

Registrerad: 2012-07-09 19:49
Förnamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Inläggav Claes-Göran Andersson » 2017-02-08 12:40

Hej

Vem tar beställning av vår vanliga klubbdress? Ni pratar bara om SUB grupp och aero ovan men våra klubbkläder senaste åren finns ju kvar att beställa som officiellt ställ.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Användarvisningsbild
Claes-Göran Andersson

Registrerad: 2006-04-25 13:53
Förnamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson

Inläggav pewe » 2017-02-08 14:57

Hej Anders,
Jag saknar Elite cykeltröja herr I Trimtex utbudet?
Hälsar
Peter
pewe

Registrerad: 2009-11-03 22:58
Förnamn: Peter
Efternamn: Wenander

Inläggav molsson » 2017-02-08 15:03

Claes-Göran Andersson skrev:Hej

Vem tar beställning av vår vanliga klubbdress? Ni pratar bara om SUB grupp och aero ovan men våra klubbkläder senaste åren finns ju kvar att beställa som officiellt ställ.

//CG

Beställningen av de vanliga kläderna gör väl var och en direkt från Trimtext enligt alternativ1 eller har jag missuppfattat.
molsson

Registrerad: 2008-11-19 09:54
Förnamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Inläggav andale » 2017-02-08 16:06

pewe skrev:Hej Anders,
Jag saknar Elite cykeltröja herr I Trimtex utbudet?
Hälsar
Peter

Har sett det också och vi ligger på om det!
/Anders
Användarvisningsbild
andale

Inläggav andale » 2017-02-08 17:05

Fick besked nu att Elite Herr finns med i webshopen senast i morgon.
/Anders
Användarvisningsbild
andale

Inläggav Claes-Göran Andersson » 2017-02-08 20:48

Precis så Magnus hur många kommer ihåg att våra nuvarande klubbkläder är officiella och går att beställa fortsättningsvis? Slår man upp "Nya Klubbkläder" med bilder på hemsidan och forumet och inte visar våra nuvarande kläder finns det bara ett alternativ.

Det var sagt att detta bara var kläder för SUB 7.15 från början som nu bakvägen verkar ha blivit vår NYA Officiella klubbdräkt. :-? Det är inte OK! Klubbdräkten är en klubbs ansikte utåt skall det ändras är det ett årsmötes beslut.

Vi har redan så många olika typer av design genom åren så det är väl snart ingen som vet vilken klubb det är som är ute och "cyklar" utan enhetliga kläder.

//CG
Användarvisningsbild
Claes-Göran Andersson

Inläggav dlridings » 2017-02-08 21:13

Ta det lugnt, ta det lugnt. Detta med klubbkläder tycks väcka starka känslor i många klubbar. Det här är nu inget nytt. Diskussionen om dessa nya kläder, med en klar markering att det handlar om en sub-grupp, framförallt, har pågått ganska länge nu.

Mitt största problem är Trimtex. Jag kommer inte in med någon browser överhuvudtaget. Jag får time-out och diverse felmeddelanden. Samma sak hände när jag skulle lägga en beställning genom Cykelresor.com. Kan någon testa och berätta om ni verkligen får kontakt med sidan?

Daniel
dlridings

Registrerad: 2010-02-28 22:07
Förnamn: Daniel
Efternamn: Ridings

Inläggav Mikeryd » 2017-02-08 21:55

Daniel,

Jag har inga problem med att logga in och köpa kläder. Jag använder Mac/Safari. Du får kanske kontakta dom med hjälp av kontaktformuläret och kolla.

Vidare finns ju båda våra kläd-designer på samma sida, både den nya Sub-designen och den vanliga.

Mikael R
Användarvisningsbild
Mikeryd

Registrerad: 2012-05-21 19:18
Förnamn: Mikael
Efternamn: Rydström

Inläggav Hans T » 2017-02-08 22:29

Hej alla,
1. Nästa tillfälle (sista) att prova aero-storlekar ges i klubblokalen nästa onsdag den 15/2 kl 18-19. Ragnar Crona och jag finns på plats. Enstaka Lygnens Venner "klassisk" modell finns att köpa eller prova, ej alla storlekar dock.
2. Som informerat har klubben från i år två modeller att erbjuda. Den modell som ska vara stabil över tid, klassisk, och den som ska tillåtas få ny design när medlemmarna tycker att cykelmodet så kräver. Ingen behöver vara orolig att den design vi mest förknippas med försvinner.
3. Alla modeller kan beställas direkt via web-shopen utan namntryck. Aero-modellen kan fås med namntryck och beställs då enligt instruktioner högre upp i denna tråd, inte direkt via web-shopen.
Träna hårt så ni kommer in i den storlek och modell som er självbild kräver 8-) !
/Hans T
Hans T

Registrerad: 2012-07-09 19:49
Förnamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Inläggav dlridings » 2017-02-09 08:44

Jag kom halvvägs in, dvs, jag kunde logga in, men när jag uppgav "team code" (som ovan), fick jag samma problem som med cykelresor.com. Ingen fara. Jag har mina gamla gula kläder och dem tycker jag bäst om. Jag kommer att bli som subgruppen och avviker från den "korrekta" varianten :-)

Secure Connection Failed

The connection to the server was reset while the page was loading.

The page you are trying to view cannot be shown because the authenticity of the received data could not be verified.
Please contact the website owners to inform them of this problem.
dlridings

Inläggav andale » 2017-02-09 09:27

dlridings skrev:Jag kom halvvägs in, dvs, jag kunde logga in, men när jag uppgav "team code" (som ovan), fick jag samma problem som med cykelresor.com. Ingen fara. Jag har mina gamla gula kläder och dem tycker jag bäst om. Jag kommer att bli som subgruppen och avviker från den "korrekta" varianten :-)

Kan det vara att du kör med Windows XP eller Vista eller någon äldre version av webläsare!. Jag har provat med Internet Explorer, Edge, Firefox och Chrome senaste versioner från en Windows 10-dator och samtliga fungerar hela vägen.
/Anders
Användarvisningsbild
andale

Inläggav dlridings » 2017-02-09 13:08

andale skrev:Kan det vara att du kör med Windows XP eller Vista eller någon äldre version av webläsare!. Jag har provat med Internet Explorer, Edge, Firefox och Chrome senaste versioner från en Windows 10-dator och samtliga fungerar hela vägen.

Tänk om det kunde vara så lätt. Jag kör (har testat från 3 maskiner) Windows 10, med Edge, Firefox och Chrome. Det ska sägas att jag har säkerheten uppskruven rätt högt.

Men det är inte bara det. Det tar evigheter från ena musklick till den andra. Men vi lägger ingen mer tid på detta. Jag har så det räcker vad gäller kläder. Kör vi med en klubbtröja i ylle, så kör jag bil fram till källarbutien i Norge. Det skulle vara grejor, det.

Daniel

Edit: nu gick det bra om jag surfade direkt till trimtex.se (utan tillägg sv/mitt-trimtex/lygnensvenner ... eller vad det var).

Sedan valde jag "cykel" och en jacka från LVG poppade upp bland nyheterna. Jag klickade på den, och kom in till hela sortimentet.

D
dlridings

Inläggav dlridings » 2017-02-09 13:20

Snygga grejor. För mycket svart för att vara praktiskt för mig (jag vill se ut som en julgran på vägarna), men alla, båda aero och elite har gjort ett gott arbete.

En väst, kanske ... möjligen en jacka. ...

D
dlridings

Inläggav Claes-Göran Andersson » 2017-02-09 15:06

Kollade Trimtex och kläderna. Ser ut som man inte följt vår färgkod för den gula nyansen? Ser orange ut i jämförelse. Har ingen som helst lust att vara pettimeter men är det något vi vårdat i klubben oavsett leverantör eller design av kläder genom åren är det vår gula kulör.

PRW i Borås förlorade ca. 100.000 för ett antal år sedan för att man inte följt vår beställning och fick ta tillbaka hela leveransen och göra om. Den leveransen var orange och inte Lygnargul!

Trimtex vet mycket väl vilken kulör vi har på våra kläder. Den kulören går igenom allt från Logga, Kläder, Hemsida, Forum etc.

Är så gammelmodig att jag tycker traditioner är viktiga . Tror ni Blåvitt skulle ändra till mörkblått eller någon annan blå nyans? Icke sa Nicke det skulle bli ramaskri.

Hoppas mina ögon ser fel och att den gula nyansen är den rätta!

//CG
Användarvisningsbild
Claes-Göran Andersson

Inläggav dlridings » 2017-02-09 18:25

Jag tror nog att CG är inne på något här. Den som är ansvarig bör ta tag i detta med färgen. Det är nog inte för sent, eftersom kläderna tillverkas först efter en beställning.

Det finns färgkoder man kan uppge så att man får rätt nyans, "Pantone" är en utbredd standard. Är det någon som har rätt Pantonebeteckning för Lygnens gul?

Daniel
dlridings

Inläggav Mats Sarapik » 2017-02-09 23:12

Är inte redan dom befintliga kläderna mindre gula än ursprunget?
Eller det kanske bara för att det är mindre gul yta som det verkar så.
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
Användarvisningsbild
Mats Sarapik

Registrerad: 2007-06-05 07:43
Förnamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Nästa

Återgå till Information från Lygnens Venner