Försäkring

Forum för att diskutera och debattera om Lygnens Venner, cyklister och cykling i allmänhet. Hur kan våra verksamheter utvecklas och förbättras? osv.
Post Reply
User avatar
JohanG
Posts: 106
Joined: 2014-04-09 22:06
Fornamn: Johan
Efternamn: Gustafsson

Försäkring

Post by JohanG »

Hej!

Är det någon som kör med separat försäkring för era racercyklar? Jag är framförallt intresserad av om det finns bolag som har försäkringar som också täcker skador på cykeln vid en vurpa och inte bara stöld. Det verkar som vissa bolag ev kan täcka detta om man har en separat allrisk(drulle)försäkring, men jag har inte hittat något bra alternativ ännu.

Mvh,
Johan
Bibendum70
Posts: 196
Joined: 2010-06-02 11:42
Fornamn: Peder
Efternamn: Blohm Hobik

Re: Försäkring

Post by Bibendum70 »

Hej Johan.

Trygg-Hansa tar cyklar upp till 50000. Hör med dem.

Peder
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Försäkring

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej Johan

Jag har en separat försäkring på Folksam sedan många år. Den fungerar så att jag har bestämt ett belopp ex. 50.000 kr då täcker försäkringen upp till 50.000 kr. Utnyttjade detta när jag kraschade 2012 fick ut hela beloppet eftersom ramen blev utdömd och köpte min Venge. När jag kraschade på Västkusten förra året blev cykeln reparerad för ca. 20.000 kr.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Försäkring

Post by Mikeryd »

CG,
Hur stor är självrisken?
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Försäkring

Post by Claes-Göran Andersson »

0 kr. Du betalar ett fastpris per år. Jag har den kopplad till vår hemförsäkring som en Allrisk special. Går säkert att ta utan hemförsäkring i Folksam.

Kommer inte ihåg beloppet men jag tror att jag betalar runt 2000 kr / år numera med ett belopp på 60.000 kr.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply