Hedestunden Lördag 2016-08-13 kl. 09.00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Hedestunden Lördag 2016-08-13 kl. 09.00

Post by Claes-Göran Andersson »

Hedestunden Lördag 2016-08-13 kl. 09.00
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Distans L

Startplats: Slottskogen
Karta till startplatsen hittar du HÄR.

Länk till Karta

Länk till Karta förlängd över Hjälm

Längd: 86 km

Backighet: Liten

Grupp Grön
Passledare:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Grupp Gul
Passledare:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Grupp Röd
Passledare:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Vägbeskrivning:

Rundan går från Preem, Slottskogen, på cykelbanan mot Radiomotet, förbi Husknuten, förbi Askims kyrka, genom Hovås, Skintebo vänster vid ridhuset i rondellen mot Årekärr till Spårhagavägen vänster mot Lindome, höger mot Anneberg, 360 grader under vägen och järnvägen in på Älvsåkersvägen höger mot Höglanda och i nästa T-kors höger mot Voxlöv/Kungsbacka. Runt via Tölö kyrka mot fyrvägskorset efter golfbanan "Gåsevadholm", vänster mot Höglanda (förlängning går höger mot Gåsevadholm vänster mot Hjälm vänster över bron, vänster ut på Hällingsjövägen tillbaka till fyrvägskorset, höger mot Höglanda) höger vid stora Ridhuset till Älvsåkersvägen. höger vid Älvsåkersvägen till Hällesåkersvägen i T korsningen vänster mot Inseros, Hällesåker höger mot Greggered till Lindome, höger upp i backen och höger på krönet ner genom Kållered, upp till Rävekärr/Mölndal, under E6, rundar Åby travbana, genom Fässberg/Eklanda vid rondellen köpcenter 421 höger upp över Högsbo industriområde vänster mot Högsbo skjutbana och cykelbanan öster om Dag Hammarskjölds väg till Preem till Slottsskogen.

Fika på Bel Parc efter rundan!
"He is able who thinks he is able!"
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Hedestunden Lördag 2016-08-13 kl. 09.00

Post by peter jonsson »

Välkomna på lördag till Hedestunden ett distanspass på 86 km
Jag kommer att leda gul grupp och Hans T kommer att leda röd grupp.
Om vi inte blir så många kör vi en grupp.

//Peter
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: Hedestunden Lördag 2016-08-13 kl. 09.00

Post by Hans T »

Om vi blir två grupper på lördag och intresse finns kan jag tänka mig att förlänga rundan för röd grupp något över Eskilsby-Landvetter-Mölnlycke-Mölndal. Jämnt distanstempo såklart där sensommarformen får avgöra vad som känns lagom. Ser ut att kunna bli lite regn kanske, men det tål vi. /Hans T
Simon Strömberg
Posts: 5
Joined: 2016-07-15 12:13
Fornamn: Simon
Efternamn: Strömberg

Re: Hedestunden Lördag 2016-08-13 kl. 09.00

Post by Simon Strömberg »

Hej!
Jag planerar att dyka upp. Förbereder mig på några droppar. /Simon
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: Hedestunden Lördag 2016-08-13 kl. 09.00

Post by T.F »

Hej alla! Jag 'blev tvungen' till en egen 7.5mila runda idag med senare starttid än denna tripp.
Ni klarade väl regnet också vad jag förstår,grattis!
Är det nån som vill cykla imorgon bitti/förmid från Slottskogen/Preem så hör av er,vore trevligt
med medcyklister, i så fall skriv här eller hör av er,ha en go'dag nu!
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Hedestunden Lördag 2016-08-13 kl. 09.00

Post by Hans Carlberg »

Kom hem c:a 18:00 och missade inte regnet!
Landvetter-Kallebäck-Åby-Slottsskogen-
Älvsborgsbron-Gamlestan-Jonseredsbacken
och hem till Landvetter (+ lite extra snurr)
Vid Älvsborgsbron vräkte det ner och det
släppte inte helt förrän i Gamlestan :twisted:
74km danande träning!
Hasse
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: Hedestunden Lördag 2016-08-13 kl. 09.00

Post by Hans T »

Sex personer slöt upp vid Preem imorse. Blev en rödgul runda i till stora delar solsken där vinden på ett mycket ovanligt vis var till hygglig hjälp så länge näsan inte pekade rakt västerut. Vi höll ett behagligt distanstempo där formen kändes extra vass när vinden puttade på som mest. Snack om ditt och datt med fika-avslut i Slottsskogen på ställe där jag aldrig varit och heller inte på något vettigt vis kan beskriva annat än att det inte var Bel Parc. Vädret var fortsatt gött och vinden puttade i rygg/sida såpass att jag inte fick hejd på ekipaget för att säkert svänga hemåt mot Norra Älvstranden förrän i Kungälv. Finfin dag i sadeln.
//Hans T
Post Reply