Fem Sjöar Runt Lördag 2016-12-17 kl. 10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Fem Sjöar Runt Lördag 2016-12-17 kl. 10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Fem Sjöar Runt Lördag 2016-12-17 kl. 10:00
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Vintercykling

Startplats: Landvetter Centrum.
Pendelparkeringen i Landvetter Centrum vid ICA mellan gamla 40:an och E40 är långtidsparkering. Kör mot Härryda några 100 m efter rondellen så ser ni parkeringen till höger. Bästa stället att parkera för er som tar bil.
Karta till startplatsen hittar du HÄR.

OBS! Vår vanliga parkering som vi använt i alla år har blivit 2 timmars med P-skiva!

Distans: 60 km

Backighet: Medel+

Fart/typ av pass: Marschfart 26-27 km/tim (~ medel 24-25 km/tim). Distanspass, jämn belastning intensitet G1, 11-13 RPE på Borgskalan, prattempo. Normalt 60-70% av maxpuls. Något högre belastning i backarna.

Länk till karta


Passansvarig: Janne P
Hjälpryttare:

Info från Passansvarig:

Detta är ett vintercyklingspass, läs här vad det innebär :!:

Hur klär man sig i kylan: Läs här :!:

Vägbeskrivning:
Landvetter Centrum - Härryda - Härskogen - Slätthult - Stenkullen - Lerum - Jonsered - Partille "Jula" (cykelbanan) - Furulund - Kåsjön - Öjersjö - Rådasjön - Mölnlycke centrum - Landvetter
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Fem Sjöar Runt Lördag 2016-12-17 kl. 10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Janne drog ett mail till några av oss ang. sjukdom. Jag har svarat som nedan:

Hej Janne

Har själv varit dålig är på G igen. Kommer inte att cykla hela banan på lördag. Cyklar innan start lite längre till Landvetter och cyklar med till Tingsvägen "backen" där jag bor. Måste vara hemma senast 13.00. Magnus är också sjuk så är det ingen annan som leder kan jag cykla med och leda till Öjersjö sedan hittar de flesta tillbaka via Mölnlycke till Landvetter.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Fem Sjöar Runt Lördag 2016-12-17 kl. 10:00

Post by Janne P »

Hej,

Mikael Rydström cyklar hela rundan och leder passet på lördag. Även CG cyklar ju med och hittar banan. Njut av utsikten efter Brunstorp och nedförsbacken över Slätthult mot Knavra!

Notera att den vanliga P-platsen på torget vid Ica där vi brukar träffas, kräver P-skiva med 2-timmarsbegränsnig, men att pendelparkeringen bara 50 m bort intill motorvägen, har helt fri parkering.

Jag försöker bli av med en halsinfektion efter 4 dagars, annars suverän, längdskidåkning i Tandådalen...

God tur,
Janne P
Målet är vägen dit...
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Fem Sjöar Runt Lördag 2016-12-17 kl. 10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Då var vi Tandådalen samtidigt åkte hem onsdag fm.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
staffans
Posts: 93
Joined: 2013-10-13 12:30
Fornamn: Staffan
Efternamn: Stenfelt

Re: Fem Sjöar Runt Lördag 2016-12-17 kl. 10:00

Post by staffans »

God morgon,
Tyvärr kan jag inte vara med idag.
/Staffan
Post Reply