Angereds Rundan Onsdag 2017-10-11 kl. 17:30

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Angereds Rundan Onsdag 2017-10-11 kl. 17:30

Post by Claes-Göran Andersson »

Angereds Rundan Onsdag 2017-10-11 kl. 17:30
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: fartlek, backe

Startplats: Kviberg
Karta till startplatsen hittar du HÄR.

OBS! Starttiden 17.30

OBS! Glöm inte belysning!

Längd: 50 km

Backighet: Hög

Länk till karta

Passledare:
Hjälpryttare:

Information från Passledaren:


Vägbeskrivning:
Banan går från Kviberg via Utby, Partille vänster Lexbydalsvägen till Gråbovägen höger mot Björsared.

Från Björsared går vi på gamla banvallen mot Gbg. Tar av i Gunnilse mot Angereds Centrum "cykelväg" för att köra runt centrum upp mot och runt Rannebergen moturs.

I nedförsbacken från Rannebergen centrum höger i cykeltunnel mot Lövgärdet. 2 km höger mot Skärsjölund på toppen av backen (400 m) gå vänster och in på cykelbanor mellan Surtesjön och Lövgärdet upp till Norra Lövgärdet.

Cykla på cykelbanan på vänstersida ca. 2 km från Norra Lövgärdet vänster mot Gårdsten "360 grader under vägen" upp i backen mot Gårdsten cykla rakt fram in på cykelbanan i parken gå höger igenom parken över tunnelmynnigen "Angeredsbron" och cykla höger mot Angereds Centrum.

Förbi rödljusen 200 m höger mot Agnesberg. för att ta oss upp till Hammarkullen mot Hjällbo.

Vid Angereds Byggvaror vänster in på Bredfjällsgatan, cykelbana "lång nedförsbacke" håll vänster i svängen under Gråbovägen till botten av villaområdet.

Höger på cykelbana ansluter cykelbanan efter Lärjeån gå höger mot Alelyckan. Vänster upp i Burmabacken mot Kortedala förbi brandstationen första vänster innan gammal bensinstation mot Citytorget.
Vid korsning rakt fram förbi torget som ligger på vänster sida. Ner till rondell höger mot Bergsjön.
Gå igenom nästa rondell mot Bergsjön korsning Q8 gå höger, vänster på cykelbana mot Rymdtorget. Vid Rymdtorget cykla förbi Bensinstationen och in på cykelbana höger under vägen 200 nedför skarp höger mot Mellby ner till Utbyvägen höger mot Kviberg.

• Godkänd cykelhjälm skall användas.
• Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
• Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
• Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
• Vi följer gällande trafikregler
• Passledarens direktiv skall följas

Läs gärna igenom klubbens träningspolicy oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Angereds Rundan Onsdag 2017-10-11 kl. 17:30

Post by Dario »

Hejsan,
Kommer det bli någon organiserad träning med passledare ikväll? Om inte, finns det någon som kan tänka sig att träffas vid Preem vid 17:30 eller 18:00 och cykla ett par timmar?
Hälsningar,
Dario
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Angereds Rundan Onsdag 2017-10-11 kl. 17:30

Post by Mikeryd »

Jag hade tänkt cykla men en förkylning gör att jag får avstå en dag till.
Mikael
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Angereds Rundan Onsdag 2017-10-11 kl. 17:30

Post by Mats Gustafsson »

Hej Dario,

Visst har du en cross cykel med lite grövre däck? Jag kan tänka mig att köra 1 timme tillsammans på Slottsskogsvallens Cross banan ( idag igen ).
Låter det intressant för dig så ses vi vid Preem 17.30.
Jag väntar på dig vid Preem, så får vi se om du vill köra på cross banan eller köra en långrunda ( långrunda dock inget för mig )
Naturligtvis är andra glada Lygnare välkomna att känna på lite cykelcross!

/ Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Angereds Rundan Onsdag 2017-10-11 kl. 17:30

Post by Dario »

Hej Mats,
Det låter alldeles för spännande så: YES! Jag kommer till Preem vid 17:30.
Tack,
Dario
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Angereds Rundan Onsdag 2017-10-11 kl. 17:30

Post by Dario »

Tack så mycket Mats för att du visade runt på cykelcrossbanan. Det blev mitt livs kortaste och läskigaste cykeltur, jag klarade inte ens två hela varv... Tur att jag inte hamnade med näsan i backen, men det vsr på håret... Men att snacka med Mats är alltid kul! Och även om jag nu har förstått att det bara är landsväg som gäller för min del så ska ni ändå ha en eloge, ni som tränar inför och ska vara med på KM i cykelcross. Vilken grej! :shock: Respekt. Vi ses / Dario
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Angereds Rundan Onsdag 2017-10-11 kl. 17:30

Post by Mats Gustafsson »

Hej Dario,
I'am sorry! Det var sämsta möjliga förutsättningar för att prova på cross cykel. Blött, lerigt och mörkt, det värsta var väl att man inte såg något av banan. Hoppas att du inte blev helt avskräckt, fast det låter som du har bestämt dig för att du helst cyklar på någon typ av väg i alla fall. Lite grusvägar i vinter kanske kan väcka intresset för cross igen? \:D/
Vi ses!

/ Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Angereds Rundan Onsdag 2017-10-11 kl. 17:30

Post by Dario »

Ok Mats, jag ska ge det en chans till men det får nog gå nåra månader, jag måste först återhämta mig från chocken...
Post Reply