Antikrundan Söndag 2021-01-24 kl. 10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Antikrundan Söndag 2021-01-24 kl. 10:00

Post by andale »

Antikrundan Söndag 2021-01-24 kl. 10:00
---------------------------------------------------------------------------------------------
Startplats: Anneberg
Karta till startplatsen och anmälan hittar du HÄR eller på knappen "HÄNDELSE ".

Bana: Antikrundan Kort: https://ridewithgps.com/routes/34176236
Passansvarig: Linus Hermansson

Bana: Antikrundan Lång: https://ridewithgps.com/routes/31806763
Passansvarig: Dario Mantino

Ingen fika efteråt i dessa coronatider.

Detta är ett vintercyklingspass, läs här vad det innebär :!:

• Godkänd cykelhjälm skall användas.
• Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
• Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
• Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
• Vi följer gällande trafikregler
• Passledarens direktiv skall följas
• Ladda gärna ner appen 112


Läs gärna igenom klubbens träningspolicy oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.
/Anders
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Antikrundan Söndag 2021-01-24 kl. 10:00

Post by Dario »

Hejsan,

Och välkomna till Antikrundan söndag 24 januari! Vi träffas på pendelparkeringen vid Annebergs station kl. 9:50 för genomgång och vi börjar cykla kl. 10:00.

Under veckan väntas kopiösa mängder regn i Göteborg och omnejd och då har jag ändrat bansträckningen något, så att vi på söndag undviker det allra blötaste partiet intill Lindomeån, det blir säkert rejäla vattenpölar där mot slutet av veckan. Det positiva är dock att både YR och SMHI annonserar uppehållsväder, svaga vindar och en del solglimtar till helgen. Inte dumt alls \:D/ .

Temperaturen väntas stiga jämfört med förra veckan och det kommer förmodligen inte att behövas några dubbdäck, jag hör av mig senare under veckan ifall läget skulle ändras. Det är däremot nödvändigt att montera grova däck, skärmar och kompislapp, för allas säkerhet och trevnad, det blir lerigt och stenigt på en del håll på söndagens bana. Vi håller dessutom extra avstånd till framförvarande cyklist och fördelar oss i grupper av max 8 personer.

Till detta pass har vi två passledare och två lite olika banor. Linus kommer att ta hand om den korta varianten medan undertecknad kommer att leda den grupp som väljer den långa banan.

I skrivande stund är vi 5 stycken anmälda. I och med att vi kan vara upp till 16 cyklister tycker jag att de som är intresserade (och jag vet att det är många ;-) ) ska in i kalendariet och anmäla sig till detta pass nu på direkten :-D .

Vi ses på söndag! Ha det bra,

Dario
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Antikrundan Söndag 2021-01-24 kl. 10:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Anders A och jag testkörde rundan delvis idag (inte svängen över Allarängen). Fin och tuff sträckning, speciellt då grusvägarna var spåriga/moddiga av snöblask idag men också för att de börjar bli mjuka efter de sista dagarnas mildväder. Vi hade båda dubbdäck idag och det var en klar fördel, men om det behövs dubbar på söndag är en annan sak med allt det regn och blåst som nu har svängt in över oss.

Vi syns på söndag!
Lars-Inge
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Antikrundan Söndag 2021-01-24 kl. 10:00

Post by Dario »

Bra där, Lars-Inge och Anders!

För dem som vill cykla tillsammans från stan, Linus och jag startar från Majvallen kl. 8:30. Vi säger kl. 8:40 vid Preem för dem som föredrar att mötas där.

Annars ses vi kl. 9:50 i Anneberg!

Hälsningar,

Dario
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Antikrundan Söndag 2021-01-24 kl. 10:00

Post by mason.linke »

Jag hänger med från Preem \:D/
Seb
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Antikrundan Söndag 2021-01-24 kl. 10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

I Partille var det snorhalt på fm. efter en kall natt. Sprang idag i Delsjön låg en hel del is gömd i gruset fortfarande.
Natten blir kall även i natt så ta det försiktigt.

CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Antikrundan Söndag 2021-01-24 kl. 10:00

Post by Dario »

Hejsan,

Och tack för en härlig cykelsöndag! Vi var 14 stycken som samlades i Anneberg i morse. Vi delades upp i två grupper, en bestående av 8 cyklister och som körde den kortare banan, med Linus som ledare, en annan som körde längre med mig som passledare.

Vi som körde långa varianten fick pröva på varierad terräng och en ganska tuff bana, med 5-6 frifartssträckor. Det blev totalt 6 mil, ungefär 22 km/timme i snitt och nästan 700 höjdmeter. Framför allt blev det väldigt trevligt och dessutom föredömlig körning av alla deltagare, säkert och med rätt anpassat tempo. När vi var tillbaka i Anneberg hade Linus väntat på oss bra länge. Vi var 6 stycken som cyklade tillsammans mot stan.

Här är långa banans gäng, förevigat efter en frifartssträcka från Inseros upp mot Älvsåker:
20210124_113145.jpg
Nästa vecka är det Peter och Christian som leder en ny bana, det ska bli spännande! Nu återstår det bara att anmäla sig i kalendariet och förbereda sig inför ännu en kanonsöndag med vennerna!

Ha det bra,

Dario
Linher
Posts: 57
Joined: 2018-11-19 10:27
Fornamn: Linus
Efternamn: Hermansson

Re: Antikrundan Söndag 2021-01-24 kl. 10:00

Post by Linher »

Som Dario nämnde var vi 8 cyklister som tog oss an den kortare banan. Lyckligtvis hade i princip all is smält vilket var skönt. Bansträckningen är tämligen kuperad och det sög rejält på våta grusvägar, så även fast vi körde lugnt och säkert var det förhoppningsvis inte bara jag som hade lite tunga ben när turen avslutades i Anneberg. Tack för delat passlederi, Anders och Lars-Inge och tack allihop för en väldigt trevlig tur!

/Linus
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Antikrundan Söndag 2021-01-24 kl. 10:00

Post by andale »

Roligt med så bra uppslutning och det var också den här fina banan värd. Tack för säker cykling idag. Ska bli spännande att köra nästa veckas bana.
Attachments
20210124_113734.jpg
20210124_121611.jpg
20210124_095454.jpg
/Anders
User avatar
Magnus Lindh
Posts: 49
Joined: 2014-08-15 23:28
Fornamn: Magnus
Efternamn: Lindh

Re: Antikrundan Söndag 2021-01-24 kl. 10:00

Post by Magnus Lindh »

Tack för fin och tröttande cykling i fin natur!
Trevlig stämning och god kamratskap!
Post Reply