Cykelrunda torsdag 19/7 08:30 i Hyssna med start hos Torleif

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
Aeolus
Posts: 31
Joined: 2012-01-20 21:19
Fornamn: Torleif
Efternamn: Sandgren

Cykelrunda torsdag 19/7 08:30 i Hyssna med start hos Torleif

Post by Aeolus »

Vi startar hos mig på torsdag morgon 8:30. Adressen är Olofsred Härsjögården 2 i Hyssna. Det tar ca 40 min från Korsvägen med bil. Ta väg 156, när du passerat Härsjögården på din högra sida ta första vänster mot Dahlskog, kör upp till det gula huset.
Jag tänker att vi kör Härsjögården- Sätila - Fotskäl - Björketorp - Öxared - Bräckan - norra sidan av Lygnern till Sätila - upp mot Hällingsjö - bakvägen - Rävlanda - Bollebygd - Hyssna - Härsjögården.
Vi kan fika på Kvarnen i Hyssna eller på Blommigt och Prickigt. Har ni frågor så skriv i tråden.
Torleif
rogera
Posts: 132
Joined: 2017-06-04 19:27
Fornamn: Roger
Efternamn: Andersson

Re: Cykelrunda torsdag 19/7 08:30 i Hyssna med start hos Tor

Post by rogera »

Är på väg mot Lofoten då så kan inte cykla med er men fikat på Kvarnen är tyvärr stängt enligt deras hemsida! Men du kanske har kontakter så du fixar fika där i alla fall?

/Roger
Aeolus
Posts: 31
Joined: 2012-01-20 21:19
Fornamn: Torleif
Efternamn: Sandgren

Re: Cykelrunda torsdag 19/7 08:30 i Hyssna med start hos Tor

Post by Aeolus »

Lofoten låter väldigt trevligt! Enklaste för oss blir att trampa på bort till blommigt och prickigt. Eller så fikar vi hemma hos mig.
Aeolus
Posts: 31
Joined: 2012-01-20 21:19
Fornamn: Torleif
Efternamn: Sandgren

Re: Cykelrunda torsdag 19/7 08:30 i Hyssna med start hos Tor

Post by Aeolus »

Nu har jag provkört delar av banan. Fina vägar, mycket syre och nästan inga bilar alls. Fiket funkar oxå.
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Cykelrunda torsdag 19/7 08:30 i Hyssna med start hos Tor

Post by andale »

Jag kommer.
/Anders
Aeolus
Posts: 31
Joined: 2012-01-20 21:19
Fornamn: Torleif
Efternamn: Sandgren

Re: Cykelrunda torsdag 19/7 08:30 i Hyssna med start hos Tor

Post by Aeolus »

Vi körde en fin runda. Fika på Naturum efter ca sex mil och en glass på macken i Bollebygd innan vi gav oss i kast med vägen över Gesebol. Fina vägar, lite trafik och glad medcyklist gjorde detta till en toppenrunda. Håll koll i forumet så kommer en ny möjlighet i nästa vecka. Anders fyller nog på med data.
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Cykelrunda torsdag 19/7 08:30 i Hyssna med start hos Tor

Post by andale »

Jodå, detta var en fint komponerad bana på bra vägar med minimal biltrafik så det var väl värt mödan att ta sig till Hyssna och dra iväg. Merparten av vägarna har jag cyklat på tidigare men ett par positiva nyheter serverades. Den första kom i Fotskäl där vi svängde av mot hembygdsgården Sträte. Mycket fin liten väg som efter ett tag kom ut på Förlandavägen. Mot slutet på väg mot Töllsjö svängde vi av mot Gesebol som vi jobbade oss upp mot via ett antal bitiga backar. Högst upp låg det ett par sjöar som låg mycket vackert i ett odlingslandskap. Att det skulle bli en backig runda visste jag men 1500 höjdmeter på de 14,8 milen var mer än jag räknat med.

Rutt och mer info finns på länken.

https://www.strava.com/activities/1713189647
/Anders
Post Reply